Med sodelujočimi državami so tudi Združene države Amerike, Indija in Kitajska. Foto: EPA
Med sodelujočimi državami so tudi Združene države Amerike, Indija in Kitajska. Foto: EPA

Mednarodno združenje fonografske industrije (IFPI) je opravila obsežno raziskavo Engaging with Music 2021, poleg povprečnih vrednosti po svetu pa so ugotovili, da so pri "potrošnji" glasbe ponovno izstopale države Latinske Amerike – tamkajšnji prebivalci naj bi namreč povprečno poslušali več glasbe kot drugi trgi.

Sorodna novica Glasbeni privrženci v povprečju glasbo poslušajo 18,4 ure na teden

Po podatkih študije, ki se je posvetila navadam poslušanja glasbe 43.000 ljudi iz 21 držav, se je na prvo mesto zavihtela Mehika, kjer posameznik ob poslušanju glasbe preživi kar 25,7 ure na teden. Drugo mesto je zasedla Brazilija, kjer privrženci poslušajo kar 25,4 ure glasbe na teden. Argentina se je z 22,6 ure uvrstila na 6. mesto. V vseh državah oboževalci poslušajo več glasbe kot v katerikoli regiji, ki je bila predmet preučevanja – med njimi so tudi Združene države Amerike, Indija in Kitajska –tako pa močno odstopajo od povprečja, ki sicer po svetu znaša 18,4 ure na teden.

Za omenjene države to ni presenečenje – rezultati naj bi bili po podatkih IFPI-ja relativno stabilni že nekaj let, Brazilija, Mehika in Argentina tako že dlje časa kraljujejo na lestvici največjih potrošnikov glasbe. "Očitno je prisoten zelo močen kulturni vidik," je dejal David Price, direktor analize pri IFPI-ju, in poudaril, da glasba igra velik del v življenju ljudi iz teh držav. S pojavom nove tehnologije naj bi se trend še povečeval, poroča Billboard.

Razloge, zakaj ljudje poslušajo glasbo, je težko določiti

Po celotnem svetu so izjemno priljubljeni postali kratki videi, izstopa predvsem TikTok. Medtem, ko naj bi glede na svetovno povprečje aplikacijo uporabljal eden izmed štirih na dan, jo v Braziliji 57 odstotkov, v Mehiki pa 52 odstotkov vseh vprašancev uporablja dnevno, kar je vkot kjerkoli.

Pred pojavom pretočnih platform je bil brazilski trg do pred petimi leti zaradi piratstva in slabe ekonomije zdesetkan. Poslušalce so na trg ponovno privabile storitve, kot sta Spotify in Youtube, ki omogočajo brezplačen dostop do glasbe. K večji uporabi prispeva tudi večja internetna pokritost.

V zadnjih letih so se prihodki v Latinski Ameriki zvišali hitreje kot kjerkoli po svetu, številni pa si želijo to glasbeno lakoto prenesti na druga območja, a to ni lahko – razloge, ki stojijo za stopnjo poslušanja glasbe je težko določiti. "Glasba je zelo čustvena in afektivna vsebina. Moraš razumeti, kako se vključi v življenje ljudi," je še povedal Price.