Če obstaja didžej, ki pri nas ne potrebuje posebne predstavitve, je to z grammyjem ovenčani mojster epskega clubbinga in modnih zabav, David Morales. Če je Chicago rojstni kraj housa, je New York mesto, v katerem se je zlil s popom. Zlato dobo hišnih ritmov v velikem jabolku je zaznamoval tudi kolektiv Def Mix, v katerem so moči združili David Morales, Frankie Knuckles, Satoshi Tomiie in Hector Romero. Z množico avtorskih sklad in več kot 1.000 remiksi za glasbenike, kot so Mariah Carey, Eric Clapton, Britney Spears, Michael in Janet Jackson, Whitney Houston, U2 in Jamiroquai, so si prislužili kup priznanj, "def classic mix" pa izpilili do te mere, da je iz znamke prerasel v sinonim za organski vokalni house, ki gradi na zvokih klasičnih glasbil in ohranja originalni aranžma skladbe.
Pred gostovanjem Davida Moralesa v Ljubljani se je z njim za oddajo RH na Valu 202 pogovarjala novinarka Maja Stepančič.
Nagradno vprašanje: Kakšen je naslov zadnjega albuma Davida Moralesa?
Pravilni odgovor se glasi Changes.
Nagradna igra je zaključena, nagrajenca sta Leja Zrnec in Jaka Srebot.
Kako ste začeli svojo glasbeno pot?
Vse skupaj se je začelo kot hobi, rad sem poslušal glasbo in to je pozneje čisto spontano postal moj poklic. Vedeti je treba, da v 70. letih, ko sem se jaz začel ukvarjati z glasbo, ni bilo ne didžejev ne mešalnih miz in gramofonov, na katerih bi lahko nekdo predvajal glasbo v klubih na način, kot smo to potem počeli mi.
S kakšnimi težavami ste se spopadali takrat?
Težavami? Ah, kakšne težave ... V tistih časih je šlo le za ljubezen do glasbe in jaz sem vrtel glasbo ljudem, ki so jo želeli poslušati. To je pa tudi edini razlog, zaradi katerega so ljudje takrat prihajali v klube. Mešanje glasbe, tehnika, posel ... Vse to je prišlo veliko pozneje.
Se je delo od takrat do danes zelo spremenilo?
Glede na to, da sem sam glasbo na začetku predvajal s kaset, potem plošč in cedejev, zadnja leta pa uporabljam kontrolerje in novodobne računalniške programe, lahko rečem, da je kakovost samih didžejev zelo padla. Tudi kakovost same glasbe je veliko slabša, kot je bila včasih, da ne omenjam kupovanja. Včasih je bilo kupovanje plošč obred, z digitalizacijo in internetom pa je to postalo zelo neosebno. V mojih časih sploh nismo imeli možnosti, da bi didžej zavrtel vnaprej posnet set, danes pa se vse vrti le okoli vizualizacij, ognjemetov in podobnega spektakla.
Kakšno opremo pa zdaj uporabljate za svoje nastope?
Trenutno CD-predvajalnike, a sem nekaj časa nastopal z računalnikom oziroma s pomočjo programa Traktor, ki je po svoje super, a jaz izhajam iz časov vinilnih plošč in gramofonov, zato so mi cedeji nekako najbližje. Je pa res, da na nove tehnologije gledam drugače in jih uporabljam na drugačen način kot novodobni didžeji, ki niso prej nikoli uporabljali gramofonov. Je zelo podobno, kot če bi rekli, da želite igrati nogomet. Potrebujete žogo, ne pa x-box, če seveda želite igrati zares. Sicer pa ni bistvena tehnologija, ampak glasba. Tehnika je le orodje, s katerim ljudem posredujemo glasbo.
Pa vam je všeč kakšen novodobni didžej?
