Člani skupine We Can't Sleep At Night so začeli delovanje leta 2004 v domačem kraju. Pravzaprav v dveh, v Trbovljah in v Kisovcu. Nedolgo zatem je študij večino odpeljal v Ljubljano, enega pa v Maribor. A glasba jih je vračala v Zasavje. Foto: Ivian Kan Mujezinović
Člani skupine We Can't Sleep At Night so začeli delovanje leta 2004 v domačem kraju. Pravzaprav v dveh, v Trbovljah in v Kisovcu. Nedolgo zatem je študij večino odpeljal v Ljubljano, enega pa v Maribor. A glasba jih je vračala v Zasavje. Foto: Ivian Kan Mujezinović
We Can't Sleep At Night
Glasbeni poznavalci jih uvrščajo med pripadnike 'novega novega vala' ali 'postpostpanka', torej krogu skupin, ki je pred desetletjem potegnil na plan rockovsko pestrost in inovativnost prve polovice osemdesetih let ter na tem zgradil novi množični kitarski izraz tretjega tisočletja. Foto: Ivian Kan Mujezinović
We Can't Sleep At Night
Center urbane kulture Kino Šiška vrača obisk beograjskemu Domu Omladine in predstavlja selekcijo glasbenih skupin, didžejev ter vizualnih kreativcev, ki v zadnjih letih najbolj zaznamujejo različne segmente urbane ustvarjalnosti v Ljubljani in Sloveniji. Med njimi bodo tudi We Can't Sleep At Night. Foto: Ivian Kan Mujezinović

S to miniturnejo organizator, Center urbane kulture Kino Šiška, vrača obisk beograjskemu Domu Omladine. 30. septembra se bodo tako v Beogradu predstavili Melodrom, Moveknowledgement, We Can't Sleep At Night ter avdio-vizualna DJ/VJ-ekipa, ki jo bodo sestavljali Smetnjak, Good Foot in Multipraktik. Dan pozneje pa bodo svoj nastop ponovili v Art Kino Kriterionu Sarajevo.

S prevetrenim repertoarjem odhajajo v Srbijo ter Bosno in Hercegovino zasavski "indieambasadorji" We Can't Sleep At Night. Skupina, ki jo sestavljajo kitarist in pevec Marko Lavrin, basist Gašper Vozelj, bobnar Jure Lavrin in zvočni supervizor Primož Vozelj, je nabirala izkušnje tudi na tujih odrih ter na domačem terenu prizorišče delila z nekaterimi največjimi svetovnimi imeni svoje zvrsti, kot so MGMT, New Young Pony Club in Interpol. Poleg kopice demoposnetkov so izdali dva albuma: We Can't Sleep At Night (2008) in Dej še kazga zbudte pa ga sabo vzemte (2009). Danes pa jih glasbeni poznavalci uvrščajo med vodilne novokitarske skupine pri nas. "V času, ko je glasbe več kot preveč na vsakem koraku in na vsakem računalniku, se je treba sprijazniti s tem, da boš "uspel" samo, če boš v svojo glasbo in kariero vložil veliko časa ter energije, kar pa se meni zdi čisto v redu in prav. Priložnosti bendi danes imajo, če in kako pa jih izkoristijo, je pa drugo vprašanje," je dejal za MMC Lavrin. Kaj je še povedal, si lahko preberete spodaj.


Kaj pričakujete od te turneje?
V Beogradu smo dvakrat že koncertirali in obakrat smo se imeli super, koncerta sta bila odlična, tako da ne dvomimo, da bo tudi tokrat več kot zanimivo v družbi zasedb Melodrom, Moveknowledgement in srbskih gostov - z nami bodo zaigrali člani skupine Petrol, česar se še posebej veselimo. Vedno je zanimivo obiskati kakšno mesto, kjer še nismo igrali, in Sarajevo je eno izmed teh mest.

Kako - poleg tovrstnih nastopov - dvigniti popularnost slovenskih skupin po Balkanu?
Če bi se kakšna slovenska skupina resno lotila "osvajanja" Balkana, bi najbrž v prvi vrsti morali peti v srbohrvaščini (Videosex, Buldožer). Drugi dejavniki se mi zdijo v primerjavi z jezikom pesmi zanemarljivi. Seveda pa tudi turneje, videospoti, internet pripomorejo k večji prepoznavnosti skupin, vse to pa kliče po času in energiji, ki ju mora band vložiti v te "obstranske" aktivnosti. Čas pa je redka dobrina.

Kdo je pravzaprav "kriv", da se novejše skupine tako težko uveljavijo doma, kaj šele v tujini?
Mislim, da ni nihče "kriv". Celotna glasbena scena razen redkih izjem je zastavljena precej amatersko oz. na stopnji resnejšega hobija, ker redkokateri glasbenik lahko "živi" od glasbe. Izpolnjen prvi predpogoj - kakovostna, zanimiva glasba, ki pritegne poslušalce - še zdaleč ne pomeni, da bo bend avtomatično postal uveljavljen, ker se v večini primerov pozabi oz. zmanjka energije za kakovostno promocijo, pa tudi že samega vztrajnostnega momenta običajno ni dovolj, da bi band igral nekaj let, preden bi prišel do relativne prepoznavnosti. Podporna infrastruktura ravno ne pomaga, razen redkih izjem med organizatorji in glasbenimi novinarji, ki se s profesionalnostjo in zagretostjo lotevajo svojih poklicev oz. hobijev.

V času, ko je glasbe več kot preveč na vsakem koraku in na vsakem računalniku, se je treba sprijazniti s tem, da boš "uspel" samo, če boš v svojo glasbo in kariero vložil veliko časa ter energije, kar pa se meni zdi čisto v redu in prav. Priložnosti bendi danes imajo, če in kako pa jih izkoristijo, je pa drugo vprašanje.

Kakšen repertoar ste pripravili za oba nastopa?
Pred kratkim smo gostovali pri Juretu Longyki v oddaji Izštekani, kjer smo prevetrili precej naših pesmi, tako da bomo igrali nekaj preoblečenih pesmi, s priredbami katerih smo še posebej zadovoljni. Del skladb bo iz našega železnega repertoarja, del pa novejših skladb. V Beogradu bomo pesem ali dve izvedli skupaj s Petrol.

Klavdija Kopina