Foto: Reuters
Foto: Reuters

Pri irskem nizkocenovnem letalskem prevozniku Ryanair so poudarili, da lahko v primerih odpovedi poletov zaradi omejitev letenja v določene dele sveta ali odločitve prevoznika potniki zahtevajo bodisi povračilo stroškov, spremembo poleta na poznejši datum bodisi spremembo destinacije. O odpovedih pri Ryanairu potnike obveščajo prek sporočil SMS.

Za spremembe datuma poleta ali destinacije so se v Ryanairu za polete do 31. marca odpovedali posebni pristojbini za menjavo, velja pa še vedno politika doplačila, če je vozovnica za alternativni polet dražja.

Pri britanskem nizkocenovnem letalskem prevozniku Easyjet so poudarili, da lahko stranke, ki želijo spremeniti svoje potovalne načrte, do preklica spremenijo bodisi datum poleta bodisi destinacijo brez posebnih dodatnih pristojbin. Če bo cena novega poleta višja od prvotne, pa bodo morali plačati razliko. Spremembe morajo sporočiti najpozneje dve uri pred poletom.

Tako pri Ryanairu kot Easyjetu sicer poudarjajo, da sledijo vsem predpisanim protokolom glede zaščite pred širjenjem okužbe z novim koronavirusom na letalih.

Na platformi za rezervacijo turističnih nastanitev Booking.com, kjer so spomnili, da je razne oblike omejitev, prepovedi ali obveznih karanten uvedlo okoli 60 držav, so izrazili pričakovanje do vseh ponudnikov, ki sodelujejo z njimi, da uporabnikom v primeru odpovedi rezervacij povrnejo vsa predplačila in se odpovejo vsem stroškom odpovedi. Booking.com se bo v primerih tovrstnih odpovedi odpovedal svoji proviziji.

Tudi pri upravljavcu platforme za kratkoročni najem stanovanjskih nepremičnin poudarjajo, da je mogoče rezervacije, ki izpolnjujejo pogoje, odpovedati brez stroškov. To velja za goste, ki potujejo na resno prizadeta območja ali z njih, gostitelje, ki skrbijo za goste iz resno prizadetih območij ali jih sprejemajo, in za vse, ki ne morejo končati potovanja zaradi uradnih potovalnih omejitev, dolžnosti zdravstvenega nadzora ali nadzora bolezni, odpovedi poleta ali kopenskega prevoza zaradi širjenja novega koronavirusa.

V teh primerih bo gost prejel vračilo celotnega zneska (vključno z vsemi stroški), gostiteljem Airbnb ne bo zaračunal stroškov odpovedi, Airbnb bo povrnil vse že nastale stroške, gostitelji pa lahko za tiste datume sprejmejo nove rezervacije. Odpoved tudi ne bo vplivala na status supergostitelja.

Oglasili so se tudi v Popotniškem združenju Slovenije, kjer potrošnikom, če potovalnih storitev še niso plačali, v vsakem primeru svetujejo, da z rezervacijo storitev, ki jih ni mogoče brezplačno odpovedati, počakajo do normalizacije razmer.

Njihov nasvet je, da ne le v teh razmerah, ampak tudi sicer potrošniki rezervirajo nastanitve, ki jih lahko prekličejo brez stroškov, razen če presodijo, da je cena toliko nižja, in prevzamejo tveganje ali zavarujejo riziko odpovedi.

V primeru rezerviranih nastanitev v združenju potrošnikom svetujejo, da preverijo, ali jih je sploh mogoče odpovedati brez stroškov. Če je to mogoče, naj potrošniki preverijo, do kdaj lahko to storijo. V tem primeru svetujejo, da se z odpovedjo počaka do zadnjega trenutka in v primeru, da se razmere ne umirijo, rezervacijo prekličejo pred iztekom roka za brezplačno odpoved.

Če rezervacije ni mogoče odpovedati brez stroškov, svetujejo, da potrošniki znova preberejo pogoje, pod katerimi je bila sklenjena, in da poskusijo z nastanitvijo doseči dogovor o brezplačni menjavi termina.

V primerih, ko so letalski prevozniki začeli ponujati vozovnice, pri katerih je mogoča sprememba datuma, je treba biti po opozorilih združenja zelo pozoren, saj lahko velja zgolj v primeru, da cena nove vozovnice ni višja od rezervirane, kar pa se bo v praksi težko zgodilo, saj bo po koncu pandemije povpraševanje najverjetneje poraslo, s tem pa tudi cene. Zato svetujejo nakup vozovnice šele ob umiritvi razmer.

V vsakem primeru, razen v primeru stečaja, pa je letalska družba dolžna povrniti celotno kupnino v primeru, ko ona odpove ali spremeni polet, poudarjajo v združenju.