Občina Bohinj v sodelovanju s Turizmom Bohinj tudi letos nadaljuje z ukrepi umirjanja prometa. Letošnje novosti so prevozi na klic za Voje, nova linija preko zgornje doline in podaljšanje linije do slapa Savica. Hkrati se zmanjšuje število parkirnih mest ob jezeru in povečuje v Bohinjski Bistrici. Nadgradili pa so tudi parkirni sistem. Foto: BoBo/Aleš Srnovršnik
Občina Bohinj v sodelovanju s Turizmom Bohinj tudi letos nadaljuje z ukrepi umirjanja prometa. Letošnje novosti so prevozi na klic za Voje, nova linija preko zgornje doline in podaljšanje linije do slapa Savica. Hkrati se zmanjšuje število parkirnih mest ob jezeru in povečuje v Bohinjski Bistrici. Nadgradili pa so tudi parkirni sistem. Foto: BoBo/Aleš Srnovršnik

Obiskovalce zato namesto na uporabo osebnih vozil skušajo navaditi na alternativne možnosti, kot so javni prevozi, kolesarjenje in pešačenje.

Da bi z ustreznimi ukrepi dosegli kar najboljše rezultate, je bohinjska občina sprejela celostno prometno strategijo za trajnostni in bolj uravnotežen razvoj vseh oblik prometa. V ta namen iz leta v leto nadgrajujejo možnosti javnega prevoza. Letos bodo v poletni sezoni od 20. junija do 27. septembra potekali posebni linijski prevozi že na osmih linijah.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Pri njihovem načrtovanju so sledili pobudam občanov in obiskovalcev, izkušnjam iz minulih let in cilju, da se čim bolj povežejo načrtovane linije z rednimi linijami avtobusov in prihodi ter odhodi vlakov. Za razliko od lanskega leta bodo avtobusi ustavljali na vseh avtobusnih postajah, kjer potekajo linije, je povedala svetovalka za varstvo okolja in urejanje prostora Darinka Maraž Kikelj.

Novost so prevozi na klic, ki bodo vzpostavljeni na liniji med Srednjo vasjo in Vojami in se bodo izvajali po predhodni rezervaciji. Novost je tudi linija iz Bohinjske Bistrice do jezera preko zgornje doline, ki je bila vzpostavljena na pobudo občanov zaradi slabe pokritosti zgornje doline z rednimi linijami. Linijo od Kristala do Ukanca pa bodo podaljšali do Slapa Savica.

Na občini si želijo po Bohinju vzpostaviti učinkovit in optimalen javni prevoz preko celega leta, ki bo pokrival celoletne potrebe občanov ter odgovarjal povečanemu obisku destinacije v turistični sezoni. Koncept optimizacije pripravljajo v sklopu projekta Samba in naj bi bil izdelan jeseni.

Nadgrajuje in vzpostavlja se tudi varna in uporabniku prijaznejša infrastruktura, ki je pogoj za prehod iz tradicionalnih v bolj trajnostne oblike mobilnosti prebivalcev in obiskovalcev. Tako urejajo avtobusna postajališča, postajališča za kolesarje, površine za pešce in pohodniške poti.

Sorodna novica Forbes opozoril na Slovenijo, Bohinj na seznamu najvarnejših destinacij

Del strategije umirjanja prometa pa je tudi postopno ukinjanje parkirnih mest ob jezeru in razvoj novih parkirnih kapacitet, predvsem na območju Bohinjske Bistrice. Letos zapirajo polovico parkirišča Labora, kar je prvi korak k uresničevanju zadanega cilja zmanjšanja obstoječih 1500 parkirnih mest v jezerski skledi za 300 v kratkoročnem in za 500 v dolgoročnem obdobju.

Hkrati v Bohinjski Bistrici letos zagotavljajo dodatna parkirna mesta na zgornjem platoju parkirišča na Kobli. V zaključni fazi pa je izdelava študije izvedljivosti parkirišč v občini. Letos so nadgradili tudi parkirni sistem, tako da bohinjska občina kot prva v Sloveniji obiskovalcem ponuja plačilo parkirnine prek orodij za klepet. Izvedena nadgradnja parkomatov pa omogoča tudi plačilo parkirnine s plačilnimi karticami.