Google oz. krovno podjetje Alphabet Inc., naj bi vendarle privolilo v izplačevanje sredstev francoskim medijem za avtorske pravice. Foto: EPA
Google oz. krovno podjetje Alphabet Inc., naj bi vendarle privolilo v izplačevanje sredstev francoskim medijem za avtorske pravice. Foto: EPA

Združenje časnikov in Google sta septembra lani začela pogajanja, koliko bo moral tehnološki velikan medijem plačevati za spletne objave. Četrtkova sklenitev dogovora pomeni, da sta bili strani v pogajanjih uspešni. Novi dogovor sta namreč potrdila tako združenje kot Google.

Francoski založniški lobi in Google sta januarja letos sporočila, da sta se dogovorila glede vprašanja avtorskih pravic, Google pa bo založnikom oz. medijem plačeval za spletne vsebine. Francija je s tem postala prva država v Evropi, v kateri bo Google medijem plačeval za vsebine.

Zadnji dogovor je medtem utrl pot za licenčne pogodbe med Googlom in posameznimi mediji. Najnovejši sporazum "opredeljuje načela, po katerih se bo Google pogajal o posameznih licenčnih pogodbah in pogojih plačila s člani zavezništva", je zapisano v skupni izjavi.

Francija evropsko direktivo ratificirala že oktobra 2019

Sorodna novica Zmagovalec bitke med Avstralijo in Facebookom so velike medijske korporacije

Zgodba glede spletnih avtorskih pravic se v Franciji vleče že precej dolgo. Francija je namreč že oktobra 2019 postala prva članica EU-ja, ki je ratificirala evropsko direktivo o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Ta naj bi založnikom medijskih publikacij zagotovila, da prejmejo plačilo, ko se njihovo delo prikazuje na spletnih straneh, v iskalnikih in na družbenih omrežjih.

Google se je več mesecev izogibal spoštovanju nove zakonodaje, francoske oblasti pa so aprila 2020 od Googla zahtevale začetek pogajanj. Februarja lani je nato Reuters poročal, da je Google s 121 francoskimi založniki sklenil dogovor o plačilu 68,5 milijona evrov v treh letih.

Septembra lani je nato francoski varuh konkurence Googlu naložil rekordno kazen v višini 500 milijonov evrov, ker se z mediji o nadomestilu za njihove vsebine ni pogajal "v dobri veri". Google se je na naloženo kazen pritožil. Nov, zadnji dogovor naj bi vendarle odprl pot dokončni ureditvi tega področja.