Ko so ga leta 2006 zaprli, je klub CBGB na Boweryju, za mnoge rojstni kraj punka, utonil v pozabo. In ko so lani junija Duran Duran, poprockerji iz 80. let, igrali v Hammerstein Ballroomu, bi lahko rekli, da so na kratko spet vstopili v sedanjost, uvod v svoj članek Rock Around the Block v New York Timesu začne Seth Kugel.
Po teh tleh je hodil Dylan ...
Stara newyorška glasbena scena je odličen motiv za ogledovanje in pogovore v slogu: tukaj je Bob Dylan posnel naslovnico albuma, tukaj so cele dneve "viseli" Ramonesi, a nova scena je ponoči bolj zabavna iz enega velikega razloga: še vedno obstaja.
Najboljši način, da preživite konec tedna rock'n'rolla v mestu pa je, seveda, mešanica starega in novega. Morda boste v East Villageu v kakšni zakotni luknji naleteli na Juliana Casablancasa, pevca skupine The Strokes, ali pa ujeli kakšno vzhajajočo glasbeno zvezdo med "nastopom presenečenja" v kaki lokalni krčmi.
Na sprehod s punkerjem v zrelih letih
Zgodovino lahko "odkljukate" tako, da se pridružite Ronu Colinearu, 40-in-nekaj-letnemu oboževalcu Ramonesov s pobeljenimi špicami na glavi (mi si ga predstavljamo nekako kot Billyja Idola, op. p.) na obhodu East Villagea, ki se nekajkrat na teden začne pred nekdanjim domovanjem Joeyja Ramonea na Vzhodni 9. ulici 115, nato pa si utira pot mimo nekdanjega doma Filmore East na Drugi aveniji 105, koncertnega prizorišča, kjer so igrali "vsi" - od Grateful Dead preko The Who do Allman Brothers -, danes pa je tam - banka. Nadaljujete mimo prvega newyorškega stanovanja Madonne na Vzhodni četrti ulici 234 in stavbe na trgu St. Marks, številka 96-98, ki se je znašla na naslovnici albuma Physical Graffiti legendarnih Led Zeppelinov.
Stopite v naslovnico albuma "Zeppelinov"
Zelo očitno je, kako zelo so se stvari spremenile, piše Kugel: East Village ni več temačna soseska in stavba z naslovnice Physical Graffiti je danes trgovina z rabljenim blagom, imenovana - Physical Graffiti. "Prijetni" g. Colinear, ki na obhodu uporablja umetniško ime Bobby Pinn, vključi v ceno tudi "namig" (v obliki kupona za njegovo najljubšo trgovino s ploščami) in pridigo (o tem, zakaj bi morali stavbo na naslovu Bowery 315, kjer je bil nekoč prej omenjeni CBGB, uvrstiti med spomeniško varstvo).
Menda ima tudi nekaj dobrih zgodb, na primer tisto o neki ženski na njegovem vodenem ogledu, ki je v očeh svojega odraščajočega vnuka postala prava junakinja, ker se je (bežno) spomnila, kako je včasih "visela" v Electric Circusu Andyja Warhola na prej omenjenem St. Marksu.
Seveda so rockerski spomeniki tudi zunaj meja East Villagea, na primer Electric Lady Studios Jimija Hendrixa na Zahodni osmi, prvo stanovanje Boba Dylana na Zahodni četrti ulici 161, Lennonu posvečena "Jagodna polja" (Strawberry Fields) v Centralnem parku in studio Eda Sullivana, danes dom oddaje Davida Lettermana, nekoč pa gostitelja Beatlov. Da Dakote na Upper West Sidu, kjer sta nekoč prebivala John Lennon in Yoko Ono, niti ne omenjamo. Onova sicer še vedno živi tam, čeprav so Lennona ustrelili prav pred vrati te razkošne hiše.
Ponoči v boemsko Lower East Side
Ponoči pa ste sam svoj gospodar, brez vodenih ogledov. A krajev, kjer lahko slišite glasbo v New Yorku, je ogromno: krajev, kjer je nabor vzhajajočih bendov napisan na tablo s kredo in vas na vratih vprašajo, če ste prišli gledat kakšno določeno skupino, medtem ko vas "oskubijo" za 8,12 ali celo 20 dolarjev.
The Lower East Side (Spodnja vzhodna stran, sicer pretežno judovska soseska) je na Manhattanu najboljši približek temu, kar je bil nekoč boemski Village: nekaj se dogaja (skoraj) vsako noč v glavnih prizoriščih, kot sta Mercury Lounge na ulici Houston ali Arlene's Grocery, ki ohranja isto pročelje (in ime) prodajalnice.
Po sledeh Arlene's Grocery stopa mlajši in zelo priljubljeni Pianos, ohranja ime in znak trgovine, ki je bila nekoč tam in se je zdelo nemogoče, da bi trgovina s klavirji lahko preživela na Lower East Sidu. Danes je Pianos po pisanju Kugla neke vrste multipleks zabave - tamkajšnji bar ne daje občutka predprostora dvorani za nastope, lahko bi bil tudi samosotjen. V notranjosti sta dve prizorišči: v tistem, nekakšni funky lounge, na vrhu so brezplačni koncerti, nato pa "oder" prevzamejo DJ-ji z mešanico plesne glasbe. Po pisanju avtorja imajo tudi presenetljivo izbran jedilnik in strežejo tipično barsko hrano, ki je šla čez "ekstremno preobrazbo hamburgerjev in mozzarelle".
Williamsburg: Kjer se zbirajo pravi "kulaki"
A glavno dogajanje je v brooklynskem okrožju Williamsburg. Očiten znak tega je, da se je Luna Lounge, sicer ustanovljena leta 1995, desetletje pozneje preselila v Brooklyn. Novi prostor je učni primer za vse, kar je drugače na prizoriščih v Williamsburgu: prostora je veliko več in dovolj je lokalnih "kulakov", ki ga napolnijo. GlassLands Gallery, čez cesto od stare tovarne sladkorja na East Riverju, ima na sporedu več koncertov na teden, je pa tudi prizorišče obšolskih programov, umetniških delavnic, predavanj in zasebnih zabav. Umetnost na stenah, ki se ves čas spreminja, daje prostoru sanjski pridih, še posebej, ko tam nastopajo glasni rockerji.
Med drugimi nujnimi postajališči sta še dva velikanska prostora: Studio B v "deželi skladišč" v Brooklynu, kjer živim nastopom sledijo velikanske plesne zabave, in Warsaw v še vedno dejavnem Poljskem narodnem domu v tradiconalno poljski, vse bolj trendovski soseki Greenpoint. Soseska, ki doživlja preobrazbe, je vplivala tudi na Warsaw, kjer mladi obiskovalci koncertov grizljajo piroške, klobase in blince ob poljskem pivu. Še en spomin, ki ga boste lahko delili z vnuki, ko se boste z njimi sprehajali po Brooklynu kdaj pozneje v tem stoletju, zaključuje Kugel.
A. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje