Reševanje sudokuja je lahko tudi enostavno - s pomočjo Crookovega algoritma za reševanje. Foto: MMC RTV SLO
Reševanje sudokuja je lahko tudi enostavno - s pomočjo Crookovega algoritma za reševanje. Foto: MMC RTV SLO
Reševanje sudokuja
Sudoku je ena najbolj razširjenih in priljubljenih miselnih iger. Leta 2006 so tako prvič priredili tudi svetovno prvenstvo v reševanju sudokuja. Foto: EPA

Upokojeni profesor matematike, ki je nekoč poučeval na univerzi Winthrop v Južni Karolini, je razvil sistem reševanja te številske križanke, ki temelji na več korakih. Crook je svoje odkritje opisal kot tristopenjski algoritem, ki temelji na vračanju v izhodišče, dokler ne najdemo rešitve.

Gre za to, da za vsako od devetih manjših polj s sistemom izločanja poiščemo tiste številke, ki še pridejo v poštev. Pri tem se vedno znova vračamo v izhodišče, na prvo stopnjo.

Zapisal je vse korake pri reševanju sudokuja
Po mnenju Rama Murtyja, matematika, ki poučuje na Queen's University v Ontariu v Kanadi, ki se tudi intenzivno ukvarja s skrivnostjo sudokuja, gre v bistvu za to, da je Crook sistemsko zapisal, "kar povprečni um ob reševanju sudokuja razmišlja". "V svojem delu je Crook reševalcem dal natančna navodila: 'Najprej naredite tole. Nato poskusite s tem. Ko ste prišli do tega, preverite še tole. Če se zgodi tole, pojdite en korak nazaj. Če do tega ne pride, pojdite en korak naprej," razlaga Murty.

Sudoku lahko igrate tudi na MMC-jevem igralnem portalu.

Murty: Crook je storil velik korak naprej


"Večina ljudi rešuje sudoku tako, da pač poskusi, in če se zmoti, začne znova. Tudi jaz. Crook pa je naredil nekakšen sistematiziran postopek razmišljanja, ki ga je prevedel v računalniški algoritem, ki temelji na posameznih korakih," še pravi Murty in ob tem dodaja, da je z matematičnega vidika Crook naredil velik korak naprej, saj je s tem sistemom matematikom dal neko izhodišče za preučevanje te številske miselne igre, ki ima vedno le eno rešitev.

Agnes Herzberg, Murtyjeva kolegica z iste univerze, pa nad objavljeno raziskavo ni navdušena, saj po njenem mnenju možnost, da obstaja lahek način reševanja živce parajoče križanke, "uničuje vse, kar je zabavnega v igri". "To je tako, kot če bi igral šah na računalniku - koraki so predvideni, zato ni več zabavno."

Z njo pa se očitno strinja tudi veliko Američanov, saj je Crook že postal tarča številnih kritik.

T. K.