Organizatorji festivala Exit so ogrevanje za julijsko zabavo na Petrovaradinski trdnjavi postavili v neposredno bližino Slovenije in temu primerna je bila tudi sestava obiskovalcev, kjer slovenski jezik še zdaleč ni bil redkost. Kompleks Stella Maris se je za štiri dni spremenil v prizorišče za več kot 70 izvajalcev, ki so se zvrstili na šestih različnih odrih.
Organizatorji so ponudbo želeli približati čim bolj raznovrstnemu občinstvu, kar so nakazali že z najavo nastopajočih, med katerimi so poleg že omenjenih nosilcev festivala na odre stopili tudi Elemental, Bad Copy, Brkovi, Artan Lili, Jonathan, High5 & Kukus, Kiša metaka, Krankšvester in Sassja. In ta raznovrstnost nastopajočih je bila tudi vzrok za končno opombo, da festival še išče svoje občinstvo.
Glavnina dogajanja je bila postavljena na odra Nautilus Arena (postavljen na osrednjem delu ATP-stadiona) in Addiko Tesla. Čeprav je festival svoja vrata odprl že v četrtek z nastopi S.A.R.S., Ramba Amadeusa, Kawasaki 3p, Kandžije, M.O.R.T. in drugimi, se je večina proti Istri odpeljala šele v petek. Največ preglavic je organizatorjem in obiskovalcem povzročil petkov naval okoli 21. ure, ko je bilo treba za vstop (vhod na festival je bil samo en) čakati tudi več kot pol ure. Pomanjkanje informacij in čakanje pa je še enkrat potrdilo, da gre za prvo izvedbo.
Tiste, ki so v petek prišli med prvimi na prizorišče, so pozdravili kamniški traperji Matter. "Vemo, da večina tu ne razume našega jezika, ampak nas 'itak' tudi doma ne 'štekajo'," so poudarili v enem izmed nagovorov Dario Nožič Serini (Dacho), Matej Tunja (Tunja) in Luka Lah (Levanael). V enem izmed njihovih zadnjih nastopov tega poletja (ulovite jih lahko še 22. junija v Pritličju) niso izostale skladbe, kot so Anakonda, Pimpin' Piaf, Meduze, Safari, Dizeldorf ...
In če je Matter doletela usoda "ogrevalnih" izvajalcev, je bilo popolnoma drugačna slika nekaj ur pozneje, ko je na oder Nautilus Arena stopil Umek in napolnil prizorišče do zadnjega kotička - tako da so zamudniki morali ostati pred vhodom. Omenimo še, da je slovenske barve v petek pred Umekom zastopal še Aney F.
Prodigy upravičili sloves nosilca festivala
Prvo ime petkovega večera so bili nesporno britanski "magični vudu" čarovniki The Prodigy, ki so dvignili nabito polno prizorišče Addiko Tesla že s prvimi ritmi Everbody in the Place. Liam, Keith in Maxim so samo nizali uspešnico za uspešnico, kot so Breathe, Firestarter, Voodoo People, Smack My Bitch Up ... Omeniti je treba posebni remiks skladbe The Day Is My Enemy in pa izvedbo skladbe No Good (Start to Dance), s katero so dopolnili svojo trojico skladb ob vrnitvi na oder. Večer so, kot je v njihovi navadi, sklenili s skladbo Take Me to the Hospital.
Noč so zaznamovali tudi prvaki dubstepa Modestep, ki so prvič v regiji nastopili v živo. Kombinacija drum'n'bassa se je izkazala za popolno nadaljevanje smeri, ki so jo predtem začrtali Prodigy in Dubioza Kolektiv. Prav oni so bili eni izmed prvih izvajalcev na festivalu, ki so napolnili prizorišče.
"Prijatelji in prijateljice, dekleta in fantje, ustvarite malce hrupa," so po sinhronem vzklikanju "Du-bi-o-za, Du-bi-o-za", svoje občinstvo pozdravili člani Dubioze. Svoj dobro uro in 15 minut dolg nastop so začeli s skladbami Volio BiH, U.S.A., One more time in Tranzicija. Simpatije so znova poželi z dvigom zastave Pirate Bay kot uvod v skladbo Free.mp3. Manjkale pa niso niti stare uspešnice, kot so Firma ilegal, Marijuana, Kažu, Walter in Kokuz. Zaigrali pa so tudi svoj nov singel Himna generacije.
"Naučili vas bomo bosanski tango, če želite. Obstajata samo dva koraka. Prvi je enostaven - je čustvenega značaja - samo objeti se morate. Vsi. Tudi snemalci. Se objemate? Je lepo, kajne," je zbrane nagovarjal Brano Jakubović in nadaljeval: "Ste pripravljeni na drugi korak tanga? Ta je tudi enostaven, ampak je fizičnega značaja, ne čustvenega. Znate po italijansko šteti do pet? Poznate skupino Plavi orkester iz Sarajeva? Po italijansko se šteje uno, due, tre, kvatro, suada." In tako so Dubioza Kolektiv dvignili zbrane še enkrat pred izvedbo No Escape (from Balkan). Že pred tem pa so na najboljši mogoči način pripravili na nadaljevanje festivala, ko so z Balkan Funk zaigrali na čustva oboževalcev Fatboy Slima.
Fatboy Slim prvo ime sobotne noči
Britanski mojster elektronike je v soboto v maniri slogana "Eat. Sleep. Rave. Repeat."* dvigoval vzdušje z nepogrešljivimi uspešnicami Rockafeller Skank, Right Here, Right Now, Push the Tempo in številnimi drugimi, ki jih je zapakiral v tako dinamično celoto, da obiskovalci niso dobili niti sekunde za predah. Sobotni elektronski paket je nadaljeval Paul Kalkbrenner, ki je ekskluzivno v regiji predstavil svoj set Back to the Future, s katerim oživlja duh rejverskih scene iz zgodnjih 90. let prejšnjega stoletja.
Podobno kot privrženci Umeka pa so pred vrati na prizorišče ostali v soboto ljubitelji d'n'b senzacije Pendulum, saj so jih zaradi napolnjenosti prizorišča varnostniki držali pred vhodom. A tisti, ki so prišli pravočasno, so bili priča živim izvedbam večnih himn, kot so Blood Sugar, Tarantula, Bonfire, Prompane Nightmares in Watercolour. Od drugih nastopajočih v soboto je treba omeniti še zapomljive nastope hrvaških zasedb Elemental, Artan Lili, Jonathan ter Pips, Chips & Videoclips.
Končna beseda je pripadla producentu in didžeju Mahmutu Orhanu, ki je danes skrbel za brezplačni festivalski program, toda večina festivalskega "ljudstva" je do popoldanskih ur že zapustila prizorišče.
Več utrinkov pa si lahko ogledate v spodnji galeriji.
*"Eat. Sleep. Rave. Repeat." - Jej. Spi. Rejvaj. Ponovi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje