Impresivni koncept F700 porabi na 100 km le 5,3 litra goriva. Foto: Mercedes
Impresivni koncept F700 porabi na 100 km le 5,3 litra goriva. Foto: Mercedes
Mercedes F600 hygenius
Mercedes F600 hygenius poganjajo gorivne celice. Te na podlagi kemične rekacije med vodikom in kisikom proizvajajo električno energijo. Foto: Mercedes

Odločili pa so se, da ne bodo le mirno opazovali, da bo začela "svetiti lučka", ampak so se v reševanja tega problema dejavno vključili že zdaj. Zastavili so si ambiciozen načrt, da bodo do leta 2015 popolnoma prenehali izdelovati avtomobile na bencinsko in dizelsko gorivo. Namesto tega bodo prav vsa vozila poganjala alternativna goriva. S tem naj bi zmanjšali stroške, hkrati pa prispevali k varovanju okolja.

Glede na to, da se nafta v avtomobilski industriji kot pogonsko sredstvo uporablja že več kot sto let, in jo pri Mercedesu nameravajo v sedmih letih opustiti – drzen načrt, ni kaj.

1. stopnja: razvoj varčne tehnologije
Pot do zastavljenega cilja si tlakujejo z varčnimi tehnologijami, kot je sistem start/stop, ki bo vgrajen v nove modele razreda A in B. Sistem deluje tako, da se ob ustavitvi avtomobila (npr. ob rdeči luči) motor samodejno izklopi, ob odmiku noge s pedala za zaviranje pa se ta zopet vklopi. Pri Mercedesu obljubljajo, da se pri mestni vožnji zaradi sistema poraba goriva zmanjša do devet odstotkov. Trend nadaljujejo z motorji BlueEfficiency, ki porabo goriva zmanjšujejo za 12 odstotkov.

Eletrični smart
Naslednji cilj podjetja je splavitev električnega smarta, ki bo brez škodljivih izpustov, čim prej pa želijo uporabiti tudi motor diesotto, ki je vgrajen v konceptu F700. 1,8-litrski motor diesotto razvije 175 kW (238 KM), pri speljevanju pa mu pomaga še elektromotor moči s 15 kW. Največji navor je 400 Nm, do 100 km/h pa pospeši v 7,5 sekunde.

Na vidiku so tudi avtomobili na gorivne celice - tak je npr. F600 hygenius.