Nova, inovativna, klasična in domiselna vozila za potovanja so v Düsseldorfu na ogled že 52. Foto: EPA
Nova, inovativna, klasična in domiselna vozila za potovanja so v Düsseldorfu na ogled že 52. Foto: EPA
Na razstavišču je okoli 1.200 večjih ali manjših vozil, tudi takšni, za katere je treba odšteti več kot milijon evrov. Foto: EPA

Letos je sejem vrata odprl že 52. Kot kaže, je kriza v tej branži že zdavnaj preteklost, velik pečat pa sejmu v zadnjih letih daje tudi slovensko podjetje Adria Mobil.

Sejem v Düsseldorfu je pravi raj za vse ljubitelje počitniških prikolic ali avtodomov. Tu je na ogled vse - najrazličnejše različice vozil, novosti, na primer izvlečne stene, pa različni pripomočki, prikolice. Na razstavišču je okoli 1.200 večjih ali manjših vozil, tudi takšni, za katere je treba odšteti več kot milijon evrov, seveda s prostorom za najljubši avtomobil, v notranjosti pa pravo stanovanje.

"Avto mini cooper stoji pod spalnico, v kleti počitniškega vozila. Stranke namreč želijo na dopustu voziti avtomobile, ki so jim tudi sicer na voljo doma. Ob tem imajo ta vozila toplo vodo, talno gretje, notranjost je iz plemenitih materialov. Gre za udobje, primerljivo z najboljšimi hoteli oz. stanovanji tistih, ki si takšna vozila lahko privoščijo," pravi Christoph Diehm, predstavnik podjetja Vario mobil.

Vidno delo Adria Mobila
Slovenijo na sejmu, ki ga vsako leto obišče četrt milijona ljudi, s svojimi novostmi najbolj odmevno zastopa Adria Mobil, ki v zadnjih letih tu pobira številne nagrade. Nemški trg je eden ključnih, tu je kultura dopustov v počitniških vozilih izjemno močna. Danes mora biti na počitnicah, torej v vozilu, vse. Tudi v najnovejšem Adriinem modelu.

Slovensko podjetje pritegnilo
Med mobilnimi hiškami pa je ogromno pogledov nase pritegnilo slovensko podjetje Coodo z nemškim partnerjem, ki je predstavilo dve hišici, pravo nasprotje prikolic z majhnimi okni. Vse stene so zastekljene, posamezne hiše se lahko nalaga eno na drugo, obstaja tudi različica za na vodo.

"Moj partner, arhitekt Gregor Kozem iz Kranja je s svojo ekipo opravil izjemno delo in - kot kaže - je zares spodbudil povpraševanje. Na splošno sem nad vsem, kar sem videl v Sloveniji, navdušen. Imate ljudi, ki delajo z žarom, zato tudi nastajajo takšne stvari," pravi Mark Schmiedel, partner v projektu, ki je začel hišice proizvajati serijsko.

Cena hišice je glede na velikost od 10.000 do 195.000 evrov, kar je drobiž v primerjavi z najdražjimi vozili, ki se prodajajo za več kot milijon evrov. Seveda pa je na koncu še vedno najbolj pomembno, da s sabo na počitnice odpeljete tudi ali predvsem predvsem veliko dobre volje.

Boštjan Anžin, Radio Slovenija