"Noctiferia je prilezla do točke, kjer smo - do prepoznavnosti v tujini - brez pomoči kogar koli razen naših družin," je decembra v intervjuju za MMC zatrdil basist Uroš Lipovec. Toda prišli so do točke v svoji karieri, kjer ne morejo več nadaljevati sami - brez finančne pomoči. V času, ko obisk koncertov upada, pada prodaja albumov in se širi kultura "zastonjkarstva", so Noctiferia organizirali "brezplačni" koncert v ljubljanskem Prostoru urbane kulture Kino Šiška.
Skupina je obiskovalcem vstopnice simbolično donirala - kot gesto ob razvrednotenju glasbe, v kateri živimo. So pa zato na stojnicah zbirali prostovoljne prispevke, s katero bi se lahko približala izvedbi evropske turneje. Še več, vsak, ki je doniral 10 evrov ali več, je prejel tudi album Pax.
Pričakovanja, da se bo že pred nastopom Noctiferie trla množica obiskovalcev ob poslušanju predskupin - domače Morywe in avstrijske Rest In Fear -, so se hitro izjalovila. Četrtkov metalski praznik je napolnil veliko dvorano šele ob nastopu Noctiferie, ki so ga posnele tudi kamere Aritmije.
Navzočnost kamer je precej prispevala k zadržanosti ljubljanskega občinstva in posledično večji naelektrenosti na odru. Ko je ritemsekcija na čelu z bobnarjem Mathiasom Gergeto in pozneje Lipovcem začela preganjati temo ob izpisovanju besed na zaslonu za njima iz hipnotičnega uvoda skladbe Pax, jo je dvakrat zagodla tehnična težava, zaradi katere sta morala z odra. Nekaj nestrpnih obiskovalcev je vztrajno - kljub opravičevanju kitarista Romana Fileša - vzklikalo "špilej". In po nekaj minutah je v tretje le uspela uvertura v Pax.
Pax v osrednji vlogi
Prej kot hipnotizirani z besedami, izpisanimi in govorjeni iz matrice v angleškem jeziku, "zaprite oči, vse, kar vidite, je absolutna resnica", so bili obiskovalci olajšani, da je prišla pred njih polna postava zasedbe skupaj z novim članom Damjanom Tomoskim, ki je na nastopih prevzel tolkalske vložke pevca Giannija Poposkega. Ta se je popolnoma vživel v vlogo frontmana, ki je korak pred skupino (natančneje je večino časa preživel na podaljšanem delu odra) in ki bruha besede ter poziva k skakanju občinstva.
Vse v skrbno premišljenem dramaturškem loku, kjer veleum za glasbo Igor Nardin dobi svoje minute za kitarske solaže v drugem delu koncerta. Udarili so subtilneje, s skladbo Sleeper Is Awake, kjer Poposki glasne vzklike nadomešča s šepetanjem, vse skupaj pa nadgrajujejo preostali člani skupine z menjavo ritma.
A "zadržanosti" je bilo konec s kitarsko nastrojenim Celulite Of This World. Glasbeno raziskovanje, ki je skupni imenovalec novega albuma, so nadaljevali s skladbami z novega albuma Wetiko, I Am You, Su Maha Ghora, Ruda The Roarer in Barai. Odklon s filozofijo, izvirajočo iz hinduizma, kitarskimi izleti na dvanajstrunki, izražanje od raskavega rjovenja do krikov so kronali z 'groovy' riffi in kavbojskim uvodom v skladbo Gaga People, ki je aktivirala tudi občinstvo.
Več obrazov Noctiferie
Vživetost Poposkega v bolj elektronsko podobo Noctiferie se je nadaljevala z aktualnim singlom Falsifier, kjer je glavna vloga pripadla ritemsekciji. Člani skupine kljub predstavljanju novega albuma niso pozabili na oboževalce, ki so jih vzljubili z albumom Death Culture in Slovenska morbida, saj so jim skladbe, kot je Bring Out The Beast, prihranili za drug del nastopa. Od občinstva so se poslovili z etnovokali in počasnejšim stopnjevanjem s skladbo Samsara.
Zrelejša Noctiferia z novim albumom ostaja zvesta industrijskim zvokom, toda občutna razlika je v elektronski razsežnosti, za katero je poskrbel Tomoski. Je vezni člen, zaradi katerega zvok Noctiferie kljub polnosti zvoka posameznih glasbil dopušča evolucijo večplastne osebnosti skupine - pa naj bo to koketiranje s pop-metalom ali surovim rjovenjem.
Nekaj utrinkov s četrtkovega koncerta si lahko pogledate spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje