Sejem na razstavišču Mahukari Messe v mestu Čiva blizu Tokia letos poteka v dveh delih. Od četrtka do petka je bil namenjen poslovni javnosti, danes in v nedeljo pa bo odprt za splošno javnost. V teh štirih dneh organizatorji pričakujejo skupno 200.000 obiskovalcev. Foto: EPA
Sejem na razstavišču Mahukari Messe v mestu Čiva blizu Tokia letos poteka v dveh delih. Od četrtka do petka je bil namenjen poslovni javnosti, danes in v nedeljo pa bo odprt za splošno javnost. V teh štirih dneh organizatorji pričakujejo skupno 200.000 obiskovalcev. Foto: EPA

"V zadnjih nekaj letih se je svet spopadal s številnimi izzivi. Kljub temu na področju iger preboji niso zastali," so poudarili organizatorji. Ob tem so poudarili, da so videoigre zdaj več kot le zabavna vsebina, njihova tehnologija pritegne pozornost in se uporablja tudi zunaj igričarske industrije, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Foto: EPA
Foto: EPA

Na Japonskem je najbolj priljubljeno igranje iger na pametnih telefonih. Po podatkih raziskovalnega inštituta Kadokawa Ascii eden od treh Japoncev redno igra na svojem telefonu, pri čemer priljubljenost tovrstnih iger pogosto pripisujejo dolgim uram, ki jih tamkajšnji prebivalci preživijo na javnem prevozu.

Mobilne igre so lani ustvarile za skoraj 14 milijard dolarjev prihodkov. Dobičkonosnost je predvsem posledica t. i. gacha iger, v katerih lahko igralci kupujejo redke predmete in like.
"Za pridobitev likov veliko ljudi lahko porabi tudi po več deset tisoč jenov naenkrat," je za AFP pojasnil analitik Hideki Jasuda iz Toyo Securities.

Pandemija covida-19 pa je na Japonskem okrepila tudi trg računalniških iger. Njegovi prihodki so lani na Japonskem znašali okoli 1,3 milijarde dolarjev, izhaja iz podatkov Kadokawa Asciija. "V zadnjih petih letih je bila Japonska eden najhitreje rastočih večjih trgov na svetu," je dejal Erik Peterson iz Steama, priljubljene platforme za igranje in kupovanje računalniških iger.

Foto: EPA
Foto: EPA

Na Japonskem prevladujejo domači razvijalci iger, kot so Nintendo, Square Enix, Bandai Namco in Sega. Tako je bila lani na seznamu najbolj igranih videoiger na igralnih konzolah le ena, ki ni prihajala iz Japonske, in sicer Minecraft. Ta sicer velja za eno najbolje prodajanih iger v zgodovini.

Prav tako na Japonskem prevladujejo domači proizvajalci igralnih konzol. Pri teh je daleč najbolj priljubljena Nintendova konzola Switch, ki je na trg prispela leta 2017. Po podatkih spletne strani Statista je bilo do junija letos na Japonskem prodanih več kot 19 milijonov teh naprav.

Sony je od leta 2020 na domačem trgu prodal več kot tri milijone konzol Playstation 5, medtem ko je ameriški Microsoft v tem času prodal 190.000 konzol Xbox Series X in 250.000 konzol Xbox Series S.