Ne, niti približno. Pa s tem ne mislim nič slabega. Večina didžejev je v teh časih preveč lenih. Če samo pogledamo, da so utrujeni že po dveh urah nastopa. Jaz na to gledam drugače. Če nekaj počneš s srcem, lahko to počneš zelo dolgo, ne pa dve uri. Včasih se je treba sprehoditi čez različne žanre, danes pa ljudje vrtijo bolj kot ne enako glasbo ves svoj set, ki je na koncu koncev bolj kot ne enak tistemu, ki so ga vrteli prejšnji večer. Jaz nisem niti enkrat v svoji karieri ponovil seta. Ta se mora zgoditi organsko. Mimogrede, moj najdaljši set je trajal sedemindvajset ur. Razumete, kaj želim povedati? Kot če pogledamo slikarje, nihče od njih ni naslikal iste slike večkrat.
Sodelovali ste s številnimi glasbeniki. Kateri so se vam najbolj vtisnili v spomin?
Z Mariah Carey sem sodeloval več kot 20 let, zame je ona ena najboljših pevk na svetu, res sem se veliko naučil od nje. Prav tako Seal in Julio Iglesias, njihov glas je res nekaj posebnega. To so legende, ki ustvarjajo glasbo in pojejo že vse življenje. Težko bi primerjal Aretho Franklin z Nicky Minaj.
Imate kakšen nasvet za mlade glasbene ustvarjalce?
Seveda: poglobite se v glasbo in ji prisluhnite. Zapomnite si, da ne morate ustvariti vsega sami. Kot če bi primerjal z nogometno ekipo: posameznik ne more nadomestiti celotnega moštva, vsak ima svojo vlogo v ekipi in tako je tudi pri glasbi. Pa smo spet pri nogometu ... Res je, da lahko ustvariš dobro skladbo doma, s svojim prenosnim računalnikom in slušalkami, a je razlika med tem izdelkom in tistim, ki so ga ustvarili glasbeniki v studiu, precej očitna. Tudi sam se zadnje čase srečujem s to težavo, ker živim v Evropi in nimam stika s svojimi kolegi, glasbeniki, s katerimi smo vsa ta leta skupaj ustvarjali glasbo v studiu. Težko je, manjka mi tiste energije, ki jo dobiš med ustvarjanjem glasbe z ljudmi.
Ste se kdaj vprašali, kako dolgo boste ustvarjali glasbo in jo vrteli oz. potovali?
Tako je, nikoli nisem tega počel zaradi denarja ali slave. Veseli me, da lahko lepo živim, jem, si kupim oblačila, a ne počnem tega zato, ker bi bil rad bogat. To počnem iz srca, iz ljubezni do glasbe, tako da težko rečem, kdaj bom končal kariero. Najbrž bom to počel, dokler me bodo držale noge.
Kje se počutite bolje: v klubih ali na festivalih?
Ne maram festivalov. Zdi se mi, da didžej na festivalu nima dobrega stika z ljudmi. Obožujem klube, zato se že res veselim nastopa v klubu Cirkus. Ne nazadnje sem bil eden prvih tujih didžejev, ki so nastopili v Sloveniji. Nikoli ne bom pozabil nastopa v Ambasadi Gavioli pred 15 leti. Če se ne motim, sem takrat vrtel do osmih zjutraj.
Udeleženec s sodelovanjem v nagradni igri soglaša, da organizator zbira in hrani zbrane osebne podatke za namene, za katere so bili pridobljeni. Udeleženec v nagradni igri oz. njegov skrbnik ali zakoniti zastopnik lahko od organizatorja kadar koli zahteva pregled, dopolnitev, popravo ali izbris svojih osebnih podatkov oziroma trajno ali začasno prenehanje obdelave svojih osebnih podatkov, skladno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Ur. l. RS, št. 86/2004 in nasl.; ZVOP-1). Sodelujoči to stori na elektronski naslov mmc-nagrade@rtvslo.si ali pisno na naslov organizatorja. Najkasneje v roku 15 dni po prejemu sporočila bo organizator preprečil uporabo osebnih podatkov udeleženca, o čemer ga bo v nadaljnjih petih dneh z elektronskim sporočilom ali po pošti tudi obvestil. Organizator se zavezuje, da bo s posredovanimi podatki upravljal v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Ur. l. RS, št. 86/2004 in nasl.; ZVOP-1), prav tako pa podatkov ne bo posredoval neupravičeni tretji osebi ali jih kakor koli drugače zlorabljal. Dokumentacijo v zvezi z nagrajencem bo organizator hranil skladno z ZVOP-1.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje