Matevž Lenarčič bo v naslednjih tednih nad Ciprom in severovzhodno Španijo v okolici Barcelone meril onesnaženost s puščavskim peskom, ki ga veter prinaša iz Sahare nad Sredozemskim morjem v južno Evropo. Velik del poletja bo preživel v ultralahkem letalu v družbi Domna Graufa.
Pilota sta se na misijo odpravila z letališča v Slovenskih Konjicah proti Španiji, malo pred 11. uro pa sta že pristala na letališču Avinyo, zahodno od katalonske prestolnice. S tem sta se pridružila mednarodnemu okoljskemu projektu DNAAP, namenjenemu ugotavljanju, meritvam in preučevanju onesnaževanja, ki ga ne povzroča človek.
Projekt upravlja ljubljansko podjetje Aerosol, ki izdeluje merilnike onesnaženosti, pri njem pa sodelujejo še Inštitut Jožef Štefan iz Ljubljane, dve španski in ena ciprska raziskovalna ustanova. Raziskave sofinancirata Slovenija in EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Lenarčič in Grauf bosta meritve izvajala na različnih višinah. V ta namen sta Griša Močnik in Luka Drinovec kot vodilna člana znanstvenega dela misije Lenarčičevo letalo Dynamic WT 9 opremila s številnimi dodatnimi orodji za meritve onesnaženosti zraka.
Prisotnost saharskega peska je Lenarčič meril že leta 2017 nad večjim delom Sredozemlja, vendar so letošnje vremenske razmere po navedbah iz njegove ekipe veliko bolj naklonjene tovrstnim meritvam. Nad območjem v Španiji, kjer bodo te dni potekale meritve, vremenoslovci namreč napovedujejo intenziven vremenski pojav, ki bo ob hudi vročini prenesel velike količine puščavskega prahu nad vzhodno Španijo, zato bodo rezultati meritev zelo pomembni.
Veter delce puščavskega peska iz Sahare redno prenaša nad Sredozemskim morjem v južno Evropo. Ti delci absorbirajo in sipajo sončno svetlobo in tako vplivajo na globalno in regionalno podnebje. Absorpcija svetlobe v teh delcih segreva atmosfero, sipanje svetlobe nazaj v vesolje pa jo hladi. Učinek je odvisen od lastnosti delcev.
Lenarčič je v ultralahkem letalu že trikrat letel okoli sveta, leta 2013 je dosegel Severni tečaj, v zadnjih dveh letih je meritve onesnaženosti zraka opravil tudi nad Sredozemljem in Azijo. Za letos je bil sicer načrtovan polet v Himalajo, Indijo in Butan, vendar je Lenarčič zaradi tehničnih težav in zamude pri izgradnji letala Advantic – WT 10 Research polet prestavil na naslednje leto.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje