Ministrstvo za turizem in italijanska turistična agencija Enit sta za novo promocijsko kampanjo Odprti za čudeže namenila devet milijonov evrov, Italijani pa nad njo niso pretirano navdušeni. V enem izmed posnetkov novega promocijskega videa skupina prijateljev nazdravlja v čast "lepi Italiji". Tako okolica kot vino in modra okna v ozadju dajejo vtis, da je bil prizor posnet v Italiji, kar pa ne drži.

Novinarka Selvaggia Lucarelli je za dnevnik Il Fatto Quotidiano povedala, da so bili prizori namreč posneti v vinski kleti v Sloveniji, natančneje pri Vina Čotar, sonaravnem pridelovalcu vin s Krasa. "Italijansko ministrstvo za turizem se je za promocijo države odločilo z videoposnetkom brezplačnih ali poceni dostopnih slik s tujih platform ter posnetki iz slovenske vinske kleti," je na družbenem omrežju Facebook kritično zapisal tržaški režiser Massimiliano Milič.

"Moramo najti druge načine, kako tujcem povedati o lepotah naše dežele"

V ospredju kampanje, ki prikazuje lepote Italije, je sicer Venera renesančnega mojstra Sandra Botticellija, ki se prelevi v virtualno vplivnico in obiskuje italijanske znamenitosti. Ta del je med drugim zmotil znano italijansko vplivnico Chiaro Ferragni, ki meni, da Venerina podoba v videu močno spominja nanjo iz leta 2020, ko je z ministrstvom za turizem brezplačno sodelovala v eni od promocijskih kampanj.

Projekt je izvedla oglaševalska agencija Armando Testa, že ob samem začetku pa je bila ta deležna ostrih kritik, med drugim tudi zaradi slogana Italia, open to meraviglia (Italija, odprti za čudeže), ki je napisan v slabi angleščini. Župan Firenc Dario Nardella je oglaševalsko akcijo medtem označil za zbirko klišejev. "Moramo najti druge načine, kako tujcem povedati o lepotah naše dežele. Želimo se osredotočiti na kakovosten turizem zunaj običajnih poti in klišejev," je poudaril.