Porsche je znan po tem, da neprestano predstavlja nove modele in njihove različice - zadnji v vrsti je porsche 911 GT3. Ta pod pokrovom skriva 3,8-litrskega bokserja, ki razvije 324 kW (435 KM), do 100 kilometrov na uro pa pospeši v okroglih štirih sekundah. Foto: EPA
Porsche je znan po tem, da neprestano predstavlja nove modele in njihove različice - zadnji v vrsti je porsche 911 GT3. Ta pod pokrovom skriva 3,8-litrskega bokserja, ki razvije 324 kW (435 KM), do 100 kilometrov na uro pa pospeši v okroglih štirih sekundah. Foto: EPA

Nekateri poznavalci štejejo med superšportnike oziroma športne avtomobile najvišjega razreda le tiste, ki veljajo za najmočnejše, najhitrejše in najdražje.

Na najvišjo stopničko v tej kategoriji zagotovo spadata predelani bugatti veyron, ki ga je pod imenom linea vincero pripeljal Mansory. Podatkov o njegovi končni hitrosti sicer ni, vendar pa njegov več kot 1100 konjski motor lahko razvije hitrost krepko čet 400 kilometrov na uro. Za petami mu je gumpert apollo, ki z nekoliko šibkejšim motorjem doseže 360 km/h. Treba je omeniti, da sta oba avtomobila serijske proizvodnje, čeprav zelo omejene. O cenah se sploh ne govori, saj tistim, ki ju bodo kupili, to zagotovo ni prva skrb.

Nekje "v ozadju" potem najdemo še druge "zverine" kot so aston martin DBS volante, audi TT RS, ferrari scuderio spyder 16M itd. Ogledate pa si lahko tudi nekoliko bolj dirkalnošportne primerke, kot sta porsche 911 GT3 in BMW alpino B6 GT3.

Če ne drug, pa arabski šejki
Kljub vse glasnejšim kritikam, ki so uperjene proti proizvajalcem tovrstnih avtomobilov (še posebej v času, ko svet trpi za posledicami gospodarske krize in je ozaveščenje o varovanju okolja vse večje) so stvari jasne – kljub razvoju čistejših virov energije in alternativnih pogonskih sredstev bodo bencinski superšportniki še nekaj časa ostali stalnica oziroma povedano drugače – zanje se bo vedno našlo tako zanimanje kot tudi denar.

J. R.

Na razstavnem podiju Aston Martina si lahko ogledate tudi kabrioletno različico najljubšega avtomobila Jamesa Bonda, ki sliši na ime DBS volante. Poganja ga šestlitrski V12-motor, ki razvije moč 380 kilovatov (510 KM) ob navoru 568 Nm. Do 100 km/h potrebuje 4,3 sekunde, končna hitrost pa znaša 307 km/h. Foto: EPA
Perana Z-One je plod italijanskega oblikovnega studia Zagato. Njegov osemvaljni motor razvije 328 kW (440 KM), na leto pa bodo izdelali okrog 1000 primerkov. Foto: EPA
Nizozemski izdelovalec in predelovalec avtomobilov Spyker je na salon pripeljal produkcijsko različico C8 aileron, ki je bil v konceptni obliki v Ženevi predstavljen lani. Glavna razlika napram konceptu se skriva v dolžini, saj je avtomobil po novem za 155 milimetrov daljši, kar omogoča, da je v notranjosti več prostora. C8 aileron ima vgrajen audijev osemvaljnik, ki razvije 298 kW (400 KM). Foto: EPA
Gumpert apollo je avtomobil, ki vedno pritegne pozornost. Tokratna prenovljena različica ima spremenjeno aerodinamiko, nove zadnje luči in aerodinamične pokrove koles. Do 100 km/h naj bi pospešil v treh sekundah, končna hitrost pa znaša do neverjetnih 360 km/h, kar doseže z najmočnejšim motorjem, ki razvije 597 kilovatov (800 KM). Šibkejša motorja (če temu sploh lahko tako rečemo) imata 485 (650 KM) oziroma 522 kW (700 KM) moči. Foto: EPA