Podatki o gledanosti letošnje Evrovizije so v primerjavi z lanskim letom pokazali bistveno izboljšanje. Tri večerna oddajanja 66. izvedbe glasbenega tekmovanja v živo, ki je potekalo v Torinu v Italiji, so na 34 izmerjenih trgih skupno dosegla kar 161 milijonov glasbenih navdušencev. Na tem območju se je številka gledalcev povzpela za kar sedem milijonov.
Lani si je Evrovizijo ogledalo 183 milijonov, a sta za 29 milijonov ljudi poskrbeli Rusija in Ukrajina, ki pa v letošnje spremljanje gledanosti nista bili vključeni. Zaradi odsotnosti merilnih mehanizmov v analizo sicer niso vključeni Albanija, Azerbajdžan, Hrvaška, Izrael, Malta, Črna gora, Severna Makedonija in San Marino.
Letos je veliki finale v primerjavi z letom 2021 pred televizijske zaslone prikovalo tri odstotke več obrazov – gledalo ga je kar 43,3 odstotka televizijskega občinstva 34 držav. Za enak delež se je povečalo mlado gledalstvo – zadnji evrovizijski večer si je ogledalo kar 56,2 odstotka mladih, starih od 15 do 24 let, poroča EBU.
Na Islandiji je pred televizijo obsedelo kar 96,4 odstotka televizijskega občinstva
Evrovizijsko dogajanje je za Italijo privabilo rekordno občinstvo od leta 2011, ko se je ponovno odločila sodelovati. V primerjavi z lanskim letom se je število tistih, ki so spremljali spektakel, povečalo kar za 53 odstotkov – povprečna gledanost je bila 6,6 milijona prebivalcev, kar predstavlja skoraj 42 odstotkov vseh televizijskih gledalcev v državi.
Na 13 izmed 34 trgov je Evrovizijo pospremilo več kot 50 odstotkov vseh gledalcev. Z največjim deležem prednjači Islandija, kjer je pred televizijo obsedelo kar 96,4 odstotka televizijskega občinstva. Sledita ji Norveška z 89,1 odstotka in Švedska z 81,4 odstotka.
Tudi dobri rezultati Velike Britanije so imeli svoj učinek. Ta je poskrbela za največje občinstvo letos – kar 8,9 milijona gledalcev je z budnim očesom spremljalo svojega predstavnika med velikim finalom, kar je za 20 odstotkov več kot lani. Podobna zgodba se je zgodila v Španiji, kjer pa je bilo letošnje gledalstvo za 86 odstotkov večje od lanskega leta – 6,8 milijona gledalcev povprečno je pomenilo največje občinstvo za to državo od leta 2008.
Na Youtubu so si finale ogledali predvsem Ukrajinci
Vse tri oddaje so se pretakale tudi na družbenem omrežju TikTok, kjer so videi platforme med dvema tednoma do finala nabrali kar 189 milijonov ogledov. Vrhunec tekmovanja si je v živo tam sicer ogledalo 3,3 milijona gledalcev.
42,3 milijona prebivalcev iz 232 držav si je ogledalo vsebine na evrovizijskem uradnem kanalu na platformi Youtube. Tam je sicer finale spremljalo skoraj 50 odstotkov več ljudi kot lani – 7,6 milijona. Največ – več kot 2,2 milijona – jih je prihajalo iz Ukrajine, domovine letošnjih zmagovalcev. V tednu dogajanja je bilo tekmovanju namenjenih kar 8 milijonov tvitov, kar je podvojilo rekord iz leta 2021.
"Ne bi mogli biti bolj srečni," je dejal Martin Österdahl izvršni nadzornik Evrovizije, ki je navdušen nad rezultati, ki kažejo na priljubljenost tekmovanja predvsem med mladino.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje