Zadnji album legendarnega glasbenika je po njegovi smrti dobil še bolj poseben pomen. Foto: Reuters
Zadnji album legendarnega glasbenika je po njegovi smrti dobil še bolj poseben pomen. Foto: Reuters
David Bowie
V Veliki Britaniji in Evropi je bil vedno bolj popularen kot v ZDA. Foto: Reuters

Billboard. To je uspeh, ki ga glasbenik v času življenja nikoli ni dosegel.

Blackstar, ki je bil izdan dva dni pred njegovo smrtjo, se je v nedeljo dvignil na prvo mesto lestvice. Takoj po izidu - na glasbenikov 69. rojstni dan, so album označili za izrazito eksperimentalen, saj je glasbenik razvil močan džezovski zvok. S prvim mestom na lestvici je Blackstar premagal Adelin 25, ki je bil na prvem mestu zadnjih sedem tednov.

Bowie ni samo zasedel prvega mesta na lestvici, temveč je postal eden izmed redkih glasbenikov, ki je imel med najboljšimi petimi na lestvici Billboard dva albuma. Best of Bowie je leta 2002 zasedel četrto mesto. Sicer pa je v ZDA na nekaterih lestvicah njegov prejšnji album The Next Day leta 2013 zasedel drugo mesto, Let's Dance leta 1983 pa četrto mesto.

Album kot posebna oblika slovesa
Njegova smrt je album osvetlila v popolnoma novi luči, saj se je izkazalo, da je Blackstar zbirka njegovih zadnjih misli ob premlevanju desetletij, ki jih je preživel na vrhu spreminjanja glasbenih tokov. Izrazito oster je predvsem videospot za pesem Lazarus, ki prikazuje Bowieja v bolnišnici.

Čeprav je imel ogromen vpliv na ameriško popkulturo, je bil znan kot avantgarden umetnik in ni dosegel takšnega uspeha kot v Veliki Britaniji in številnih evropskih državah. Na to kaže tudi podatek, da je Blackstar v Veliki Britaniji postal že njegov deseti album, ki je zasedel prvo mesto lestvic.

Po poročanju Guardiana so po njegovi smrti ulico pred njegovim stanovanjem v četrti Soho popolnoma obdali z rožami in bleščicami. Bowie je leta 2002 v intervjuju za Entertainment Weekly sicer izdal, da ni ravno prepričan o svoji ameriško zapuščini. "Dobro se zavedam vpliva, ki sem ga imel v Evropi." V ZDA se je vedno počutil zgolj kot čudak, ki k ameriškemu rocku ni prispeval skoraj ničesar.