Kreativni eksperiment Identity Dress je že tretje leto zapored izziv mednarodnemu naboru vabljenih modnih ustvarjalcev, na piedestal pa postavlja odraz posameznikove ustvarjalne identitete. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Kreativni eksperiment Identity Dress je že tretje leto zapored izziv mednarodnemu naboru vabljenih modnih ustvarjalcev, na piedestal pa postavlja odraz posameznikove ustvarjalne identitete. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj
Na podlagi vselej enakega osnovnega kroja se je tudi tokrat vsak izmed 18 k izzivu vabljenih oblikovalcev spopadel z nalogo izdelati obleko, ki odraža njegovo osebnost. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj

Do zadnjega ne veš, kaj bo iz zastavljenega kroja nastalo, nikoli ne veš. Na koncu prideš do celostne podobe, celostne zgodbe.

Projekt Identity Dress skozi formo klasične ženske obleke zagovarja človeško raznolikost, rezultat pa vsakič znova dokazuje avtentičnost v izziv vključenih avtorjev. Simbioza kontrasta ustaljene forme in posameznikovega uma ustvari original. Na fotografiji obleka Dajane Ljubičić. Foto: MMC RTV SLO/Ana Šircelj

Moja želja je razširiti pogled na oblikovanje, da ni enolično, da je v eni osnovni ideji lahko veliko različnih zgodb.

"Gre za kreativen eksperiment, razstavo modnega oblikovanja, ki se v precejšnji meri razlikuje od ostalih konceptov, ker se osredotoča na osnovni kroj obleke, ki je skupna vsem oblikovalcem že vsa leta. Kroj je od prvega leta naprej enak, zelo enostaven. Skozi njega lahko ljudje opazijo, koliko različnih zgodb imajo oblikovalci povedati."

18 oblikovalcev je v Narodnem muzeju v Ljubljani na kreativnem eksperimentu Identity Dress predstavilo 18 različnih zgodb.

Dogodek, za katerim stojita Eric Maj Potočnik in Matjaž Plošinjak, je po pol leta, kolikor je nastajal, predstavil končne izdelke. Eric Maj je po otvoritvenem dogodku povedal, da ga oblikovalci vsakič znova pustijo očaranega, "ker vidiš, koliko različnih zgodb se lahko skozi eno matrico pove, kako je pa projekt nastal". "Zamisel se je porodila v želji po odmiku od ustaljenih, z modo povezanih formatov – kot matrica za ustvarjalni eksces, ki oblikovalce za trenutek osvobodi vsakršnih misli na prodajno osredotočeno strategijo vsakdana. Vnaprej določena forma služi kot okvir ali nepopisan list, izdelana obleka pa simbolizira nanj zapisano zgodbo posameznika. V očeh sodelujočih je Identity Dres ventil za sproščanje kreative."

Idejni vodji in kuratorja dogodka oblikovalce izbereta sama: "Pri izboru se odločava za posameznike z močnim pripovednim izrazom - naj bo govor o uveljavljenih imenih ali pa mladih upih, za katere je projekt ena prvih mednarodnih izkušenj. Takšen pristop obenem omogoči medsebojno mreženje in tke nove vezi na kariernem in osebnem nivoju." Omejitve oblikovalcem zastavijo že na začetku, "potem pa oblikovalci naredijo, kar želijo - nekateri se zelo držijo osnovnega kroja, drugi pa na osnovni kroj dodajajo elemente, in na koncu nastane obleka, kot je recimo obleka japonskega oblikovalca, ki se zdi, kot da je iz nekega drugega filma, spodaj pa je enaka obleka kot pri tistih oblikovalcih, ki se povsem držijo ključne forme."

Slovenijo so tokrat zastopali trije oblikovalci: Dajana Ljubičić, Matic Veler in Timotej Bistan. "Gre za tri totalno različne profile oblikovalcev - Dajana kot uveljavljena, večkrat nagrajena oblikovalka, ki dela v tujini, Timotej je resnično odkritje, Matic je mladi up, ki vedno ustvari neke zelo vizualne ekscese na popolnoma svojstven način." Eric Maj meni, da ima Slovenija veliko dobrih modnih oblikovalcev: "V Sloveniji je veliko dobrega oblikovanja, šibka točka je, da je trg mali, zelo omejen, da je podpora oblikovalcem zelo skromna. Trg smo ljudje, moramo biti angažirani, moramo imeti samoiniciativo, da se usmerjamo v dizajn, da kupujemo pametno in dobro. Vem, ni vedno lahko, ampak mislim, da je bolje imeti napol prazno omaro odličnih kosov, kot balast copy paste hitre mode."

Brezplačen ogled razstave do 13. decembra
In če želite videti originalne kose, obiščite Narodni muzej, kjer si lahko vse do 13. decembra brezplačno ogledate izdelke Identity Dress. "Povabilo vsem, da si vzamejo čas, da vidijo raznolikost na enotni formi ne samo zaradi oblek, ampak tudi zaradi scenografske postavitve v muzeju. Muzej je vedno lepo obiskati, ker se Slovenci premalo zavedamo, kako bogati smo v kulturi in dediščini," je za konec povedal Eric Maj.

Letošnji projekt Identtiy Dress je sicer v sodelovanju z nacionalno blagovno znamko I feel Slovenia v Narodni muzej Slovenije kot eno od spremnih dogajanj na ogled postavil tudi avtonomno razstavo I feel the Dress - ta prek razstavljenih oblačil označuje slovensko oblačilno kulturo in obenem identiteto Slovenije.

Do zadnjega ne veš, kaj bo iz zastavljenega kroja nastalo, nikoli ne veš. Na koncu prideš do celostne podobe, celostne zgodbe.

Moja želja je razširiti pogled na oblikovanje, da ni enolično, da je v eni osnovni ideji lahko veliko različnih zgodb.