Pojavnost Boruta Pahorja na družbenih omrežjih je vzniknila iz enega samega razloga – pomanjkanja pozornosti v medijih.
"Zaradi tega se nikoli nisem pritoževal, sem pa iskal alternative," pravi in se v isti sapi pohvali, da ima na Instagramu, Facebooku in Twitterju skupno 300.000 sledilcev, da pa se jim je pripravljen odreči, če bi to od njega zahteval novi delodajalec. "S tem nimam nobenih težav," je zatrdil.
Miha Mazzini je Pahorja označil za prvega medijskega predsednika, spet drugi za kralja Instagrama. Ali bo pustil večji vpliv kot vplivnež ali kot državnik, bo pokazal čas, a že zdaj, ob koncu njegovega predsedovanja, ga večkrat omenjajo ravno kot vplivneža.
"Dragi sledilci, danes sem ponosno zastopal barve našega Instagrama na osrednji letni konferenci o družbenih omrežjih. Še kar zadovoljen. Kar nekaj jih je poslušalo, večina je ploskala na koncu, ker je bil konec. Izjeme je organizator podkupil, da so me prosili za selfie," je zapisal pod skupek fotografij in sebka na Instagramu, na katerem ima 136.000 sledilcev. Nastali so ob koncu pogovora na Dnevu družbenih omrežij (MM Magazin), ob katerem je zbranemu občinstvu razkril nekatere svoje do zdaj zamolčane strategije vodenja kampanje in pojavnosti na družbenih omrežjih.
Pahor: Bistvo Instagrama je določanje svojih šibkih točk
Zapisano besedilo na Instagramu zagotovo vsebuje podton nečimrnosti, ki si jo je privoščil Pahor, a si jo, kot kaže, lahko, saj "bistvo Instagrama ni perfekcija," kot pravi, "bistvo Instagrama je imperfektnost".
Kaj pa lahko politik sploh doseže s pojavnostjo na družbeni platformi, kot je estetizirani Instagram, če velja Twitter za platformo političnega parenhima za žaljivo izkašljevanje zloveščih misli, Facebook za prenos korektnejših izjav, TikTok pa s svojo sivo cono politiki predvsem odpira pot do generacije Z (do prihajajočega volilnega telesa, torej)?
"Določanje šibkih točk," je veliko krajši odgovor Pahorja na dolgovezno vprašanje, "da vi, in ne drugi, določite svoje šibke točke. Recimo, da sem nečimrn, vsi radi rečejo, da sem aroganten, a vse to so šibkosti, ki jih lahko sami regulirate, če jih sami določite! Instagram politiku omogoča, da določi svoje šibkosti in z njimi opravlja."
Med šibkosti Boruta Pahorja kot politika jih je le malo štelo njegovo nečimrnost ali arogantnost, več jih je omenjalo njegovo politično neodločenost, apatijo in celo razvrednotenje funkcije predsednika države.
Ko smo v predvolilni kampanji na MMC-ju Natašo Pirc Musar vprašali, česa ne bi delala, kar je kot predsednik delal Borut Pahor, je odgovorila: "Ne bi bila tiho."
Tako se zdi, da je bil predsednik Borut Pahor glasnejši, odločnejši in pristnejši na Instagramu kot v resničnem življenju. Tam je znal svoje "šibke točke" veliko bolje izraziti.
Instagram kot orodje za izvajanje politične agende
Kot pravi, Instagrama ni imel zaradi zabave, izrabljal ga je predvsem za "politično agendo", pridobivanje volivcev, saj je le tako lahko prišel do tistih, "ki jih politika ne zanima".
Ob tem je še kako prikladno, da ima večino sledilcev na Instagramu starih od 18 do 32 let, "nato pa sledi že starostna skupina otrok. Zato sem si rekel: 'Nisi le politik, si tudi oče. Ne objavi ničesar, kar ni primerno ne za tvojega, ne za katerega koli drugega otroka.' In tega smo se držali, čeprav so skušnjave velike"," razlaga Pahor. Ob tem pa sklene: "Če je otrok, ki je sledilec mojega Instagrama, staršem dejal, da je 'tale predsednik kar kul'," je bilo zame to kar pomembno, saj je vplival na svoje starše." Kako prikladno, da je v svojem mandatu obiskal kar 124 šol po vsej Sloveniji ...
Poznate tisto o domotožju v Kairu?
In kaj vse je objavljal? Pravi, da nobene objave ni naknadno izbrisal, da pa se njegovi sodelavci vprašajo, ali so z objavo dosegli namen; če je kaj spornega, ga na to opozorijo. "Dostikrat sem hotel objaviti veliko slabše stvari o sebi, kot so mi dovolili," prizna.
Glede objav na svojem profilu je imel nadzor nad izborom fotografij in besedila pod njimi, tudi takšnih, kot so bili: "z otroki, a ne otročji" ali pa "sij, a ne svetniški", ko stoji na govorniškem odru in vanj odseva reflektor in "domotožje v Kairu".
