Dejstvo je, da na ljubljanskem tednu mode osrednji modni forum ni le brv, po kateri se sprehajajo modeli. Tudi obiskovalci pred prihodom svojo toaleto skrbno premislijo. Parfum, salonarji, krilo in suknjič z izstopajočim potiskom so tako skorajda obvezna oprema.
A za sproščenim vzdušjem, ki so ga na LJFW vajeni obiskovalci, se skriva veliko organizacije, pridnih rok in še več potrpljenja. Usklajevanje modelov, oblikovalcev, za povrh pa še skrb za to, da se bodo obiskovalci imeli lepo, je namreč prava preizkušnja.
Najbolj stresna je prva revija, potem se ozračje sprosti
Vsak dan znova je najbolj stresna prva revija, pravi izvršna producentka LJFW-ja Melinda Rebrek. "Čeprav smo utečena in dobro organizirana ekipa, pred prvo revijo nismo nikoli popolnoma mirni. Največja nervoza je prisotna na prvi dan tedna mode, potem pa se ozračje že malo sprosti, čeprav smo pred prvo revijo vsakega naslednjega dne še vedno malo živčni," je vtise na drugi večer LJFW-ja opisala Rebrekova.
Na drugi dan je brv s svojo kolekcijo prva zasedla Tanja Uvera. Zimska kolekcija, ki jo je oblikovalka predstavila na jesenskem tednu mode, je bila prepletena z mehkobo volne in z mislijo na udobnost, opisanim načelom pa je Uvera sledila tudi v zdajšnjih dizajnih. Kolekcijo za toplejši del leta so sestavljale nežne, lahke kreacije, ustvarjene za žgočo poletno vročino. Za piko na i je oblikovalka k vsaki dodala še naglavno ruto.
Prav prva oblikovalka je imela med obiskovalci množico navijačev, med drugim tudi Petro Greiner, Slovenko leta 2017 in ustanoviteljico Zavoda 13. "Običajno z možem vsako leto izbereva en dan in si pogledava revije, ki naju zanimajo. Danes sem recimo prišla zaradi Tanje Uvera. Na LJFW rada pridem, da vidim, kako se slovenski modni oblikovalci razvijajo in rastejo," je ob priložnosti povedala za MMC.
Slovenci ne potrdijo udeležbe
Čeprav se je šotor na Trgu republike, v katerem poteka spomladanski teden mode, tudi na drugi dan dodobra napolnil, pretirane gneče ni bilo. Organizatorje je razumna udeležba razveselila, saj je preveliko število obiskovalcev zanje še dodatna obremenitev. "Tisto, kar me običajno najbolj skrbi, je to, koliko ljudi bo prišlo. Slovenci še vedno nismo navajeni potrjevati prisotnosti, zato se vedno zavedam, da se lahko zgodi, da pride veliko več ljudi, kot smo sprva predvideli. A takšna presenečenja je pač treba reševati na licu mesta," nam še pove Rebrekova.
Jesenski teden mode organizatorji običajno izvedejo v prostorih filmskega studia Viba film. "Kvadratura steklenega šotora je primerljiva s filmskim studiem Viba film, le postavitev je nekoliko drugačna. Upam pa si trditi, da bi šotor napolnili, tudi če bi bil 20 metrov daljši, kot je zdaj," je še prepričana Rebrekova.
Napovedati število obiskovalcev je namreč skorajda nemogoče, saj se tudi preference ljudi glede tega, katere modne revije si želijo ogledati, med sabo zelo razlikujejo. "Vse je odvisno od tega, kateri oblikovalci so na vrsti. Opažamo pa, da so prve revije običajno manj obiskane od tistih, ki so na vrsti v kasnejših popoldanskih urah. Mogoče tudi zato, ker se ljudem zaradi službe prvih ne uspe udeležiti," iz izkušenj pripoveduje Rebrekova.
Promocija Slovenije skozi modo
In kdo je med najbolj zaželenimi letos? Vse oblikovalce so izbrali z določenim namenom, pravijo organizatorji, vsekakor pa je veliko množico modnih navdušencev na Trg republike na prvi večer privabil finalni izbor mednarodnega projekta Fashion Scout SEE (FS SEE).
Slovenijo so na natečaju predstavljali Ivan Rocco, Jona Bednjanec in Dejan Petrović. Čeprav je naposled zmagala srbska oblikovalka Gala Borović, razočaranje sodelujočih Slovencev ni bilo preveliko. "Tudi Slovenci niso ostali neopaženi, ena od članic žirije na današnji večer (torej na drugi večer tedna mode, op. p.) nosi obleko slovenskega oblikovalca," pravi Rebrekova.
Prihod tujih uveljavljenih imen iz sveta mode je tudi dobra promocija za prepoznavnost Slovenije. "Predstavniki tujih modnih medijev, recimo Vogue Italija, so bili fascinirani predvsem nad našo dobro organizacijo. Preden so prišli, niso kaj dosti vedeli o nas," še pojasnjujejo organizatorji.
Na modno brv kar z otroškimi vozički
Kot druga se je na drugi modni večer s svojo kolekcijo predstavila Barbara Vrbančič. V spektru njenih kreacij je bilo mogoč opaziti vse, od umirjenih enodelnih (in enobarvnih) pajacev do drznejših kosov, ki združujejo izzivalno prosojnost in klasične cvetlične motive.
Za posebno popestritev je s kolekcijo za "šik starše" poskrbela tudi revija Cybex Baby Centra. Čeprav so si z barvami dali duška, so kroji njihovih oblačil ostajali v klasičnih ravnih, konvencionalnih linijah.
Obeti za zadnji večer
Zadnji dan ljubljanskega tedna mode bo prizorišče preurejeno v showroom, v katerem so obiskovalci lahko kose iz kolekcij, ki so jih gledali na modni stezi, pomerili, kupili ali naročili. Na preteklih LJFW-jih je namreč veliko obiskovalcev izrazilo željo, da bi določene kose kupili kar takoj, po modnih revijah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje