V teh dneh so se na avtobusih po več francoskih mestih pojavili oglasi za spletno stran Gleeden, ki se oglašuje kot "prvi portal za zunajzakonske zveze, ki so ga zasnovale ženske". Oglaševalska kampanja, zasnovana na podobi ugriznjenega jabolka kot aluzija na Evine skušnjave, je bila nemudoma deležna hudih kritik in sprožila nacionalno razpravo o odkritem propagiranju varanja.
New York Times poroča, da se je sedem mest - med drugim tudi Versailles - pozneje, po več sto pritožbah, odločilo, da oglase umakne, nasprotniki pa so se medtem že združili proti oglasom na družabnih omrežjih, tudi s peticijo, ki je že zbrala več kot 20.000 podpisov. V Rambouilletu je kar konservativni župan ukazal avtobusnemu prevozniku, da oglas odstrani, češ da krši civilno pravo in ogroža svetost zakona.
Kulturni prepad
Primer spet razkriva ogromen kulturni prepad v Franciji, kar se tiče mej med javno moralo, zasebnim spolnim vedenjem in svobodo izražanja, s katero se država tako rada ponaša. Hkrati pa pogrom kaže globoko, pogosto spregledan pomen socialnega konservatizma v Franciji, ki se kaže tudi v množičnih shodih proti istospolnim porokam in vzponu nacionalistične Nacionalne fronte. Ali, kot pravi francoski fotograf Olivier Ciappa, znan po črno-belih fotografijah istospolnih znanih osebnosti v intimnih položajih: "Medtem ko svet gleda na Francijo kot na domovino zapeljevanja, je država precej bolj nazadnjaška, kot mislijo o njej drugi."
Prejšnji mesec je Zveza katoliških družin na vrhovnem sodišču v Parizu vložila prijavo proti ameriškemu založniku Gleedena, Black Divinu, češ da je oglas grob in nemoralen ter lahkomiselna kršitev člena civilne zakonodaje iz leta 1804, v katerem je zapisano, da si morajo zakonci izkazovati spoštovanje, zvestobo, pomoč in oporo. "Bila sem šokirana in zgrožena, ko sem videla oglas," je dejala predstavnica zveze Aude Ducros. "Nezvestoba umaže par in družino ter uniči socialno tkivo Francije. Nemoralno je javno promovirati varanje in boleče za žrtve nezvestobe."
Udarne kampanje
Gleeden in podobne strani rade izvajajo sporne kampanje - Gleedenov oglas na pariškem metroju oglašuje, da je imeti ljubimca ceneje za francosko zdravstveno zvezo kot jemanje antidepresivov, v oglasu za portal Ashley Madison pa "nastopajo" francoski predsednik François Hollande in njegovi trije predhodniki z razmazanimi šminkami na obrazih. "Kaj imajo skupnega?" sprašuje oglas. "Morali bi pomisliti na ashleymadison.com."
Toda čeprav vzbujajo zgražanje, imajo tovrstni portali množico privržencev, ki lahko anonimno iščejo ljubimce. Gleeden ima od leta 2009, odkar se je začel, samo v Franciji milijon naročnikov, po vsem svetu pa 2,4 milijona.
Prešuštvo je bilo v Franciji dekriminalizirano leta 1975, predstavnica Gleedena Solène Paillet pa pravi, da je spletna stran, ki jo vodijo ženske za ženske, nekakšna oblika pravice, glede na to, da so Francozinje stoletja trpele žalitve varajočih mož, za lastno nezvestobo pa bile poslane v samostan ali zapor. "Ženskam želimo dati orodje za varanje soprogov in jim omogočiti spolno neodvisnost," še pravi Pailletova.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje