Tik pred sinočnjim slavnostnim odprtjem iger je kampanja Children's Food Mednarodni olimpijski komite (MOK) pozvala, naj ponovno preuči svoje pogodbe s pokrovitelji, kot so McDonalds, Coca-Cola in Cadbury's.
Organizacija trdi, da korporativno pokroviteljstvo predstavlja le 2 odstotka skupnega dobička OI, zato bi se mu lahko odpovedali. Ob tem so poudarili še, da uporaba nezdrave hrane pokroviteljev izničuje vse priložnosti, ki so jih OI imele, da bi mladim podale pozitivno sporočilo.
"Olimpijske igre so postale slavje 'velikega'. Za družbe hitre prehrane, ki so pokroviteljice iger, to pomeni velike restavracije, veliko občinstva, velika vrednost znamke, veliki dobički," meni koordinator kampanje Malcolm Clark. "A za otroke bi to lahko pomenilo tudi večji obseg pasu, pozneje pa tudi večje zdravstvene težave. In to kljub dejstvu, da je edina stvar, ki pri olimpijskih igrah ni velika, delež dobička od pokroviteljev."
Coca-Cola in McDonalds se branita
"MOK bi se lahko odločil, da se popolnoma znebi omenjenih partnerjev iz vrst hitre hrane in pijače, pa bi izgubil le tista 2 odstotka dobička," poudarja Clark. "Na vsakem koraku se zdi, da je sponzorstvo OI zasnovano tako, da bi naredilo zdravo izbiro za težjo izbiro. Čas je, da MOK prevzame odgovornost za posledice svojega programa pokroviteljstva in se loti potrebnih sprememb."
Organizacija je za ponazoritev svoje pobude ustvarila letake, ki prikazujejo, koliko telesne vadbe je potrebne, da hitra prehrana izgori. Obrok "Big Mac" boste pokurili s 110 minutami kolesarjenja, pol litra kokakole pa s 25 minutami tenisa. Children's Food Campaign je uperil prst tudi v razsežnost oglaševanja, dodeljenega omenjenim družbam.
McDonald's pravi, da je sponzorstvo "ključnega pomena" za organizacijo iger in da so ponosni, da so del iger. "Ljudje zaužijejo zelo različne vrste hrane in pijače, zato nobena posamezna jed ali pijača ni odgovorna za čezmerno težo ljudi. Verjamemo, da se lahko vse naše pijače uživajo v okviru dejavnega, zdravega življenjskega sloga, ki vključuje razumno, uravnoteženo prehrano in redno telesno dejavnost," pa so sporočili iz Coca-Cole.
Zdravi športniki ob nezdravih pokroviteljih
Na to temo so se razpisali tudi pri Huffington Postu, kjer izpostavljajo, kako pretkano oglaševalsko kampanjo se med olimpijskimi igrami gresta Coca-Cola (olimpijski pokrovitelj od leta 1928) in McDonalds (pokrovitelj od leta 1976). "Njuni oglasi so preveč bistri, da bi vas morili, naj se nažrete z 'big maci' ali velikimi kokakolami. Namesto tega se priplazijo v vaše srce, tako da ustvarijo tople, prijetne občutke," piše Michael F. Jacobson.
"Družbe obožujejo biti pokrovitelj olimpijskih iger. S svojimi zapeljivimi TV-oglasi dosežejo na milijone oči in dobro vedo, da se bo njihov dvomljiv ugled nalezel določenega dela brezmadežne, zdrave podobe športnih zvezdnikov. Kako ironično! Svetovni dogodek, ki postavi na ogled ljudi v vrhunski telesni pripravljenosti, je prodan družbam, katerih hrana ogroža naše zdravje."
Vojna krompirčkov
Pravi mali upor zaradi sponzorstva McDonaldsa se je sicer zgodil že pred olimpijskimi igrami, ko je MOK prejel ogromno pritožb londonskih gostinskih ponudnikov, ki so se spopadali z negodovanjem svojih strank, ker ob obedu niso mogli naročiti drugega krompirčka kot McDonaldsovega. McDonalds se je namreč kot glavni sponzor OI dogovoril za ekskluzivne pravice nad prodajo ocvrtega krompirčka na vseh prodajnih mestih znotraj olimpijskega mesta.
Določenim ponudnikom prehrane je sicer že prej uspelo skleniti dogovor, da lahko "angleški" krompirček ponujajo vsaj v sloviti britanski kombinaciji "fish & chips" (riba s krompirčkom), sicer pa so smeli streči le McDonaldsov krompirček. Po navalu pritožb je MOK le sklenil dogovor, da McDonalds vsaj monopola nima več.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje