Golf z električnim pogonom se od svojih sorodnikov s klasičnimi motorji ne bo bistveno razlikoval. Foto: Volkswagen
Golf z električnim pogonom se od svojih sorodnikov s klasičnimi motorji ne bo bistveno razlikoval. Foto: Volkswagen

Trenutno v praksi preizkušajo študijo blue-e-motion, ki je izdelana na osnovi petvratne karoserijske različice modela golf, v motornem prostoru pa ima vgrajen električni pogonski agregat. Njegova največja moč je 85 kilovatov (115 KM), trajna pa 50 kilovatov (69 KM) in se prenaša na prednji par koles. Tako kot vsi elektromotorji zmore že pri speljevanju iz mirovanja velik navor, natančneje 270 Nm, kar zagotavlja tudi bolj dinamično vožnjo. Je pa vožnja bistveno tišja kot pri klasičnem motorju in samo vozilo med delovanjem v okolje ne izpušča škodljivih izpuhov. Energija za pogon elektromotorja je shranjena v litij-ionski bateriji s kapaciteto 26,5 kWh, kar zaenkrat zadostuje za približno 150 kilometrov dosega, brez dodatnega polnjenja iz električnega omrežja.

Volkswagnovi konstruktorji pa že napovedujejo, da bodo imele serijske različice večji doseg, saj bodo tehnologijo shranjevanja energije do leta 2014 še izboljšali.

Kljub višje postavljenim ciljem pri zmogljivostih pa podatki kažejo, da večini uporabnikov tudi doseg 150 kilometrov povsem zadostuje za dnevno uporabo. Podrobnejše raziskave so opravili na domačem trgu in ugotovili, da 48 odstotkov tistih, ki se na delo vozijo z avtomobilom, prevozi v eno smer do službe manj kot 10 kilometrov, nadaljnjih 28,1 odstotka jih prevozi med 10 in 25 kilometrov, le 16,2 odstotka pa jih prevozi več kot 25 kilometrov. Prav tako pa doseg trenutne baterije brez dodatnega polnjenja ustreza tudi velikemu delu potreb pri službenih vožnjah.

Trideset baterijskih modulov, ki jih sestavlja 180 litij-ionskih celic s kapaciteto 26,5 kWh, je vgrajenih v dno prtljažnika, ki ima kljub temu še vedno uporabne prostornine 275 litrov, ter pod zadnjo sedežno klopjo in v sredinskem tunelu dna vozila med sprednjima sedežema. Za odvajanje toplote iz baterije skrbi ločeno zračno hlajenje. Baterijski moduli pa skupno tehtajo 315 kg.