Zuckerberg je ob rojstvu hčerke napovedal, da bo podaril 99 odstotkov delnic Facebooka, dva dni za tem je Mayerjeva povila dvojčici. Ravno dan za tem, ko je izvršilni odbor Yahooja naznanil, da bo dal v presojanje poslovanje podjetja in postavil pod vprašaj, ali bo Mayerjeva sploh obdržala službo.
Ves čas nosečnosti je bila namreč izvršna direktorica pod drobnogledom javnosti in zaposlenih. Delnice Yahooja so padale, prav tako promet na spletnem iskalniku. Mayerjeva pa je polnila rumene časopise z izjavami, kot je tista, da si bo po rojstvu vzela dva tedna porodniškega dopusta.
A prvo damo Yahooja in Zuckerberga poleg naraščajev povezuje še ena lastnost - oba sta netipična izvršna direktorja multinacionalk. Zuckerberg pri 31 in Mayerjeva pri 40 veljata za dva izmed najmlajših izvršnih direktorjev velikih podjetij. In oba sta v primerjavi s starejšima kolegoma dovolila javnosti, da je dobila vpogled v njuna zasebna življenja.
"Naša družina se dobro počuti. Hvala vsem za vašo podporo in lepe želje med nosečnostjo," je zapisala Mayerjeva na Tumblrju. Medtem je Zuckerberg ob naznanitvi novice, da je njegova žena noseča, prav tako delil z javnostjo, da je pred tem trikrat splavila.
A to sta le dva izmed primerov, kako se vodilni na multinacionalkah želijo približati javnosti. Vodja operative v podjetju Facebook Sheryl Sandberg se je na začetku leta razpisala o tragični nesreči, v kateri je umrl njen mož.
Ponavljajoči se vzorec
Izvršni direktor podjetja Apple Tim Cook je na primer lani napisal esej, v katerem je razglasil, da je gej. Vodja finančne službe v Googlu je marca napisal zelo osebno pismo ob odpovedi, kjer se je razpisal o usklajevanju dela in zasebnega življenja. Izvršni direktor podjetja Aetna Mark Bertolini pa se je z javnostjo delil dogodek, ki ga je skoraj stal življenja. Prav tako pa je ob tem navrgel še nekaj besed o jogi in meditaciji, ki ju izvaja.
"Izvršne direktorje učimo, da postanejo določena vrsta ljudi. Pričakujemo, da bodo razpoložljivi ves čas," se je Bertolini razgovoril v pogovoru za New York Times. Pri Washington Postu so ugotavljali, da so tovrstni primeri lahko samo izjeme, kako so posamezniki želeli navdihniti druge, se zahvaliti družinskim članom ali pa graditi svojo osebno znamko. Toda gre za drugačen diskurz, kot smo ga vajeni od vplivnih ljudi na visokih položajih.
S tem, ko delijo določen del svojega zasebnega življenja, zapostavljajo velik del poslovnega. A hkrati ta osebni pečat jih po mnenju strokovnjakov v očeh javnosti dela bolj kredibilnejše in dosegljivejše. Vodja kadrovske službe na Googlu Lori Goler je za revijo On Leadership pred kratkim izjavila, da je kolegi v službi niso sprejeli za svojo, dokler ni začela deliti drobcev iz svojega zasebnega življenja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje