Letalske družbe razpolagajo z ocenami, koliko potnikov, ki so že kupili karte, iz kakršnih koli razlogov že ne bo prišlo. Oceno pridobijo iz zgodovine poletov na določeni relaciji. Raziskava letalske družbe US Airways je pokazala, da je ceneje prodati več sedežev na letalu in pozneje preusmeriti »odvečne« potnike, če se predhodna ocena izostalih potnikov izkaže za napačno.
Potnikov, ki morajo prostovoljno ali neprostovoljno čakati na sedež na enem od prihodnjih letal, je vsako leto več, vrhunec pa New York Times napoveduje za letošnje poletje, ko naj bi letalske družbe polnile svoja letala do skrajnih zmogljivosti. Zato že vnaprej napovedujejo slabo voljo in večdnevno čakanje na letališčih na proste sedeže.
S čakanjem lahko zaslužite
Če se v podobni situaciji znajdete tudi sami, velja spomniti, da imate kot potnik določene pravice. Evropska unija je leta 2005 določila vrsto pravic, da bi zagotovila pravično obravnavo letalskih potnikov, ki potujejo z letališč EU-ja ali na letališča EU-ja z letališč zunaj Unije ob predpostavki, da let upravlja letalski prevoznik EU-ja.
V primerih zavrnitve vkrcanja in odpovedi leta ste upravičeni do finančnega nadomestila, če bi morali na let počakati več časa, pa tudi do primerne namestitve v hotelu, prevoza, hrane in pijače. Kadar je zamuda daljša od 5 ur, mora letalski prevoznik ponuditi tudi povračilo vozovnice.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje