Čeprav jih redko vidimo v prvih vrstah na modnih revijah in pri naročilih zahtevajo diskretnost, so ženske z Bližnjega vzhoda najbolj dejavne stranke, ko gre za nakupovanje kosov visoke mode. Ta podatek mnoge preseneča, saj so v javnosti večinoma popolnoma zakrite.
Toda njihov družabni koledar je zelo poln: kakih 15 do 20 porok na leto, zasebne zabave vsak mesec ... Veliko več priložnosti za izbrane toalete kot v Evropi in Ameriki, ko se sem ter tja pojavi kakšen dobrodelni galaples ali zabava družabne smetane. Seveda je možnost, da bi se na dveh zabavah pojavili v isti obleki, izključena.
To so prebivalke Savdske Arabije, Kuvajtčanke, Katarke in državljanke Združenih arabskih emiratov, soproge predstavnikov kraljevih družin in poslovnežev, katerim odšteti 50.000 evrov za toaleto z globokim izrezom za zabavo, na kateri moški niso prisotni, ne povzroča nikakršnih težav.
Tudi v prihodnosti naj bi ostale na vrhu porabnic visoke mode, če se bo gospodarska kriza v Evropi in Severni Ameriki še nadaljevala. Industrije luksuznih dobrin svetovna gospodarska kriza še ni močno udarila, toda številni analitiki ji napovedujejo temnejšo prihodnost, še posebej če bi se ustavila kitajska gospodarska rast.
Dekolteji, kratka krila, prosojne tkanine ...
Reuters opisuje primer Reem (želela je biti imenovana brez priimka), hčerke gradbenega tajkuna z Bližnjega vzhoda, ki ves čas potuje med Parizom, Londonom, Dubajem in Bejrutom in je redna stranka hiš visoke mode, zdaj pa oblikuje tudi lasten nakit. "Želim se razlikovati od drugih," je povedala med intervjujem v svojem razkošnem stanovanju v prestižnem pariškem 16. okrožju. "Želim si unikatnih kosov, ki so ekstravagantni in šik. Nočem odšteti pet ali šest tisoč evrov in nato doživeti tega, kar se mi je pred kratkim zgodilo z neko Puccijevo obleko, ki sem jo na isti večer videla še na nekom drugem."
Na porokah na Bližnjem vzhodu se moški in ženske po navadi zabavajo ločeno, na tisoče žensk se zbere v eni veliki plesni dvorani, vse nosijo toaleto visoke mode in se ne branijo izzivalnih ali razgaljujočih oprav. Reem, redna gostja takšnih porok, ki si na leto kupi od 30 do 40 dragih oblek visoke mode, opisuje, da se nekatere odločijo za globoke izreze ali celo prosojne tkanine. Izjema so kraljevske poroke, kjer je kodeks oblačenja bolj zadržan, kar se tiče sloga, izreza in dolžine kril.
Patrick Thomas iz Hermesa je za Reuters na pariškem tednu mode povedal, da trg za njihovo hišo najhitreje raste prav na Kitajskem in na Bližnjem vzhodu. Rast na tem območju se je začela pred dvema letoma, morda tremi.
Za Diorja, Chanel, Valentina, Stephana Rollanda in druge luksuzne znamke je najpomembnejši izziv natančno slediti, kdo kupuje kaj, da ne bi prodali enake obleke dvema članicama istih družabnih krogov, ki se bosta prej ali slej znašli na istem družabnem dogodku. Kot je povedala prodajna asistentka za Diorja, ki ni želela biti imenovana, mora dober prodajalec poznati celotno družino kupca in ves čas spremljati, kje se giblje, da ne bi naredili usodne napake.
Pomembnejša od videza je cena obleke
Pogosto med strankami poteka prava bitka za najdražjo obleko, pa čeprav ta ni najlepša ali najelegantnejša. Za poroke, ki trajajo od tri ali celo sedem dni, vsaka stranka potrebuje vsaj pet do deset različnih oblek, kar je odličen vir zaslužka, toda nakupom je zapleteno slediti.
Včasih so vrhunski modni oblikovalci povabljeni na dom katere od strank in jim tam priredijo zasebno modno revijo, kar se jim izplača, saj gostiteljica kupi 20, 30 oblek na eno sezono porok, pravi Simon Lock, kreativni direktor tedna mode v Dubaju. Opisuje poroko, ki si jo je ogledal: na njej je bilo 4.000 žensk, vse v toaletah visoke mode. Dodaja, da so sezone porok velik finančni zalogaj, saj je za toalete treba odšteti od 3.000 dolarjev naprej, Diorjeva poročna obleka pa lahko stane celo milijon.
Nič nenavadnega niso niti zasebne modne revije v hotelih. Toda številne stranke rade priletijo v Pariz, Milano ali London, kjer je več izbire in vidijo še sveže kolekcije. Sezona nakupovanja se po navadi začne junija v Italiji, julija in avgusta pa je "epicenter" na francoski rivieri, kjer petične gospe preživljajo počitnice. Konča se septembra v Parizu in Londonu.
Najbogatejša država si kupuje modne znamke
Katar, najbogatejša država svetu, ko gre za prihodek na prebivalca, je eno redkih gospodarstev, ki v tem trenutku dosega gospodarsko rast. Predvidevajo, da bi BDP v tem letu lahko zrasel za 19 odstotkov. Prvi tamkajšnji teden mode bodo organizirali marca 2012, ena največjih podpornic dogodka je šejkinja Mozah bint Naser Al Misned, "glamurozna" žena katarskega emirja, ki se pogosto pojavlja v tamkajšnjih tabloidih skupaj z jordansko kraljico Ranio.
Šejkova žena Mozah, po besedah modnih poznavalcev ena največjih porabnic visoke mode, je tudi ena ustanoviteljev Katarske luksuzne skupine iz leta 2008. Njihov sedež je v Dohi, oblikovalca Stephana Rollanda so najeli kot kreativnega vodjo nove modne znamke, ki naj bi jo prvič predstavili naslednjo pomlad.
Skrivnostna skupina, ki jo finančno podpira Katarski sklad (tudi tega je ustanovila omenjena šejkova žena), je prvi večji nakup opravila letos, ko je pod svoje okrilje vzela pariško usnjarsko podjetje Le Tanneur - za 25 milijonov evrov. Menda se ozirajo po novih evropskih znamkah. Na čelu skupine je Gregory Couillard, nekdanji direktor pri največji svetovni skupini luksuznih dobrin LVMH, pod katere okriljem sta tudi Dior in Louis Vuitton. Intervjujev (za zdaj?) ne daje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje