
Hooters je že lani zaprl več deset restavracij po ZDA zaradi naraščanja stroškov dela in hrane. "Gre za pomembno prelomnico v prizadevanjih za utrditev finančnih temeljev podjetja in nadaljevanje zagotavljanja gostinskih izkušenj in imenitne hrane za stranke," je ob najavi stečaja sporočil glavni izvršni direktor družbe Hooters of America Sal Melilli.
Hooters je sicer veriga restavracij, ki se namesto na ponudbo kakovostne in okusne hrane osredotoča predvsem na mlade, postavne in pomanjkljivo oblečene natakarice. Kljub desetletjem spornih praks in tožb se je verigi restavracij uspelo uveljaviti kot eni najbolj priljubljenih v ZDA. Prva restavracija Hooters se je odprla prav na današnji dan leta 1983, a niti šesterica ustanoviteljev znamke si ni mislila, da bo njihova zamisel kdaj ugledala luč sveta.

Kljub zakonom proti diskriminaciji pri zaposlovanju so vodilni pri restavraciji te zaobšli tako, da so svoja "Hooters dekleta" kategorizirali kot zabavljačice, in ne kot natakarice, saj za zabavništvo ali na primer filmsko industrijo zakon predvideva določene izjeme. Vsaka natakarica je zato v svoji pogodbi podpisala tudi klavzulo, da sta njena naloga interakcija s strankami in skrb za njihovo zabavo.
Da bi se izognili cenzorjem in ogorčenju občutljivih Američanov, so za logotip izbrali sovo, saj so na ta način lahko utemeljevali, da se ime podjetja nanaša na oglašanje sove. Zamisel se je z leti izkazala za uspešno in Hooters se s tem imenom pojavlja ne le v ZDA, ampak tudi po številnih državah sveta, kot so Kitajska, Južna Afrika, Madžarska, Švica in druge, poroča STA.
Prve tožbe leta 1997
Prve prave pravne težave verige so se začele komaj leta 1997, ko je trojica moških iz Chicaga tožila franšizo, ki jih zaradi njihovega spola ni želela zaposliti. Dobljena tožba, v kateri je Hooters vsakemu izmed njih izplačal nekaj več kot 19.000 ameriških dolarjev, je postala prva v vrsti številnih. Da bi se izognili nadaljnjim tožbam, je Hooters razpisal tudi druga delovna mesta, kjer omejitev glede spola, starosti in videza zaposlenih ni bilo.

Po velikem uspehu restavracij Hooters je prav njihova priljubljenost med Američani zabila prvi žebelj v krsto franšize. Najprej so kot gobe po dežju zrasle konkurenčne franšize, med najbolj priljubljenimi so restavracije verig Twin Peaks in Tilted Kilt. Portal Bussines Insider je bil prvi, ki je razkril dolgoletne padajoče dobičke restavracij Hooters in jih pripisal predvsem menjavi generacij moških, ki za lokale tipa Hooters niso kazali pretiranega interesa. Franšiza je zato leta 2017 odprla prvo restavracijo Hoots, ki je primernejša za obisk celotnih družin in ne meri zgolj na stereotipnega moškega baby boom generacije. Strokovnjaki postopen propad franšize sicer pripisujejo tudi temu, da kakovost in okus hrane nista enakovredna drugim restavracijam v istem cenovnem razredu. Hooters tega v preteklosti tudi ni potreboval, saj je hrana bila le dodatna ponudba poleg največje prodajne atrakcije – natakaric.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje