Obetavna predstavitev dela kanadskega elektro alternativnega dvojca, ki veljata za mojstra živih nastopov, o čemer se bo lahko 12. junija na prvem urbanem festivalu Kina Šiške UF! prepričalo tudi slovensko občinstvo.
Zanimivo je, da bodo Crystal Castles nastopili na istem odru Križank kot prvo napovedani "headlinerji" The Ting Tings, ki so jih v reviji NME ob izidu prvenca Crystal Castles izpostavili kot njihovo nasprotje, saj naj bi bili Ting Tingsi precej bolj pop naravnani 'elektroničarji' kot udarni "Kristalci".
Vokalistka, energična in karizmatična Alice, ima prav: glasba Crystal Castles resnično ni za tiste z občutljivim želodcem, saj butajoča, vse prevevajoča udarna mešanica umetnih synthov, elektronskih distorcij zvoka in zloveščega Aliciinega vokala resnično sproža čudne občutke.
"Vrtinec oglušujoče bolečine"
Biti na koncertu Crystal Castles je skorajda zunajtelesna izkušnja, ki te vsega prevzame, te spravi v trans in z uspešnicami, kot so Baptism, Celestica in Crimewave, do katarzičnega vrhunca. Če je Ethan Kahn "mešalec v ozadju", pa se Alice v nastope tako močno vživi, da je ne ustavi niti noga v mavcu in se nad občinstvo zlovešče zgrne kar z berglo, kot je bilo to na koncertu NME Tour februarja lani. Elektronika v svoji najboljši, zelo ustvarjalni in resnično domiselni podobi, ob kateri ni skrbi za tisto monotonost, ki preveva velik del elektroscene.
"Drzna, dramatična in precej več kot samo malo iztirjena in osupljivo razburljiva glasbena izjava," so zapisali v recenziji zadnjega albuma Crystal Castles pri portalu musicOMH.com.
Pri Pitchforku so jih hvalili kot skupino, ki le redko zveni kot kdor koli drug kot prav Crystal Castles, za BBC je poslušanje Crystal Castles, "kot da bi te porinili v vrtinec oglušujoče bolečine brez varnostne mreže, pri čemer dobiš občutek, da bi lahko naredil kar koli, a ta kar koli pravzaprav pomeni nič", Guardian pa jim napoveduje kariero mega popzvezdnikov, ki sta sposobna na koncertih ustvariti povsem svoj svet. Morda malce privlačnejši opis skupine, kot ga je podala Alice.
Nesluten uspeh
Ethan Kath je Glassovo spoznal leta 2004 v Torontu, ko je bilo njej le 15 let in je pela v tamkajšnji pankovski skupini. Kath jo je prosil, če bi posnela vokale za komad, ki ga je pripravljal že leto dni.
Šest mesecev pozneje je Kath pesmi naložil na splet in že leta 2005 so se pesmi Magic Spells, Untrust Us in Alice Practice kot vihar razplamtele po spletu in družanih omrežjih, založbe pa so se začele tepsti za Crystal Castles, ki takrat pravzaprav sploh nista zares obstajala. Glassova je bila nad odzivom popolnoma šokirana, saj vse od snemanja ni bila v stikih s Kathom in sploh ni vedela, da njeno poigravanje v Alice Practice obstaja.
A leta 2006 je bil to morda najbolj nenačrtovani prvenec v svetu glasbe in indiebiblija NME ga je nemudoma uvrstila na svoj seznam 100 največjih albumov desetletja.
Štiri leta pozneje je sledil album Crystal Castles (II), na katerem sta Ethan in Alice opazno razvila slog, rahlo zavila v bolj popvode s singli, kakršen je bil Not in Love (vokale posodi Robert Smith iz The Cure).
Trenutno dvojec v Varšavi snema tretji album, ki naj bi izšel še letos, tako da lahko junija v Križankah morda pričakujemo tudi kakšno pokušino novega materiala.
Kaja Sajovic
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje