Ladjo, ki je danes poznana po družinskem imenu "De Dogger", so domnevno leta 1888 zasidrali v kanalu Prinsengracht. Po koncu njene prevozniške kariere so ladjo preuredili v stanovanje, kakršnih je bilo na amsterdamskih kanalih v tistih časih ogromno. De Dogger se po 134 letih še zmeraj ziba na istem mestu.

To naj bi se spremenilo v prihodnjih dneh. Njen lastnik Jeroen Elsen se je namreč ladjo odločil izvleči iz kanala, saj ne želi tvegati, da se 96-tonska gmota betona in železa potopi na dno kanala in povzroči prometni kaos, njemu pa velike stroške.

Amsterdamski lastniki morajo svoje ladje potegniti iz vode in servisirati vsakih sedem let, De Dogger pa je na istem mestu že od leta 1888. Pred nekaj leti se je vanj zaletela turistična ladjica, zaradi česar v ladjo vdira voda, ki jo je treba pogosto izčrpati.

Elsen je ladjo pred premikom skušal zavarovati. "Po telefonu so me vprašali, koliko časa čoln stoji na mestu. Odgovoril sem: 1888. Vprašali so: 1988? Ne, 1888. Potem je bilo pogovora konec. Ni je mogoče zavarovati," je 55-letnik pojasnil za amsterdamski časopis Het Parool.

Čoln so zaradi prenizkih mostov morali "olupiti"

Najstarejša stanovanjska ladja se tako poslavlja od amsterdamskih kanalov. Še pred tem jo bodo morali razstaviti, saj De Dogger s svojo trenutno višino ne more pluti pod mostovi. "Čoln je zdaj olupljen, slečen. To je arheologija. Nekatere stvari gredo na odlagališče, druge pa bomo obdržali, ker menim, da so zgodovinsko zanimive," je še dejal Elsen.

Pisana ladja sicer že dolgo vzbuja pozornost, tako zaradi njene zarjavele konstrukcije kot zaradi pisane zunanjosti. Posledično so deljena tudi mnenja, nekateri želijo, da čim prej izgine z območja, drugi nanjo gledajo kot na zapuščino.

Transportna ladja je postala bivališče

Med njimi je Lilian Huizinga, ki je v ladjici s svojimi sinovi živela med letoma 1985 in 1992. "Že takrat so me spraševali, ali nameravam živeti v tem truplu, vendar mi je bilo tam res všeč," je dejala za Het Parool.

Prvič so ladjo poskusili umakniti z območja že leta 1996, vendar so jo po reportaži na radiu pred uničenjem s kampanjo rešili tamkajšnji prebivalci.

Ladjica je bila sicer zgrajena davnega leta 1865 in je bila prvotno namenjena dostavi čiste pitne vode pivovarni Amstel. Družina Dogger je ladjo pozneje kupila za prevoz energentov, saj je bil amsterdamski trg Amstelveld osrednji kraj trgovanja s premogom in šoto, navaja skupina Amsterdam Canals na Facebooku.