Kazen je bila izrečena po sedemmesečni preiskavi, katere namen je bilo ugotoviti, ali TripAdvisor uporablja ustrezne ukrepe, da bi preprečil objavljanje lažnih mnenj, predstavljenih kot resnična. Povod za preiskavo je bila pritožba italijanskih potrošnikov in lastnikov hotelov, navaja AP.
Zveza potrošnikov je v svojem poročilu zapisala, da bi morali tako ameriška spletna stran kot tudi njena italijanska podružnica prenehati "objavljati zavajajoče podatke glede virov njenih ocen", ob tem pa so dodali, da se je omenjena praksa začela septembra 2011. TripAdvisor so oglobili, ker bi radi zagotovili, da se potrošniki ne odločajo na podlagi podatkov, ki nimajo ničesar skupnega z resničnim stanjem. Zveza hotelirjev Federalberghi je odločitev že pozdravila, saj naj bi se na strani pojavila cela vrsta "obrekljivih" ocen.
TripAdvisor obtožbe zavrača
Leta 2000 ustanovljena TripAdvisor, ki se oglašuje kot največja popotniška spletna stran na svetu, deluje v 45 državah, uporablja pa jo okoli 300 milijonov ljudi na mesec, se z odločitvijo italijanske zveze potrošnikov ne strinja in se namerava nanjo pritožiti. "Naši sistemi in postopki so izjemno učinkoviti pri zaščiti potrošnikov pred majhno manjšino ljudi, ki skušajo pretentati naš sistem," so zapisali. "Trdno verjamemo, da je Tripadvisor v službi dobrega, tako za potrošnike kot za turistično industrijo."
TripAdvisor se je sicer že v letih 2011 in 2012 znašel v preiskavi Britanskega oglaševalskega razsodišča (ASA) po pritožbah britanskih hotelirjev, da je mnogo ocen lažnih. Spletna stran je po tem umaknila slogan "Ocene, ki jim lahko zaupate" in prenehala trditi, da so njihove ocene delo "pravih" popotnikov.
Od fiktivnih restavracij do pretirano blestečih ocen
Kljub izdelanim in kompleksnim sistemom, ki naj bi odkrivali lažne ocene, pa je bilo v zadnjih letih kar nekaj primerov, ki so vrgli senco dvoma na TripAdvisor. Tako je Telegraph našel primere fiktivnih gostišč in restavracij s tako blestečimi ocenami, da se jim je celo uvrstiti med najboljše - pa čeprav sploh obstajali niso. Lani je izvršni direktor ene večjih svetovnih hotelskih verig priznal, da so prekršili pravila in objavili celo vrsto pohvalnih ocen svojim hotelom, tekmecem pa poraznih. Marca pa je bil TripAdvisor deležen hudih kritik zaradi "skrb vzbujajoče plodnih" ocenjevalcev na svoji kitajski strani, daodao, kjer je eden izmed članov od leta 2010 objavil kar 2.633 ocen, neki drugi pa samo v zadnjem letu dni 1.361, od tega 50 hotelov v enem mesecu.
Kakor koli že, ocene na TripAdvisorju so sicer lahko pogosto dodana vrednost in vodilo, nikakor pa jih ne smemo jemati za svete. Že pogled na najboljše ocenjene restavracije ali hotele v določenem mestu je dovolj, da vidimo, da uvrstitve na tej spletni strani niso vedno ravno v skladu z realnostjo. Tako je recimo za Ljubljano navedeno, da je prva restavracija v mestu Hood Burger, sledi pa kavarna Cacao. Restavracije JB, Maxim in As, ki recimo veljajo za najboljše v mestu - vsaj pri kulinarični stroki -, najdemo šele na 46., 118. in 22. mestu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje