Srčnost je skupni element obeh izbranih del. Foto: RTV SLO
Srčnost je skupni element obeh izbranih del. Foto: RTV SLO
Gregor Krajc, Japec Jakopin in Tanja Radež
Komisija je bila zadovoljna z opravljeno misijo, prevzela pa jih je srčnost v simbolih. Foto: RTV SLO
Slogan in logotip
Nova slovenska celostna podoba

Urad vlade za informiranje je sporočil, da je najboljše geslo I FEEL sLOVEnia (Čutim Slovenijo) agencije Nuit. To je že pred dnevi pricurljalo v javnost, pred časom pa je ta napis na čepici tudi že nosil premier Janez Janša. Agencija Nuit je pojasnila, da je urad za informiranje že lani naročil čepice in majice s tem napisom, ni pa odkupil avtorskih pravil za geslo. Zato je agencija lahko tekmovala na natečaju.

Agencija Luks je avtorica logotipa, ki pomeni slovo od dosedanjih rožic. Nagrada za izbrani logotip znaša 700.000 tolarjev, prav toliko je namenjeno tudi za geslo.

Najbolj liberalen razpis
Na razpis, ki je bil po besedah Gregorja Krajca, direktorja Urada vlade za informiranje, najbolj liberalen do sedaj, je prispelo115 pravilnih ponudb za logotip in 217 za geslo. Žirija, ki so jo sestavljali državna sekretarja Aleksander Zorn in Janez Lenarčič, ministri Dimitrij Rupel, Andrej Vizjak in Vasko Simoniti, Gregor Krajc ter etnolog Janez Bogataj, oblikovalka Tanja Radež, vinar Aleš Kristančič ter industrijski oblikovalec Japec Jakopin.

Japec Jakopin je ob predstavitvi dejal, da mora izbrani znak najprej delovati v Sloveniji, šele nato bomo lahko svetu sporočali, kaj smo. "Ugled Slovenije je podcenjen in to lahko sami okusimo na različne načine. Slovenije tujci ne poznajo in jo zamenjujejo. Tisti ki jo poznajo, pa od nas ne pričakujejo različnih dosežkov," je še povedal direktor podjetja Seaway.

Skupna misija
Izbran simbol, naj bi po besedah žirije, deloval dobro v različnih kategorijah uporabe: za izdelke in storitve, za slovenske pridelke, za izvoz slovenskega znanja in za vse splošne oznake, kot sta tudi turizem in šport. Izbrani slogan pa je bolj namenjen predstavitvam v turizmu.

Znamka roma v roke gospodarskega ministrstva
Krajc pa je dejal, da je znak že v uradu za varstvo intelektualne lastnine. Izbrana logotip in slogan pa naj bi odsevala najpogosteje uporabljene motive, ki so prispeli na razpis. Dokončnen nadzor in upravljanje z izbrano znamko pa bo sedaj v rokah ministrstva za gospodarstvo. Za upravljanje z blagovno znamko pa naj bi izdali celo mednarodni razpis.

Ana Jurišič

Nova slovenska celostna podoba