Prvi samonapihljiv sup na svetu s pomožnim motorjem je zbral več kot 320.000 dolarjev.
Čeprav se projekt na platformi za množično financiranje Kickstarter končuje danes - izhodniščnih 150.000 dolarjev, ki so jih potrebovali za izdelavo 100 Sipaboardov, so krepko presegli -, "se delo zdaj šele začenja", pravi idejni vodja projekta Sebastjan Sitar. "Sledi takojšnje nadaljevanje prodaje na naši spletni strani, proizvodnja in odločitev o naslednjih prvih korakih. Samozavestno gledamo v prihodnost," je optimističen sogovornik, ki si je med drugim z ženo Sašo pred leti zamislil in patentiral evrske denarnice za kovance za natakarje (baje jih posebej dobro prodajajo v Franciji). Čeprav so prototipi SipaBoardsov že na voljo za testiranje, bodo prvi primerki iz serijske proizvodnje na trgu jeseni letos.
Trenutni slovenski projekti na Kickstarterju:
- Slovenski ležalnik z vizijo kakovosti, zabavnih in koristnih stvari - za ljudi
- Trobla z Obale v le dveh dneh osvojila Kickstarter
Vedno bolj priljubljen šport
Beseda supanje izhaja iz angleške kratice SUP ('stand up paddling' ali 'stand up paddle surf'). V praksi to pomeni, da stojimo na veliki deski in se po gladini vode premikamo z veslanjem. "Supanje je odlična vadba za celotno telo, saj krepi stabilizacijo mišic," pojasni Sebastjan. Prednosti tega športa so si že prilastili kondicijski trenerji nogometašev in smučarjev. Vedno bolj je priljubljen med rekreativci, saj je primeren za vse starosti. Ker lahko sup plava že na globini pol metra, ga uporabljajo tudi ribiči za ribolov na zaščitenih območjih, turistični vodiči pa z njim bolj rekreativnim obiskovalcem razkazujejo neodkrite lepote mesta (supaše lahko opazite tudi na vožnji po Ljubljanici). Tisti, ki se profesionalno ukvarjajo s supanjem, pa si želijo, da bi kmalu postal olimpijska disciplina.
Motorček, daljinsko vodenje, samonapihljivost in prenosljivost
"Supanje se od srfanja razlikuje v tem, da pogonske sile ne daje veter, ampak sila lastnih rok, v primeru SipaBoardsa pa tudi električni pogon," nadaljuje Sebastjan Sitar. Nekdanji smučar, danes velik ljubitelj športa pravi, da je prišel na idejo deske, ki jo poleg vesla poganja še motor, med družinskim poletnim počitnikovanjem na morju. Hčerki sta namreč imeli na deski kar nekaj težav, ko sta se borili z morskim tokom, ki se je nepričakovano okrepil pri veslanju nazaj na obalo.
SipaBoards je dobil ime po sipi: deska je namreč oblikovana v obliki sipine kosti, kar ji zagotavlja dobro plovnost in stabilnost. "Električni pogon pa odriva vodo, kar ponazarja gibanje sipe - ko mora hitro odreagirati skozi sebe iztisne vodo, kar ji da pospešek," razloži sogovornik. Na podoben način deluje tudi SipaBoards, ki ima pred konkurenco kar nekaj prednosti, pravijo njeni snovalci, med njimi: električni motorček, daljinsko vodenje, samonapihljivost in lahko prenosljivost, saj se deska lahko zloži v nahrbtnik in nosi na ramenih.
Prvi samonapihljivi sup na svetu
Desko, ki je skupaj z motorjem težka 14 kilogramov, je oblikoval slovenski grafični in industrijski oblikovalec Jaro Jelovac, ki že več kot desetletje oblikuje snowboarde za Elan. Deska je dolga 335 centimetrov in široka 80 centimetrov. Narejena je iz PVC-ja z dvoplastno tehnologijo "dropstitch", ki zagotavlja izjemno trdnost in vzdržljivost deske.
"Sipaboards je prvi samonapihljivi sup na svetu, ki ima vgrajen pogon. Njegova posebnost je tudi ta, da za pripravo na vožnjo ne potrebujemo orodja. Napihljiv del, veslo in pogon imamo v nahrbtniku. Sup na pomolu le razvijemo, ga povežemo z motorjem in vključimo v sistem za polnjenje. Po določenem času se kompresor ugasne. Takrat vložimo motor v trup supa in zopet vključimo sistem, da se napolni do konca. Zračni tlak drži suppogon in pripravljeni smo na vožnjo," pravi Sebastjan in nadaljuje, da se SipaBoards izprazni na popolnoma enak način kot zračna blazina.
Idejni vodja projekta SipaBoards sicer priznava, da napihljivi supi že obstajajo, "a jih moramo napihniti ročno oziroma s posebno zračno tlačilko. Prav tako obstajajo motorizirane deske, ki pa ali nimajo integriranih motorjev v sami desko ali pa so namenjeni hitri vožnji. SipaBoards je tako prvi sup, ki nudi varno pomoč pri veslanju, a ni njegovo nadomestilo. To pomeni, da le pomaga pri podaljševanju užitka pri dejavnosti, ne pa nadomešča," pojasni Sebastjan Sitar, ki je po izobrazbi strojnik.
Motorček zdrži največ tri ure vožnje
SipaBoards se zaradi električnega motorčka, ki je prijazen okolju, lahko uporablja v zaščitenih vodah. Sistem ima več nastavitev hitrosti. Pri hitrejši nastavitvi 3,5 vozla motorček zdrži eno uro vožnje, pri potovalni hitrosti dveh vozlov pa tri ure. "Ko se baterija izprazni, jo odstranimo iz pogona in jo napolnimo z električnim polnilcem. Razvijamo tudi polnilec, ki se bo napajal z 12 vati, kot npr. avtomobilski akumulator." Motorček je voden daljinsko, saj ima brezžično povezavo s sistemom, vgrajenim na vrhu vesla.
"Če slučajno pademo v vodo, se motorček samodejno ugasne. Namreč, takoj ko veslo, prek katerega upravljamo motor, pade v vodo, se sistem ustavi. Tako ni strahu, da se motor ne bi ugasnil ali da bi nam sup pobegnil. Motor se samodejno ustavi tudi, ko se veslo oddalji od deske dlje, kot je običajno, torej za kakšne tri ali štiri metre."
Pogonski sklop SipaBoardsa - SipaDrive sta zasnovala Sebastjan Sitar in Žiga Božič. "Sebastjanove odlične ideje in poznavanje strojništva ter Žigove dolgoletne izkušnje v razvoju elektronike in avtomatike so s pomočjo preostalih članov ekipe in zunanjih sodelavcev pripeljale do inovativnega izdelka. Potrditev smo dobili tako na Kickstarterju kot z odzivi poznavalcev z vsega sveta," meni Sebastjan Sitar. Električni pogon SipaBoardsa bo izdelan v Sloveniji, napihljivi del pa bo izdelal "švicarski partner, ki se že deset let ukvarja s proizvodnjo visokokakovostnih napihljivih supov".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje