Potem ko se je ena od žensk v oglasu, ki naj bi promoviral pozitiven odnos do teles, pritožila, da so uporabili njeno podobo brez privolitve, se je zdaj oglasila še britanska manekenka, ki prav tako trdi, da je španska vlada njeno podobo uporabila brez dovoljenja, za nameček pa ji je s pomočjo Photoshopa še izbrisala njeno protetično nogo.

32-letna Sian Green-Lord pravi, da je za kampanjo izvedela šele, ko so jo nanjo opozorili njeni prijatelji in ji posredovali reklamni oglas.

Že v petek pa je še ena Britanka, Nyome Nicholas-Williams, za BBC povedala, da so za plakat uporabili kar fotografijo z njenega Instagrama. Sporni plakat je ilustracija petih žensk na plaži, vključno z eno, ki je imela mastektomijo, nad njimi pa napis "Poletje je tudi naše".

Green-Lordova je na podobi skrajno levo. Kot je povedala, se je "tresla od besa", ko je videla, da so uporabili njeno fotografijo, ob tem pa ji retuširali njeno umetno nogo. Prav tako naj bi ji malce spremenili kopalke.

"Ne vem, kako sploh pojasniti vso jezo, ki jo čutim zdajle. Eno je uporabiti mojo fotografijo brez dovoljenja, drugo pa digitalno popravljati moje telo. Dejansko ne vem, kaj reči, razen, kako skrajno narobe je," je dodala Green-Lordova.

Britanski vplivnici so morali nogo amputirati, potem ko je na dopustu v New Yorku leta 2013 vanjo trčil taksi. S prijateljico se je sprehajala po Manhattnu, ko je avtomobil nenadoma zavil na pločnik.

Skesana umetnica bo razdelila honorar

V četrtek se je avtorica oglasa, španska grafičarka Arte Mapache, opravičila za uporabo podob brez dovoljenja upodobljenih.

"Glede na – upravičeno – kontroverznost glede avtorskih pravic v ilustraciji, sem se odločila, da je najboljši način, da se odkupim za morebitno škodo, tako, da honorar, ki sem ga prejela za svoje delo, enakomerno razdelim med osebe na plakatu," je zapisala umetnica. "Upam, da lahko to čim prej rešimo, sprejmem svoje napake in zato zdaj skušam popraviti povzročeno škodo."

Španska vlada zapleta še ni komentirala, je pa ta teden Inštitut za ženske ob lansiranju kampanje sporočil, da gre za odgovor na "fobijo pred debelostjo, sovraštvo in postavljanje pod vprašaj teles, ki ne ustrezajo normam – še posebej ženskih, kar poleti pride še toliko bolj do izraza".