Foto: EPA
Foto: EPA

Zaradi napake letalske družbe pri kodiranju je v spletni prodaji približno 300 srečnežev vozovnice prvega razreda lahko kupilo za približno 3000 evrov, preden so napako ugotovili in jo odpravili. "Na žalost je to bil primer, ko je bila cena dejansko predobra, da bi bila resnična," so zmedo pojasnili pri letalski družbi Qantas. Namesto da bi vozovnice odpovedali, so se pri letalski družbi odločili, da za to ceno potnikom ponudijo potovanje v poslovnem razredu brez dodatnih stroškov. Potniki se lahko "gesti" družbe tudi odpovejo in zahtevajo povračilo kupnine vozovnice. Polet v poslovnem razredu s Qantasom med Avstralijo in Združenimi državami običajno stane slabih 10.000 evrov.

Qantasu se je že lani pripetila podobna nevšečnost, a so se takrat odzvali drugače. Avgusta lani so avstralski letalski regulatorji Qantas v tožbi obtožili prodaje vozovnic za več kot 8000 poletov, ki jih je letalska družba pred tem že odpovedala, kar je prizadelo več kot 86.000 potnikov. Družba je maja letos plačala 70-milijonsko poravnavo, od te vsote pa je bilo skoraj 12 milijonov evrov namenjenih oškodovanim strankam.

Napaka, ki zgodi presenetljivo pogosto

Foto: EPA
Foto: EPA

Izvršna direktorica družbe Vanessa Hudson je takrat za CNN priznala, da je podjetje "na cedilu pustilo stranke in svoje osebje". Letalski prevozniki redno delajo podobne napake in prodajajo najdražje vozovnice po očitno napačnih cenah, nekateri med njimi se z izgubo tudi sprijaznijo in potnikom omogočijo potovanje v prvem razredu po močno znižanih cenah.

Leta 2019 je denimo družba Cathay Pacific ponudila sedeže v prvem in poslovnem razredu na povratnih poletih iz Vietnama v različna severnoameriška mesta že 600 evrov. Hongkonški nacionalni prevoznik je takrat potnikom omogočil potovanje po takšni ceni, na družabnih omrežjih pa so zapisali, da so izpolnili obljubo in se naučili drage lekcije. Seveda pa se nekatere letalske družbe ob takšnih napakah odločijo, da potnikom vrnejo kupnino. Leta 2010 je družba American Airlines vozovnice prvega razreda prodajala po ceni vozovnic ekonomskega. Potniki, ki so kupili močno znižane vozovnice, pa so poleg povračila kupnine dobili vavčerje v vrednosti 180 evrov.