V zeleno shemo so z bronastim znakom Slovenia Green Destination vstopile destinacije Laško, Žalec in Celje, srebrni znak pa so pridobile destinacije Idrija, Rogla - Zreče, Radlje ob Dravi, Cerkno in Kamnik. Foto: BoBo
V zeleno shemo so z bronastim znakom Slovenia Green Destination vstopile destinacije Laško, Žalec in Celje, srebrni znak pa so pridobile destinacije Idrija, Rogla - Zreče, Radlje ob Dravi, Cerkno in Kamnik. Foto: BoBo
Ljubljana
Ljubljana se ponaša z zlatim znakom Slovenia Green. Foto: BoBo

Zeleno shemo slovenskega turizma je STO oblikoval lani s ciljem, da bi pospešil razvoj trajnostnega turizma, hkrati pa s tem okrepil tržni položaj Slovenije kot zelene, dejavne in zdrave destinacije. Tako slovenski turizem izpolnjuje obljubo, ki jo daje znamka I FEEL SLOVENIA.

Maja Pak, v. d. direktorice STO
Nagrade so slovesno podelili v Ljubljani. Foto: STO

V zeleno shemo so z bronastim znakom Slovenia Green Destination vstopile destinacije Laško, Žalec in Celje, srebrni znak pa so pridobile destinacije Idrija, Rogla - Zreče, Radlje ob Dravi, Cerkno in Kamnik. Omenjena osmerica se je s tem pridružila prvi destinaciji v shemi, Ljubljani, ki se ponaša z zlatim znakom Slovenia Green.

Ponudnik namestitev Hotel Park Ljubljana pa je sprejel znak Slovenia Green Accomodation, in sicer na podlagi certifikata Travelife, ki ga je prejel kot prvi v Sloveniji. Z znakom zelenega ponudnika namestitev se v Sloveniji ob hotelu Park ponaša še šest akterjev - Thermana Park Laško, Terme Snovik, turistična kmetija Urška, kamp Koren iz Kobarida, posestvo Trnulja ter apartmaji Ortenia.

Zeleno shemo slovenskega turizma so zasnovali na Slovenski turistični organizaciji (STO) skupaj z zavodom Tovarna trajnostnega turizma GoodPlace, ki je akreditirani partner mednarodne organizacije Green Destinations. Pri njenem oblikovanju so sodelovali tudi strokovnjaki iz gospodarstva.

Pri Green Destinations pa so se ob ocenjevanju destinacij in ponudnikov na primeru Slovenije odločili prvič z vidika trajnostnega turizma oceniti tudi celotno državo. Kot je pojasnil Albert Salman iz organizacije, preverjajo stanje na podlagi 100 kriterijev s področij, kot so narava, okolje, kultura, lokalna identiteta, socialna blaginja in gostoljubnost.

Med drugim se z namenom ocenjevanja te dni pogovarjajo z različnimi strokovnjaki z ministrstev, univerz, gospodarstva in drugih vej. Rezultati naj bi bili znani v prihodnjih tednih, napovedi pa so po navedbah Salmana dobre. "Kaže, da bodo točke dobre," je pojasnil, slovenskim turističnim delavcem pa na srce ob tem položil, naj izkoristijo prednosti države, med drugim dobro ohranjen čist in zelen karakter.

Salman je sicer napovedal tudi nekaj sprememb na področju sheme v prihodnjem pozivu, ki naj bi bil objavljen že marca. Tako se obeta spletna platforma z do uporabnikov prijaznejšimi orodji, nekatere kriterije so v ocenjevanje dodali, celotno število pa znižali, tako da bo postopek pridobivanja znaka preprostejši.

Jana Apih iz zavoda GoodPlace pa je napovedala še eno novost - konzorcij nosilcev znaka Slovenia Green. Z njim naj bi predvidoma od aprila naprej združili sinergije in skupaj razvijali projekte in produkte. Tako bi zagotovili prenašanje dobrih praks, skupaj pa bi lahko s svojimi predlogi in idejami tudi soustvarjali promocijo in dejavnosti slovenskega turizma, je pojasnila.

Zelena, dejavna, zdrava destinacija
Sodelovanje je izpostavila tudi v. d. direktorice STO-ja Maja Pak, ki je konzorcij pozdravila kot "partnerja pri oblikovanju promocijskih dejavnosti" slovenskega turizma. "S takšnim pristopom in tesnim sodelovanjem med vsemi deležniki - gospodarstvom, občinami, destinacijami, STO-jem in drugimi partnerji - lahko pričakujemo velike učinke v hitrejšem razvoju trajnostnega turizma. Hkrati bomo s tem izboljšali ugled in prepoznavnost Slovenije ter krepili njen položaj zelene, dejavne in zdrave destinacije," je menila.

Peter Misja, predsednik komisije za turizem pri Skupnosti občin Slovenije, je na slovesnosti izpostavil: "Z vključevanjem destinacij in občin v Zeleno shemo slovenskega turizma je narejen velik korak naprej pri razvoju trajnostnega turizma. Prepričani smo, da bosta zelena politika in posledično zavezanost občin k spodbujanju tovrstne politike pripomogli k temu, da bodo občine prepoznale svoje šibke točke ter jih uspele dolgoročno odpraviti. Občine se zavedajo pomena turizma, predvsem zelenega, trajnostnega turizma. Tako je ključnega pomena, da čim več občin prepozna pozitivne vidike vstopa v Zeleno shemo slovenskega turizma in se zaveže k trajnostnemu delovanju."

V STO-ju medtem že pripravljajo nov poziv za vstop v zeleno shemo slovenskega turizma. V skladu s tem bo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo objavilo nov razpis za sofinanciranje pridobivanja ekoznakov za nastanitve, kamor bodo tokrat vključili vseh šest znakov - EU Marjetica, BioHotels, Green Globe, Green Key, Travelife in TourCert - ki jih priznava zelena shema.

Zeleno shemo slovenskega turizma je STO oblikoval lani s ciljem, da bi pospešil razvoj trajnostnega turizma, hkrati pa s tem okrepil tržni položaj Slovenije kot zelene, dejavne in zdrave destinacije. Tako slovenski turizem izpolnjuje obljubo, ki jo daje znamka I FEEL SLOVENIA.

Maja Pak, v. d. direktorice STO