Adele je s svojim drugim albumom 21 presegla vse rekorde in je danes najuspešnejša glasbena izvajalka. A kljub temu da povpraševanje nedvomno je, Britanka zavrača velike nastope. Foto: EPA
Adele je s svojim drugim albumom 21 presegla vse rekorde in je danes najuspešnejša glasbena izvajalka. A kljub temu da povpraševanje nedvomno je, Britanka zavrača velike nastope. Foto: EPA
V zadnjem času je za velik skok prodaje CD-jev poskrbela smrt Amy Winehouse. Foto: EPA
Coldplay so ena večjih skupin, ki v letu 2010 ni koncertirala. Foto: EPA

Dva izmed razlogov, da glasbena industrija poroča o izgubah. Prodaja albumov je v letu 2010 padla za 7,9 odstotka, medtem ko so prihodki od koncertov po desetletju rasti padli za 6,8 odstotka.
Letno poročilo PRS For Music ugotavlja, da so rockerji, ki so se zaradi recesije odločili za skromnejše koncerte, in pomanjkanje novih zvezdnikov krivi za 189 milijonov funtov vreden padec britanskih glasbenih prihodkov.
Raziskava, ki združuje prodajo CD-jev in snemanj s spleta, prihodkov od koncertov in glasbenih licenc, je najbolj izčrpen pregled britanske industrije. Za 7,9-odstotni padec prodaje CD-jev krivijo digitalno piratstvo in pomanjkanje novih izdaj velikih glasbenih imen.

Zakaj bi plačal za koncert, če si za festival
Po desetletju rasti so močno upadli tudi prihodki od koncertov. Leta 2010 veliko stadionskih in arenskih bendov ni bilo na turneji (Rolling Stones, Coldplay, Take That), številni od tistih, ki pa so bili na turneji, so se raje odločili za manjša koncertna prizorišča, da bi tako omejili tveganje (Kings of Leon in Rod Stewart so igrali v arenah namesto na stadionih). Tako preračunano obnašanje je racionalno v trenutni gospodarski klimi, ugotavlja poročilo.

Poročilo med vzroki za padec dohodkov navaja tudi evropske glasbene festivale in podaljšano britansko sezono koncertov na prostem, ki zdaj traja od maja do oktobra. "Zdaj je tehten argument, da tovrstni nastopi zdaj polnijo konvencionalni koledar turnej za vzhajajoče bende, glasbeni oboževalci pa se sprašujejo, zakaj bi plačali 30 funtov za koncert posameznika spomladi, ko pa so že odšteli 200 funtov za poletne festivale."

Čas glasbenih "multipraktikov"
Izvajalci novinci, ki so se prvič prebili čez mejo 100.000 prodanih albumov, so v letu 2010 doživeli najnižjo točko z le 17 izvajalci, ki jim je to uspelo (povprečje v zadnjih letih je 25). "Uspeh Adele je tako dobrodošel, kot je skrb vzbuajoč, saj je bila ta 23-letna izvajalka odgovorna za skoraj 10 odstotkov vseh prodanih albumov v prvih štirih mesecih leta," opozarja poročilo. "In čeprav je njen uspeh doma in v tujini razlog za proslavljanje, pa je skrb vzbuja preostali trg."
Prihodnost industrije bo odvisna od pevcev, privlačnih za oglaševalce in sponzorje, z možnostjo za oglaševanje svojih lastnih linij oblek in ki lahko prodajo svoje pesmi za filmske glasbe in računalniške igre, navaja poročilo in hvali izvajalce, ki prodajajo blago in glasbo svojim oboževalcem neposredno prek spleta.
Štiri številke za padcem
Adele:
njena svetovna številka 1, z 8 milijoni prodanih izvodov albuma 21 lastnoročno pokriva sušo novih britanskih zvezdnikov. A Adele, ki sama priznava, da ima pred nastopi veliko tremo, kljub multimilijonskim ponudbam zavrača nastopati na festivalih in stadionih.

Rod Stewart: 66-letni veteranski rocker je prispeval k padcu dohodkov s tem, ko je lani nastopil le na sedmih arenskih (ne stadionskih kot običajno) koncertih, na katerih je vstopnica stala 70 funtov. Se je pa letos poleti spet podal na festivale.

Susan Boyle: uspeh prvenca te škotske resničnostne zvezdnice je leta 2009 dal zagon prodaji CD-jev, a njen vpliv je zdaj v "pospešenem upadanju", prihodki od glasbe, snete s spleta, pa ne pokrivajo primanjkljaja.

(Glasbeni promotor) Vince Power: prenasičena festivalska sezona ubija prodajo koncertnih kart posameznih izvajalcev. Ironija: britanski glasbeni navdušenci potujejo na Powerjev festival Benicassim v Španiji, da bi videli najboljše britanske izvajalce.