NorthLink je svojo tržno kampanjo zgradila okoli fiktivnega lika, vikinga Magnusa, ki naj bi predstavljal "dinamiko, moč in ponos". Na novem logotipu je v tipično vikinško opravo odet Magnus prikazan v vetru, z levico uperjeno proti obzorju.
A Britain Travel, turistična agencija s sedežem v Hamburgu, je družbo pozvala, naj dobro razmisli o logotipu, ki da spominja na ikonografijo, ki so jo uporabljali Hitler in nacisti.
"Ko smo prvič videli logotip, smo takoj pomislili na ikonografijo, ki jo je uporabljal Hitler, ko je bil na oblasti. Sploh ne gre samo za roko, uperjeno v zrak, ampak za celotno podobo, ki jo povezujemo z vikinškimi propagandnimi simboli iz tistega obdobja," je za Deadlinenews potožil direktor Britain Travel Peter Storm. "Morajo se odmakniti od nacistične simbolike. NorthLink ni na križarskem pohodu ali na plenilski odpravi, ta vikinški simbol pa bi lahko vznemiril Nemce."
Tudi nekateri marketinški strokovnjaki pravijo, da so Serco North Link že pred kampanjo opozarjali zaradi "neposrečenega" logotipa, ki da (pre)močno spominja na estetiko z začetka 20. stoletja. Nad vikinško simboliko so se še posebej navduševale oborožene enote Waffen SS, ki so med drugo svetovno vojno zagrešile številne grozote.
Predstavnik Serco NorthLinka logotip zagovarja: "Ikonografijo smo lansirali januarja in Magnus sestavlja del širše kampanje, s katero želimo pritegniti več obiskovalcev na škotske severne otoke. Logotip je naletel na izvrsten odziv tako potnikov kot tudi turistične industrije."
Neposrečene kampanje
To pa še zdaleč ni edina turistična kampanja oz. logotip, ki je v zadnjih letih naletel na odpor takih ali drugačnih organizacij in kritikov. Tako je marca precej prahu dvignil logotip novozelandskega turističnega urada za promocijo regije Kapiti, ki so ga nekateri označili za "pornografskega". Logotip v modri in zeleni barvi naj bi predstavljal morje in gore, a je nekatere zmotila krivulja nad prelomljeno črko "k" v besedi "Kapiti". Krivulja naj bi tako po mnenju kritikov spominjala na pokrčeno nogo, kar naj bi nakazovalo na pornografske podtone.
Podobni pomisleki - da je opolzek - so se pojavili ob razkritju logotipa za lanske olimpijske igre v Londonu.
Čez mejo dobrega okusa pa naj bi šli tudi s turistično kampanjo Severne Dakote, ko so skušali predstaviti živahno nočno življenje te precej zapostavljene ameriške zvezne države. Na fotografiji so upodobljeni dva mladeniča in tri mladenke, ki se spogledujejo skozi okno motelskega bara. Ob sliki je zapis: "Pijača, večerja, odločitve. Pridite kot gost. Odidite kot legenda." Oglaševalska agencija je kampanjo branila kot "zabavno in spogledljivo", javnosti pa se je zdela "neokusna" in "gnusna".
Na celo vrsto turističnih kampanj in logotipov so letele obtožbe kopiranja. Tako je moral bolgarski turistični urad svoj logotip letos spremeniti, saj naj bi sumljivo spominjal na logotip kirgiške turistične kampanje. Filipinski turistični urad naj bi kopiral od Poljakov, medtem ko je romunski turistični urad oglaševalski firmi plačal 900.000 evrov za izviren logotip, dobili pa so grafiko, ki naj bi bila vzeta kar s spletne grafične banke.
Od človekovih pravic do kletvic
S povsem drugimi težavami se ukvarja turistični urad Maldivov. Njihova spletna stran VisitMaldives.com je rajsko otočje promovirala s sloganom Sunny Side of Life (Sončna stran življenja), a so ob številnih zlorabah človekovih pravic, ki se v zadnjem času dogajajo v tej muslimanski državi, kritiki slogan hitro predelali v Senčno stran življenja.
Svojo kampanjo WTF: Welcome to Fruita so opustili tudi v mestu Fruita v Koloradu. Prebivalci so se namreč pritožili, da nočejo, da je njihovo mestece kakor koli povezano s kratico "WTF", ki v kibernetičnem prostoru pomeni "Kaj za vraga?".
Iz podobnih razlogov so morali slogan "So where the bloody hell are you?" opustiti tudi pri avstralskem turističnem uradu. Čeprav stavek zveni tipično (prikupno?) avstralsko, pa so ga morali zaradi sporne besede "bloody", ki bi jo prav tako v prostem prevodu prevajali kot "za vraga", pokopati. Za oglaševalsko kampanjo, delo londonske agencije M & C Saatchi, so sicer leta 2006 plačali 180 milijonov avstralskih dolarjev.
Preveč?
Leta 2011 je po arabski pomladi Tunizija skušala privabiti turiste nazaj z eno bolj kontroverznih kampanj v zadnjem času. V oglasih so se skušali norčevati iz svojega nemirnega porevolucionarnega slovesa, tako da so nad fotografijo ženske na masaži zapisali: "Pravijo, da so v Tuniziji nekateri deležni trde obravnave." Nad fotografijo arheološkega najdišča pa: "Pravijo, da so v Tuniziji same ruševine."
In potem je tu še izraelska turistična kampanja, katere plakate so nazadnje prepovedali, saj se da iz njih razbrati, da so tudi Zahodni breg, Gaza in Golanska planota del izraelske države.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje