Ke$ha je s svojim singlom Tik Tok na lestvicah najbolj zloadanih komadov prehitela celo Lady Gago, katere Just Dance morda še najbolj spominja prav na Tik Tok. Foto:
Ke$ha je s svojim singlom Tik Tok na lestvicah najbolj zloadanih komadov prehitela celo Lady Gago, katere Just Dance morda še najbolj spominja prav na Tik Tok. Foto:
Tik Tok je prvi singel z albuma Animal.
Fergie, ki navadno zagotovi feminilni vokal na hip-hop komadih Black Eyed Peasov, je na Boom Boom POw tudi zarapala. Foto: EPA
Ke$ha je kot dekle iz svetovne prestolnice countryja Nashvilla začela kot country izvajalka.

Skupaj z Rapture, hitom Blondie iz leta 1981, je eden najuspešnejših raperskih komadov belopoltih izvajalk vseh časov.
No, odvisno koga vprašate. Tik Tok je zapet v refrenu in zarapan v verzih, ponekod ojačan z Auto Tunom, da bi sledil svoji elektropopprodukciji. Par fraz zarapa celo Diddy, ena kitica pa je sposojena od Jermaina Duprija.
"Poskusila sem country (je le iz Tennesseeja, op. a.), poskusila pop rock, poskusila super težki elektro," razlaga 22-letna Ke$ha, katere vokal smo slišali že na lanskem Flo Ridovem mega hitu Right Round. "Pa sem pač rekla, ja, zakaj pa ne, vrži malo rapa še not'."
Hiphop kot univerzalni jezik
Tik Tok je svojevrsten mejnik v sodobnem popu: popolna in neboleča asimilacija bele ženske raperke v popglasbo. Če sploh rapa, seveda. "Nikdar nisem nanjo gledal kot na raperko," meni Barry Weiss, predsednik skupine RCA/Jive Label, ki je s Ke$ho podpisal pogodbo. "Na to sem bolj gledal kot na njeno določeno vokalno ubeseditvijo nekaterih pesmi."
Popzvezda v nastajanju, ki pa je predvsem še vedno pevka, je kljub temu pionirka. Tik Tok in še peščica drugih z rapom prežetih komadov na njenem debitantskem albumu Animal, ki je na prodajne police prišel prav danes, so produkt sveta, v katerem je hiphop tak univerzalen jezik, tako vtkan v pop mainstream, da lahko posnameš pesmi, ki so v prvi vrsti zarapane, a niso vsesplošno obravnavane kot rap.
Od rap metala do elektrorapa
Vse je del kontinuiranega izkoreninjanja akta rapanja, ki je bila včasih izključno domena temnopoltih izvajalcev, a si ga zdaj prisvajajo že tako pogosto in s tako lahkoto, da zavzema nove razsežnosti. Že sam obstoj občasno rapajočega belega dekleta odseva vse manj stroga pojmovanja rase in spola.
To ni nekaj novega. Na prelomu prejšnjega desetletja je rap metal ponujal podoben prostor za bele moške, da rapajo, ne da bi jih izrecno primerjali z njihovimi temnopoltimi kolegi. Danes podobno nišo belim glasbenicam ponuja klubsko orientiran elektrorap. Vsaj za nekatere izmed njih.
Tako je svoj debitantski album izdala raperka iz Philadelphie Amanda Blank, Black Eyed Peasi pa so "naštepali" še en hit z Boom Boom Pow, na katerem njihova frontmanka Fergie tokrat tudi zarapa. Še celo popcountryzvezdica Jessie James se je preskušala v rapu na komadu Blue Jeans.
Klepetavi dekliški rap
Belopolta ženska raperka je bila ena zadnjih mej v hiphopu, a Ke$ha daje temu konceptu nov okvir. "Njen rap klepetavega, blond belega dekleta je edinstven na sceni," pravi producent in pisec Lukasz Gottwald (Dr. Luke), ki je služil kot izvršni producent na njenem albumu. "Beli raperji, ki se trudijo zveneti črni, so tako nezanimivi, tako brez domišljije," nadaljuje.
Kot izjeme, ki jim je uspelo preseči ta kliše, navaja Beastie Boyse, skupino Weezer in Becka. In zdaj Ke$ho. Ta sama priznava, da rap ni bila nikdar njena domena, da pa so ji všeč Beastie Boys in da skuša pravzaprav izpasti kot "izgubljeni član Whitesnakov".