Olga Olejnik pravi, da se ima bolj za futuristko kot pa barbiko. Foto: Facebook
Olga Olejnik pravi, da se ima bolj za futuristko kot pa barbiko. Foto: Facebook
Živa barbika: Valeria Lukjanova je bila tista, ki je sprožila trend. Foto: Facebook
Odesa, črnomorsko mesto, znano po svoji klubski sceni, je svetu dalo fenomen živih lutk. Foto: Facebook

Najprej je bila tu 21-letna Valeria Lukjanova, ki se je vsak dan ure in ure oblačila in ličila, ob tem pa se podvrgla še številnim plastičnim operacijam (brada, prsi, odstranitev nekaj reber), da je spominjala na človeško barbiko. Doštudirala je arhitekturo, redno piše bloge in pesmi, zanima jo t. i. novodobna (ang. New age) duhovnost.
Forbes je takrat o njej zapisal, da se zdi čudno prepričljiva, a če pogledamo pobliže, se izkaže, da le ni barbi, ampak samo običajno vzhodnoevropsko dekle, ki je s pomočjo trikov sodobne dobe dobilo svojih 5 minut slave, pri tem pa pretentalo senzacionalizma lačne zahodne medije, ki se ne trudijo fenomenov iz tujih držav niti globlje raziskati.

Kmalu so ji sledile še številne druge in že v nekaj tednih so "žive barbike" postale svetovna spletna senzacija.

Država lepotic
A zakaj? Olga Olejnik se pred novinarji brez pomislekov pojavi v futuristični opravi, ki jo je kreirala sama, v vrtoglavih petah in platinasti lasulji, z umetnimi trepalnicami, umetnimi nohti, barvnimi lečami in z debelo plastjo ličil. Olejnikova je za Guardian povedala, da vse to potrebuje, da se "počuti v harmoniji" sama s seboj.
"Nikdar ni bil moj cilj, da bi bila videti kot barbika. Ljudje nas tako kličejo. Imam bolj vesoljsko ali fantazijsko podobo. Ampak mislim, da je barbika nekakšna splošna podoba lepih deklet," je povedala.

Nekaterim se zdi trend skrb vzbujajoč in radikalen primer sintetičnega videza, ki je preplavil nekdanje sovjetske države po razpadu Sovjetske zveze. Zahodne spletne strani, kot je revija Traveler's digest, pa Rusinje in Ukrajinke redno uvrščajo na svoje sezname najlepših žensk na svetu, pri čemer so dekleta kot Lukjanova tipične predstavnice svoje države.
A, kot opozarja Forbes, ker za fenomenom živih barbik dejansko ne obstaja kaka zanimiva zgodba, je še najbolj zanimivo to, kako so zahodni mediji fenomen razpihnili in ustvarili senzacijo tam, kjer je ni.

"Mešanica Photoshopa in patetike"
Neka spletna stran, posvečena rušenju trenda človeških barbik, je žive lutke oklicala za "mešanico Photoshopa, neizmernega patetike, ničvrednosti v življenju, narcisoidnosti in popolnih traparij, povezanih z ezoteričnim". Olejnikove kritiki ne ganejo: "To so manj razviti ljudje. Smilijo se mi."
Ena izmed njenih vse številčnejših oboževalk pa ji je prek Facebooka sporočila, kako zelo lepa je in da jo skrbi zanjo. "Skrbi me, da - ker si videti kot lutka - bo moškim, s katerimi boš v zvezi (ali pa oboževalcem/zalezovalcem), lahko spregledati tebe kot osebnost (s čustvi, mnenjem, potrebami, željami) in te bodo videli zgolj kot objekt, igračko, s katero bodo ravnali kot z lastnino. Upam, da se ti to ne zgodi. Morali bi živeti v svetu, kjer so lahko ženske videti kakor koli si želijo, brez strahu, da bi jih kdo zlorabil."
K. S.