Ko je
Ko je "ukradel" prvi plakat, ga je drugo jutro na istem mestu že čakal nov. Foto: Reuters

Modni oblikovalec Camilo Morales je že predelal vse od plastičnih nakupovalnih vrečk do ostankov blaga in jih spremenil v torbe, oblačila in modne dodatke. Njegova najnovejša surovina za izvirne kreacije so politični plakati kandidatov na lokalnih, državnih in zveznih volitvah v Mehiki, ki so potekale v nedeljo.

Cene torbic se gibljejo med petimi in tridesetimi evri. Foto: Reuters
Cene torbic se gibljejo med petimi in tridesetimi evri. Foto: Reuters

Zadnje leto je Morales podiral vseprisotne transparente, v roke vzel škarje in jih šival v torbice, ki jih prodaja za od 100 (pet evrov) do 600 pesov (30 evrov). "Ta volilna sezona je bila smešna," je dejal Morales in dodal: "Res hitro so začeli svoje kampanje." Moralesove najcenejše torbe, ki jih prodaja pod modno znamko Rere, krasi popolnoma belo ozadje večine oglasov. Najdražji je kolaž močno zasenčenih oči Clare Brugade, kandidatke vladajoče stranke za naslednjo županjo mehiške prestolnice.

"Šalil sem se, da tako rekoč rastejo na drevesih," je o oglasih dejal Morales. "Ponoči sem odstranil en oglas, naslednji dan pa je bil tam že drug, da bi ga nadomestil." Po volilni zakonodaji imajo politične stranke štiri dni časa po koncu volitev, da umaknejo svoje oglase, delavci pa so jih ta teden tudi odstranjevali.

Po ocenah Juana Manuela Nuneza, profesorja na iberoameriški univerzi, je samo v Ciudadu de Méxicu na teh volitvah politično oglaševanje povzročilo približno 10.000 ton smeti. "Čeprav se promovirajo kot do okolja prijazni, so ti transparenti in ponjave običajno narejeni iz PVC-ja, njegova razgradnja lahko traja več sto let," je dejal Nunez.