Zakonca Knowles Carter, vesoljni javnosti bolj znana kot Beyonce in Jay Z, z novo poslovno potezo še utrjujeta svoj položaj na vrhu zabavne industrije. Foto: EPA
Zakonca Knowles Carter, vesoljni javnosti bolj znana kot Beyonce in Jay Z, z novo poslovno potezo še utrjujeta svoj položaj na vrhu zabavne industrije. Foto: EPA

Servis sicer deluje že od oktobra, ko ga je na medmrežju ustanovilo švedsko javno podjetje Aspiro AB, pred kratkim pa ga je kupil raperski mogotec Jay Z, ki so se mu kot solastniki pri tej poslovni priložnosti pridružili soproga Beyonce, pa Madonna, Kanye West in še 13 drugih velikih glasbenih imen.

S "Plimo" želijo konkurirati že uveljavljenim servisom za prenos glasbenih vsebin, kot so Spotify, Deezer in Google Play, a za zdaj ponujajo le 25 milijonov pesmi, kar pet milijonov manj od večine konkurenčnih ponudnikov. Poleg standardne naročnine za 9,99 dolarja na mesec ponujajo še tisto za 19,99, ki naj bi omogočala boljšo kakovost prenosa zvoka. Trenutno ima Tidal nekaj več kot pol milijona uporabnikov.

Ne gre zgolj za denar
V imenu investitorjev je na predstavitvi v New Yorku spregovorila Alicia Keys, ki je dogodek opisala kot nekakšno "podelitev diplom", saj naj bi Tidal spremenil smer razvoja glasbe. "Pred vas danes, 30. marca 2015, stopamo združeni v en glas in upamo, da bo to eden tistih trenutkov, ki bodo za vedno spremenili tok glasbene zgodovine. Naš namen je ohraniti pomen glasbe v naših življenjih," je povedala pevka, s čimer je želela poudariti, da ne gre le za posel in tehnologijo, ampak so v ozadju tudi višja načela.

Večina podjetja bo v lasti glasbenikov, gre torej za simbolično gesto v poslu, kjer imajo glasbeniki le malo vpliva na to, na kakšen način je njihovo delo razpršeno po različnih kanalih in na kakšen način porabniki dostopajo do njega.

Med drugim bodo Jay Z in sodelavci, med katerimi so še Rihanna, Jack White, Arcade Fire, Usher, Chris Martin, Calvin Harris, Daft Punk in drugi, izvajalce spodbujali, naj Tidalu novo glasbo posredujejo teden pred konkurenco in jim tako ponudijo vsaj kratek časovni okvir ekskluzivnosti. Hkrati želi glasbenikom omogočiti boljši zaslužek, pa čeprav za samo platformo to ne bi pomenilo velikanskih donosov, še dodaja Jay Z.