V kolekcijah Paul Frank je čutiti lahkotnost in večno poletje južne Kalifornije. Foto: Paul Frank Industries
V kolekcijah Paul Frank je čutiti lahkotnost in večno poletje južne Kalifornije. Foto: Paul Frank Industries
Pamela Anderson se ni mogla upreti rožnatemu jeklenemu lepotcu, ki je plod sodelovanja podjetij Paul Frank in Nirve.
Frank je znan po darovanju umetniških del na dobrodelnih prireditvah in muzejskih razstavah, najslavnejša njegova stvaritev pa je že kar legendarni opičjak Julius. Med druge like spadajo medved Worry Bear, hrček Spicole, slonica Ellie in mala žirafa Clancy. Foto: Paul Frank Industries
Igralec Christian Bale se je na plažo podal z brisačo Paul Frank. Foto: JustJared
Denarnica s podobo Juliusa - eden 'klasičnih' izdelkov s podpisom Paula Franka. Foto: Paul Frank Industries

Pred približno 15 leti je v mali garaži v kalifornijskem obalnem mestecu Huntington Beach kar vrvelo. Skupina prijateljev je (na roke) šivala denarnice in torbice. Za okras teh modnih dodatkov, sprva namenjenih za darila, so ustvarili like, kot sta že omenjena opica Julius in hrček Skurvy.
Skupinica ni niti slutila, da bo veliko navdušenje nad temi prikupnimi liki in veliko zanimanje zanje kmalu izstrelilo njihovo malo podjetje v orbito uspeha, je zapisano na spletni strani Paul Frank Industries.

Paul Frank (1967) je ameriški stripar, umetnik in modni oblikovalec, čigar stvaritve danes krasijo oblačila, modne dodatke in mnoge druge izdelke: od posodic za milo do koles (na rožnati različici se na eni izmed fotografij na desni prevaža Pamela Anderson).
Eden njegovih najbolj znanih in priljubljenih likov je opica Julius, ki vas gleda z majic mladih in manj mladih ter slavnih in manj slavnih po vsem svetu. In, kot je zapisano na etiketah njihovih oblačil: Paul Frank je vaš prijatelj.

Navdih: pisana osnovna šola in še kaj
Stavba osnovne šole v Huntington Beachu, v katero je v 70. hodil Frank, je bila pobarvana v žive barve: oranžno, svetlo modro in zlato rumeno. Frank pravi, da so prav te barve odločilno vplivale na njegovo nadaljnje delo, zaznamovali pa so ga tudi izdelki industrijskih oblikovalcev, ki so se od 40. do 60. let prejšnjega stoletja podpisali pod načrte za šole, druge javne stavbe, mize, stole, pisarniško pohištvo, kolesa, avtomobile, mešalnike, opekače ... Veliko pa je prispevala tudi njegova ljubezen do glasbe in skupin, kot so The Who, The Rolling Stones in The Velvet Underground.

Med študijem na kolidžu je Frank kupil šivalni stroj in začel ustvarjati. Tudi iz vinila, ki so ga nekoč uporabljali za avtomobilske sedeže in je sredi 90. pomenil nekaj popolnoma novega. (Še zdaj vsako leto nekaj kosov izdelajo prav iz te snovi, op. a.) Nekega dne je iz oranžnega ustvaril denarnico in ko so izdelek videli prijatelji, so mnogi izrazili zanimanje za druge dodatke, zato je začel šivati izdelke, kot so pasovi za kitare in nahrbtniki. Čez dan je hodil v "pravo" službo, v prostem času pa je šival in prodajal izdelke.

Kultni status in 18 trgovin po svetu
Leta 1997 je Frank ustanovil podjetje Paul Frank Industries s sedežem v kalifornijski Costa Mesi, saj sam ni več mogel zadostiti povpraševanju. Danes izdelke Paul Frank prodajajo po vsem svetu, njihove trgovine - skupaj jih je 18 - po ZDA najdete v Los Angelesu, San Franciscu, New Yorku, Las Vegasu in Chicagu, drugod pa v Amsterdamu, Berlinu, Atenah, Seulu, Bangkoku, na Japonskem in v Bahrajnu. Načrtujejo odprtja trgovin v Dohi, Katarju in Dubaju v Združenih arabskih emiratih.

Izdelki podjetja, ki se je rodilo kot nekakšen ventil za izražanje kreativnosti in individualnosti, v svetlih barvah in z malimi posebnostmi ter humornim podtonom (pogosto spremljajo aktualno dogajanje v svetu, op. a.) imajo danes domala kultni status: njihove kreacije nosijo ljubitelji vseh starosti in oblik.
Izdelki z njihovimi liki se pojavljajo v filmih, nosijo jih filmski zvezdniki in zveneča imena glasbenega sveta, med drugim so jih oblekli člani skupin Interpol, Foo Fighters in The White Stripes. Oblikovali so tudi kolekcije v sodelovanju z glasbenima festivaloma Coachella in Lolapallooza.

Poleg skupnega "znamčenja" in licenčnih povezav s skupinami je Frank sodeloval tudi z drugimi umetniki, znamkami in podjetji, kot so Mattel, Oscar Mayer, Elvis Presley, Andy Warhol, Wahoo's Fish Taco, SHAG, John Deere, Nirve Bicycles, Obey Giant, ProKeds shoes, Mark Ryden, Thomas Campbell, Hello Kitty in Lego.

"Tržniki naslednje generacije"
Prav tako kot njihova "odbita" in edinstvena linija izdelkov je podjetje Paul Frank Industries uspeh doseglo tudi z nenavadnim, skoraj antimarketinškim pristopom k poslu. Leta 2001 so jih pri reviji Brandweek označili za "tržnike naslednje generacije".

Paul Frank je trenutno lastnik in vodja novih oblikovalskih studiev Treestitch Design, Inc. in Park La Fun. Podjetje Paul Frank Industries je predal v druge roke novembra 2005, njegove nove znamke zaznamujejo novi liki, pa tudi bolj oseben pristop k stvaritvam. Nove kolekcije vključujejo torbice, denarnice, majice in druge modne dodatke s Frankovo osebno noto.

Nekaj utrinkov iz najnovejše kolekcije Paul Frank Industries in nekaj njihovih drugih izdelkov si oglejte v spodnji fotogaleriji.