Na celjskem športnem letališču se je začelo mednarodno srečanje pilotov in lastnikov še vedno delujočih starodobnih jadralnih letal. Gre za največji takšen dogodek v svetu, ki ga pripravijo vsako leto v drugi državi. V Celju se je tokrat zbralo približno 80 pilotov in drugih udeležencev z 41 starimi letali iz 15 držav.
Tako so z vitlom moči 300 konjev le v nekaj sekundah na 400 metrov višine spravili prvo starodobno jadralno letalo. Ta bodo nebo nad Celjem prebadala do 12. avgusta. Občutki so res nekaj posebnega, pove predsednik slovenske letalske zveze Igor Eržen.
"S temi, ki so brez kabine, je občutek še toliko boljši, he, he, he. Drugače pa, vse gre nekoliko počasneje, ampak še vedno si v zraku in občutki letenja so nepopisni." Lastnik najstarejšega letala iz leta 1937 Dietmar Poll iz Avstrije doda, da je stara letala precej lažje pilotirati kot sodobna.
"Starejša letala letijo sama, ni jih treba toliko usmerjati kot novejša." Pollova flota trenutno šteje 20 starih letal. Koliko je za njih odštel, ne pove, zanj so neprecenljiva. Večino jih je moral temeljito obnoviti. Da starodobniki znova lahko letijo, nekateri porabijo več 10 tisoč ur dela. Mitji Ribariču so avstrijski kolegi za abrahama podarili mucho.
"Zamenjati smo morali jeklenice v krilu, pogonska koleščka, vse tisto, kar je za letenje in varnost pri letenju izredno pomembno." Starodobnike v zrak spustijo šele po podrobnem pregledu pooblaščenih služb. Na ta edinstveni dogodek so se v Celju pripravljali dve leti.
"Sem izredno vesel, da smo enkrat v Slovenijo pripeljali leteči muzej. Take avione se lahko vidi vsepovsod, v vseh letalskih muzejih. A tam so na tleh, tukaj pa letijo – in to je draž tega."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje