Med ljubitelji koncertov sta v preteklem letu odmevali sporni praksi portala Ticketmaster pri koncertih Bad Bunnyja in Taylor Swift. Pred koncertom portoriškega raperja v Mehiki številni imetniki vstopnic niso mogli vstopiti v dvorano, ki sprejme približno 100.000 ljudi. Nekaterim obiskovalcem so zaradi suma, da so njihove vstopnice ponarejene, te celo odvzeli, čeprav so imele zeleno oznako, ki je dokazovala njihovo neoporečnost. Spet druge so zavrnili, ker je portal Ticketmaster naknadno preklical več nakupov, dvorana pa je bila pred začetkom koncerta na pol prazna.
Še več prahu je portal dvignil pred težko pričakovanim koncertom zvezdnice Taylor Swift. Ob napovedi turneje so se že registrirani oboževalci med nakupovanjem več ur borili z računalniškimi motnjami, vstopnice so bile kmalu razprodane, prodaja širši javnosti pa je bila preklicana. V nadaljnji prodaji so cene dosegle tudi do 28.000 ameriških dolarjev.
Nadzorujejo kar 70 odstotkov trga
Po dveh zaporednih škandalih je postalo jasno, da prodajni gigant po združitvi s prireditelji koncertov Live Nation Entertainment na trgu deluje skoraj monopolno. Podjetje namreč nadzira več kot 70 odstotkov vseh prodanih vstopnic v ZDA, tudi zaradi priročnega sodelovanja z enim največjih koncertnih organizatorjev.
Ameriški senat je že novembra lani napovedal, da bo njihova protimonopolna komisija organizirala zaslišanje o pomanjkanju konkurence v državni industriji pri prodaji vstopnic in o tem, kako združitev živega zabavništva in industrije prodaje vstopnic škoduje strankam in umetnikom.
Zadevo preiskuje tudi pravosodno ministrstvo
V torek je senat podjetje obtožil, da s svojim monopolom odira stranke in izkorišča izvajalce. Na zaslišanju je bil eden najbolj zagrizenih senatorjev v boju proti monopolizaciji koncertnega trga demokrat Richard Blumenthal, ki je vodilne pri Ticketmasterju večkrat pozval, naj "se pogledajo v ogledalo in priznajo, da so oni povzročitelji težav." Njegova obtožba je dobro povzela ozračje na zaslišanju, ki bi bilo potrebno že pred kakšnim desetletjem. Tako dolgo je namreč Ticketmaster daleč najvplivnejše podjetje v koncertnem poslu z močnim vplivom na cene vstopnic, izvajalcem pa zaradi njihovega monopola ne ostane veliko drugih možnosti za prodajo vstopnic v ZDA in okolici.
Med zaslišanjem so številni senatorji obsodili podjetji, saj njuna združitev krši številne protikartelne predpise. Ministrstvo za pravosodje ZDA je zaradi tega že sprožilo ločeno preiskavo.
Kaj lahko zaslišanja sploh spremenijo?
Optimisti si obetajo, da bo pritisk politike na podjetje uspešnejši od poskusov omejitve vpliva Ticketmasterja v zgodnjih devetdesetih, ko so se mu uprle legende grungea, zasedba Pearl Jam. Senatorji in ministrstvo za pravosodje imajo na svoji strani tudi javnost, ki bi lahko pomagala odpreti pot do razdružitve spornih podjetij. Na drugi strani skeptiki dvomijo, da bo senatu uspelo kar koli drugega od javnih obtožb. Poznavalci namreč poudarjajo, da za pogrom koncertnih izkušenj v ZDA ni odgovoren Ticketmaster. Pojasnjujejo, da podjetji prevladujeta zato, ker sta večinoma edini sposobni krmariti z logistiko množičnega prirejanja koncertov in prodaje vstopnic. Javnost lahko pomiri to, da je polom pred turnejo Taylor Swift in javnomnenjska nočna mora, ki je zaradi tega nastala, najboljši možen prvi korak k regulaciji trga. Številni se strinjajo, da je tržno okolje zrelo za spremembe, a bo vse odvisno od izvršilne veje oblasti in njene volje pri izvajanju protikartelnih zakonov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje