Luke Slater je v dvajsetih letih glasbene kariere ustvaril številne izdelke, ki so postali pravi mejniki v zgodovini britanskega in svetovnega techna. Foto: Resident Advisor
Luke Slater je v dvajsetih letih glasbene kariere ustvaril številne izdelke, ki so postali pravi mejniki v zgodovini britanskega in svetovnega techna. Foto: Resident Advisor

Techno je tisto, kar je bil nekoč džez - nikoli ne bo izginil, je osnova številnih glasbenih zvrsti ...

Luke Slater za Resident Advisor
Luke Slater
Poleg številnih pričesk je Slater v dveh desetletjih na glasbeni sceni zamenjal tudi številna umetniška imena. Med njimi so poleg Planetary Assault Systems še Morganistic, The 7th Plain, Clementine ... Pod vsakim od njih je raziskoval različna prostranstva elektronske glasbe. Foto: Klub K4

Bil sem na toliko psihoterapevtskih zdravljenjih, da bi bil lahko že sam psihoterapevt.

Luke Slater za Resident Advisor
Luke Slater
V svetu 'mainstreama', v katerega je zajadral z albumom Alright on Top, se Slater ni dobro počutil. Doma je v svetu trdih technoritmov. Foto: Electrotrash

Luke Slater se je rodil 12. junija 1968 v Readingu v V. Britaniji, odraščal pa je v Horleyju. Prvič se je z miksanjem glasbe srečal preko očetovih "starodavnih" magnetofonskih trakov, nato pa je začel tudi bobnati in delati v prodajalnah glasbe. Leta 1988 je postal del zametkov acid house scene v londonskih klubih Troll in Heaven.

Kmalu je pod različnimi umetniškimi imeni začel izdajati lastne komade, njegov debitantski singel Momentary Vision je izšel leta 1989. Od začetka do sredine 90. let je vse bolj plodno izdajal plošče pod psevdonimom Planetary Assault Systems (PAS), ki ga Slater uporablja za "trše" technoizdelke.

Po delu pod psevdonimom PAS pri založbi Peacefrog se je leta 1997 pri založbi NovaMute izstrelil v zvezdniško orbito s technoalbumom Freek Funk, ki mu je sledil izdelek Wireless. Na obeh izdelkih najdemo tako sproščen downtempo kot shizofrene koračnice.

Alright on Top razdelil oboževalce
Sledil je "album pesmi" Alright on Top leta 2002 z različnimi vokalisti, s katerim je presenetil oboževalce z nostalgičnim izletom v synthpop in za nekaj let izginil s purističnih technoradarjev.

"Alright on Top je popolnoma razdelil ljudi," je Slater pred kratkim priznal v intervjuju za Resident Advisor. "Nisem se zavedal obsega baze oboževalcev, ki jo je imelo moje delo. Ta album je dokazal, da obstaja resnično velikansko število oboževalcev techna. Album sem začel ustvarjati z mislijo, da so ljudje pripravljeni za nekaj novega. A očitno sem se motil. Album je bil všeč drugačnemu občinstvu, mene pa je popeljal v 'mainstream' vode in tisti način razmišljanja in kar naenkrat nisem hotel biti del tistega sveta. To ni bil moj svet in nisem mogel zdržati v njem."

Leta 2006 je Slater ustanovil lastno založbo Mote-Evolver, pri kateri izhajajo omejene izdaje plošč za zbiralce, ponujajo pa tudi nalaganje skladb v digitalni obliki. Tako je dobil tudi priložnost za produciranje glasbe izvajalcev, ki so visoko na njegovih osebnih lestvicah, hkrati pa izdaja lastne remikse.

Redni nastopi v legendarnih klubih, kot so berlinski Berghain - trenutno živi in ustvarja v Berlinu, kjer je sodeloval tudi s tamkajšnjim državnim baletom -, londonski Fabric in barcelonska Nitsa ter v klubih in na festivalih po vsem svetu, so Slaterja ustoličili med najbolj zaželene DJ-je sveta.

Najbolj "kosmat" techno album leta 2009
Leto 2009 je zaznamoval z izidom albuma Temporary Suspension pri hišni založbi razvpitega berlinskega kluba Berghain, O-Ton, ki je pustil močan pečat na elektronski glasbeni pokrajini, in sicer pod ponovno aktiviranim psevdonimom PAS. Po enotnem mnenju kritikov je bil Temporary Suspension najbolj "kosmat" technoalbum leta 2009, ki je s svojimi surovimi ritmi in futurističnimi abstrakcijami dokazal, da techno v 90. še zdaleč ni rekel zadnje besede, so zapisali organizatorji Slaterjevega gostovanja v "Štirki".

V intervjuju za Resident Advisor je Slater na vprašanje, ali je zadovoljen z novim izdelkom PAS-a, povedal: "Gladko je teklo - zdelo se je preprosto prav. Zelo zadovoljen sem ... zadovoljen, kot sem lahko - sem neke vrste ..." Perfekcionist? "Ja ... v bistvu ne, ne perfekcionist - ne, nikakor ne. Sem nekakšen križanec med Jackom Deejem (čemerni britanski komik, op. a.) in Keithom Richardsom (smeh). Ampak, ja, sem precej zadovoljen - zadovoljen, kot že dolgo ne."

Pa je techno po vsem, kar se mu je tako na osebni (izgubil je ljubljene osebe, postavili so mu diagnozo manične depresije ...) kot poklicni ravno zgodilo v zadnjih 20. letih - zvezdništvu, (padlih) junakih in, nenazadnje, številnih različnih pričeskah - še vedno njegova največja glasbena ljubezen?

"Moje vrste techno je. Techno je temeljni kamen sodobne glasbe. Imel je veliko potomcev, nekaj dobrih in nekaj slabih. Ves čas se razvija ... Upam, da sem nekaj teh temeljnih kamnov dobro postavil in upam, da jih bom še kaj. Upam pa, da se bom pri tem tudi zabaval."

V priloženih posnetkih poslušajte nekaj Slaterjevih izdelkov, med katerimi je tudi uspešnica Sum Ton Tin, ki jo boste prepoznali kot dolgoletno podlago v oddaji Studio City.

Techno je tisto, kar je bil nekoč džez - nikoli ne bo izginil, je osnova številnih glasbenih zvrsti ...

Luke Slater za Resident Advisor

Bil sem na toliko psihoterapevtskih zdravljenjih, da bi bil lahko že sam psihoterapevt.

Luke Slater za Resident Advisor