Zaščitni znak St. Louisa je slavolok The Gateway Arch, širok in visok 192 metrov, kar pomeni, da gre za najvišji spomenik, ki je delo človeških rok, v ZDA. Načrt zanj sta leta 1947 naredila arhitekt Eero Saarinen in gradbeni inženir Hannskarl Bandel. Gradnja je trajala tri leta, med letoma 1963 in 1965, stala pa je takratnih 13 milijonov dolarjev. Foto: EPA
Zaščitni znak St. Louisa je slavolok The Gateway Arch, širok in visok 192 metrov, kar pomeni, da gre za najvišji spomenik, ki je delo človeških rok, v ZDA. Načrt zanj sta leta 1947 naredila arhitekt Eero Saarinen in gradbeni inženir Hannskarl Bandel. Gradnja je trajala tri leta, med letoma 1963 in 1965, stala pa je takratnih 13 milijonov dolarjev. Foto: EPA

Za primerjavo - državno povprečje je 429,4 zločina na 100.000 prebivalcev. S tako visoko številko je St. Louisu "uspelo" premagati tudi najnevarnejše mesto iz let 2008, 2004 in 2003, Camden v New Jerseyju. Med prvo peterico so se uvrstili še Detroit in Flint, mesti v Michiganu, ter Oakland v Kaliforniji. Še drugo leto zapored pa se je z naslovom najvarnejšega mesta z več kot 75.000 prebivalci okitilo mesto Colonie v New Yorku.

Lestvica je rezultat podatkov, ki jih je zbral Zvezni preiskovalni urad (FBI), primerja pa število prebivalcev nekega mesta s prijavljenimi kaznivimi dejanji. Nekateri kriminologi sicer o tej metodologiji dvomijo, saj trdijo, da ni pravična in da ni pravi odraz dejanskih razmer.

Saj gre na boljše ...
Izsledki raziskave seveda niso všeč predvsem najvišje uvrščenim mestom. Tako so se že oglasili predstavniki St. Louisa. Kara Bowlin, predstavnica tamkajšnjega župana Francisa Slaya, je zatrdila, da njihovo mesto iz leta v leto postaja varnejše, saj so od leta 2007 opazili precej nižje stopnje kriminala. Samo letos naj bi število kaznivih dejanj zmanjšali za sedem odstotkov.

Erica Van Ross, predstavnica policistov iz St. Louisa, pa meni, da je takšno razvrščanje neodgovorno: "Kriminal ni odvisen le od ljudi, pač pa je treba upoštevati več dejavnikov, kot so geografija, revščina, gospodarske razmere. Ne želimo reči, da velika mesta nimajo težav, seveda jih imamo, neodgovorno pa je podatke zlorabiti v takšen namen."