Ko je bil nekdanji predsednik decembra 2016 na uradnem obisku v Egiptu, je sodelavko vprašal, ali je o njegovem obisku kdo poročal.
"Je rekla: 'Nič.' Sem rekel: 'Torej ne vedo, da smo v Egiptu?' Je odgovorila: "Ne." Dejal sem ji: 'Pojdiva, zdajle bodo izvedli.' In sva šla, poiskala stopnišče, naredila slavni boruting – vsekakor so tisti dan vedeli, da smo v Egiptu," je z zadovoljstvom pojasnil ozadje danes slovite fotografije, na kateri v modrem suknjiču z dobršno mero otožnosti sloni na marmorni ograji stopnišča. Ob podobo je pripisal svoje besedilo – Domotožje v Kairu. A je delovalo. Fotografija je postala viralna, postala je meme in spodbudila je boruting – simuliranje položaja z dobršno mero otožnosti v različnih okoljih.
28 dni zabavnih vsebin za dve politični objavi
Strategija objav na Pahorjevem profilu je bila za njegovo ekipo jasno razdelana.
Vsak dan objavljati "vesele, zabavne in zanimive" vsebine, dvakrat mesečno pa tudi politične. "28 dni na mesec smo torej morali skrbeti, da je bil medij zabaven za relativno široko populacijo in ne le za tisto, ki je politično zainteresirana. To je bistvo Instagrama v politiki," sklene Pahor.
Če je pri kakšni objavi prestopil mejo, "so me pa tako ali tako poklicali novinarji in spraševali, ali so mi vdrli v profil," razlaga. Ob tem z zadovoljnim nasmeškom doda: "Ne, model, jaz sem to objavil!"
In objav tipa "ne, model, jaz sem to objavil" je imel predsednik države, ki je tudi v tujini zastopal dobro ime Slovenije, v petih letih kar nekaj.
Od tiste, na kateri iz hotelske sobe v Bernu pogleduje na goro Eiger ("3970 m, potem pa me je prevzela privlačna atletinja, ki se je ogrevala na bližnjem stadionu"), do njegove fotografije zgoraj brez in s tatujem delfinčka na rami. Že kar rahlo imuno smo spremljali njegove fotografije v prekratki športni opravi, gibanje njegovega telesa med plavanjem, na fitnesu ali med kolesarjenjem. Manjkalo ni tistih iz otroštva in mladosti, ko je bil maneken.
"A mi smo ga sprejeli, sprejeli smo to igro," je dejala za MMC v članku Borut Pahor odhaja. "So what" strokovnjakinja za medije in podkasterka Nina Gaspari.
Ledino je oral Barack Obama na Facebooku
Za Pahorjeve objave na Instagramu so skrbele danes nekdanja vodja kabineta Alja Brglez, njegova tajnica Dušanka Božič in tiskovna predstavnica Špela Vovk (zadnji dve to še vedno počneta).
In zgledi? Poleg pri dveh svetovnih politikih jih je iskal tudi v športu in poslu. "Najbolj citiran v mojih govorih je Steve Jobs. Vem, da je utiral poti pri nas in v svetovni javnosti Barack Obama leta 2008. Ta kampanja je pritegnila mojo pozornost. Bil je prvi politik, ki je s kampanjo na Facebooku zbral denar. To je bila revolucija, tega prej ni bilo. To mi je dalo vedeti, da se neke stvari spreminjajo. Tu je še kanadski premier Justin Troudeau, potem smo pa že mi," sklene svoj razmislek suvereno.
Čeprav so bile vse njegove objave podrejene "enemu glavnemu cilju – politični propagandi," pa je vedno pazil, da s svojimi zapisi ni bil žaljiv (če je bil že z izjavami tipa: "Ajde, miška mala, gremo! (...) To mi delaj!", ki jih je izrekel na maturantski paradi).
"Zanimivo se mi je zdelo, ko so me kolegi kritizirali, ker sem na Instagramu, ko so bile volitve, pa so šli dva tedna pred tem na TikTok: 'Come on, stari, ne gre tako!'" je dejal Pahor zbranemu občinstvu. Ob tem je dodal, da se ne misli podati na TikTok, "razen če bi to zahteval novi delodajalec". "Da bi to delal za zabavo? Ne, sem že prestar," je dodal.
In s čim je po njegovem mnenju s svojim profilom @borutpahor navdušil 136.000 sledilcev?
Pahor odgovarja, da je "otroška bolezen politika, da nihče ne želi o sebi govoriti slabo. Ta profesija boleha za nesposobnostjo upiranja skušnjavi, da o sebi govoriš najboljše. Če priznaš svoje napake, je to za javnost blagodejno, to rada sprejme, malček odpreš vrata zasebnosti, kar sam reguliraš. Značajsko sem ekstravertiran, zato te bolj spremljajo, pa četudi si kislo jabolko – no, morda pa si jabolko navdiha?".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje