Namen dražbe barbik - res imajo čudno usločeno čelo -  je bilo zbiranje denarja, s katerim bodo organizatorji lahko nadalje razvijali koncept ljubljanskega arhitekturnega bienala. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Namen dražbe barbik - res imajo čudno usločeno čelo - je bilo zbiranje denarja, s katerim bodo organizatorji lahko nadalje razvijali koncept ljubljanskega arhitekturnega bienala. Foto: MMC RTV SLO/P. B.

Pravzaprav več njih. Ampak vsaj oblečene so bile lično - v fine materiale in zanimive kroje. Po izboru slovenskih modnih oblikovalcev, ki so se odzvali na vabilo, Špele Hudnik in Petra Vezjaka (Monochrome Arhitekti), organizatorjev 4. mednarodnega arhitekturnega bienala Ljubljana, ki sta svojo dvotedensko prireditev sklenila skleniti z dražbo barbik. Končalo se je torej tako, kot se je začelo – s hkrati oboževano in osovraženo punčko in s spraševanjem, kakšno zvezo ima barbika z arhitekturnim dogajanjem na temo sodobnega geta. Meni je povsem jasno. Barbikino telo pač res izgleda tako, kot bi bil njen rod desetletja obsojen na bivanje v getu in s tem tudi obsojen na parjenje znotraj rodu, česar posledice so genske mutacije in zmaličeno telo. Preprosto.

Sklepno dejanje bienala naj bi se začelo ob 19.00 in prav zares se je v Galeriji Riharda Jakopiča, enem bolj očarljivih (pohajanje med zidovjem, ki so ga sezidali stari Emonci se mi je vedno zdelo zabavno), a tudi najslabše izkoriščenih razstavnih prostorov v Ljubljani, 'pojavilo' po moji sodbi – dopuščam možnost, da je precej slaba - okoli 200 ljudi. Klientela je bila sicer precej drugačna kot na drugih dogodkih arhitekturnega bienala, pa tudi iskrenega zanimanja za dražbo ni pokazalo kaj dosti obiskovalcev.

Ali pa ga niso mogli. To je zelo možno, saj je bila izklicna cena barbike kar 500 evrov. Verjetno je globoki in sonorni glas vrhovnega dražbarja Mitje Meršola tudi zato šele v tretje uspel napaberkovati kaj uborno število licitantov. Manj kot deset jih je pokazalo voljo in zmožnost, nabaviti si v draga oblačila odeto minidekle. Glavni potezi obračuna bliskovito končane dražbe – Mitji Meršolu se je tako mudilo, da je človek dobil občutek, da se mu kaj dosti ne da in da mu je delo skoraj nadležno – sta bili: najdražje je svojo barbiko prodala Jelena Leskovar (Cliché), ki je iztržila 1.000 evrov, barbike Almire Sadar pa ni hotel nihče. Lastnika je zamenjala šele po dodatnem krogu in še tedaj so se je lahko znebili le za izklicno ceno.

Polona Balantič













Dražbo je vodil Mitja Meršol. Delo je sicer opravil po 'regelcih', vendar brez duše - dvomim, da se je v na dražbi ponujene predmete sploh poglobil - in, čeprav se je bilo potrebno 'znebiti' le šestih predmetov, zelo na hitro. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Ostal je zvest svojemu slogu, porabil največ blaga in nam s svojo 'skulpturo' z imenom Lollipopp že vzbudil skomine po razstavi del Roberta Capuccija, modnega eksperimentatorja in avtorja koncepta obleke kot skulpture. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Na voljo so ji dali le eno barbiko, sama pa je očitno hotela predstaviti kar celo kolekcijo. Kdor z malim zadovoljen ni, velikega … 'Multiplo' barbiko so prodali šele v drugem poskusu in to za 'ubornih' 500 evrov. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Če je barbika Nataše Peršuh zares boemka, to zelo dobro skriva. Prej kot vse drugo izgleda zdolgočaseno dekle brez domišljije pri izbiri oblačil. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Porabil je najmanj blaga in ustvaril največ. Uroš Belantič namreč, ki je s svojim Fideliom kot edini na dražbi predstavil nekaj, kar je spominjalo na pravo umetnino. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Pravzaprav se še vedno sprašujem, zakaj se je znala najbolje prodati ravno Barbie Q. Morda pa gre le še za eno potrditev dejstva, da se v PVC 'zapakirana' telesa najbolje prodajajo. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Oblikovalca, ki skoraj bolj kot s svojimi stvaritvami pozornost vzbujata kot ekscentrični pojavi, sta svojemu dekletu Karen namenila prav zadržano opravo. Kot sta nam zaupala, sta hotela ustvariti damo in ne punčke. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Z barbikami se je vse skupaj tudi začelo. Z razstavo barbik, odetih v oblačila svetovno znanih kreatorjev in posajenih v fantazijska okolja, organizatorji bienala domačim oblikovalcem niso naredili kaj prida usluge. Absolutni kič v galeriji Vžigalica je bil namreč tako očarljiv, da je dražba barbik slovenskih kreatorjev izpadla le kot bled poskus glamurja. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Več las kot možganov ali barbike v pogovoru. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
V galeriji Vžigalica smo na razstavi v produkciji francoskega inštituta za arhitekturo (L'Institut français d'architecture) med drugim videli oblačila Agnès B, modne hiše Cacharel, Christiana Lacroixa, J-C de Castelbajaca, naveze Kenzo par Antonio Marras, Vivienne Westwood, Emilia Puccija in Diane von Furstenberger. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Idealno dekle: v katero koli okolje ga postaviš - naj bo to neobljudeni otok, skrivnostna stara hiša ali futuristična soba - vedno se smehlja. Če dodaš še psa-robota, toliko bolje. Foto: MMC RTV SLO/P. B.
Arhitekti, ki so se odzvali na povabilo francoskega inštituta za arhitekturo, so se prav razživeli. Tokrat so lahko ustvarili tudi tisto, česar noben 'zaresni' iskalec stanovanja ne bi želel kupiti. Foto: MMC RTV SLO/P. B.