Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez (OKS) in Pivovarna Laško Union (PLU) sta ustvarila komunikacijsko kampanjo Misija: Triglavski ledenik v Peking. Z večmesečno ozaveščevalno kampanjo, ki je povezala nevladne organizacije, zasebni sektor in mednarodno športno-diplomatsko skupnost bosta v sodelovanju s partnerji javnosti približala problematiko izginjanja alpskih ledenikov in ozaveščala o posledicah globalnega segrevanja ozračja za življenje in zimske športe.
"Okoljske spremembe, s katerimi se soočamo, predstavljajo ogromen izziv, ne le za organizacijo in izvedbo, temveč tudi za obstoj določenih športnih disciplin," je poudaril Bogdan Gabrovec, predsednik OKS-ja, in dodal, da sta združevalna moč športa in duh olimpijske solidarnosti ključna za zajezitev okoljskih sprememb – vsi morajo odigrati svoj del. Prav tako je poudaril, da bi do leta 2050 bila več kot polovica območij gostiteljic zimskih olimpijskih iger pretopla za izvedbo dogodka.
"Da bi ledenike ohranili, moramo kar se da hitro in učinkovito zaustaviti naraščajoče temperature ozračja. Pri tem lahko pomaga prav vsak posameznik – le razumeti moramo, kako," je povedal Miha Pavšek, vodja raziskovalne ekipe Geografskega inštituta Antona Melika, ki pa je poudaril, da je površina Triglavskega ledenika 30-krat manjša, kot je bila leta 1946, ko so z meritvami začeli. Prisotnost ledenikov je ključna za obstoj gorskih ekosistemov, hkrati pa predstavlja enega pomembnejših virov pitne vode za širše regije v njihovi okolici. Po podatkih Evropske agencije za okolje bi lahko do leta 2100 izginilo do 84 % evropskih ledenikov, vse več svetovnih olimpijskih prestolnic pa postaja pretoplih za izvedbo zimskih iger.
Odisejada bo vključevala devet držav, ljudje bodo popotovanje lahko spremljali na spletni strani
Trajnostno zasnovana kampanja bo spremljala pot vzorčnega kosa ledeniškega ledu Triglavskega ledenika, ki ga je Geografski Inštitut Antona Melika odvzel v sklopu neodvisne raziskave slovenskih ledenikov. Eden od že analiziranih vzorcev, ki so ga simbolno poimenovali Triglavski olimpijski led (Triglav Olympic Legendary Ice), na kratko Toli, bo s hibridnim vozilom, ki ga bo vozil Ciril Komotar, novinar s področja avtomobilizma in mobilnosti. Od decembra letos bo v naslednjih tednih prepotoval devet držav in deset olimpijskih mest, od Triglava do Pekinga, kjer se bodo 4. februarja začele zimske olimpijske igre.
Odisejada, med katero se bo vozilo ustavljajo tako v olimpijskih prestolnicah kot tudi mestih, ki se ponašajo z najnaprednejšimi trajnostnimi rešitvami za nizkoogljično družbo, simbolično ponazarja največji izziv zdajšnje generacije. Projektu bodo ljudje lahko tedensko sledili tudi na spletni strani ledenik.olympic.si. Tam se bodo seznanili s primeri dobrih praks in praktičnimi nasveti, kaj in kako spremeniti v svojem vsakdanu, da bi z majhnimi koraki prispevali svoj del h globalni spremembi – strokovni nasveti Olimpijski koraki bodo zbrani v digitalne knjižnice.
Taljenje ledu kot simbol posledic globalnega segrevanja ozračja
V času trajanja iger se bo led počasi talil in s svojim izginjanjem simbolno opozarjal na posledice globalnega segrevanja ozračja, ki so vidne v izginjanju zim, zimskih ekosistemov, zimskih športov in zimskih olimpijskih iger. Ledeniško vodo bosta partnerja po zaključku športnega spektakla v Pekingu pripeljala nazaj v Slovenijo, kjer bo razstavljena v Slovenskem planinskem muzeju v Mojstrani. Pozneje bosta organizatorja kampanje izvedla tudi zasajevanje dreves in s tem nevtralizirala izpuste toplogrednih plinov, ki bodo nastali pri izvedbi projekta.
Gre sicer za prvi projekt na področju trajnosti, ki ga je v 30-letni zgodovini OKS-ja podprl tudi Mednarodni olimpijski komite, in naj bi bil vzoren primer trajnostnega projekta, ki gradi na vrednotah olimpijskega gibanja. Kampanja združuje deležnika s področja znanosti, okoljevarstva, športa in gospodarstva, podprla pa sta jo tudi predsednik Republike Slovenija Borut Pahor, ki je častni ambasador projekta, in Mednarodni Olimpijski komite. "Verjamem, da bomo s skupnimi močmi uspeli k drobnim okoljevarstvenim korakom spodbuditi širšo javnost in doseči sinergijske učinke za zaščito in ohranjanje gorskih habitatov," je dejal Zooullis Mina, glavni direktor Pivovarne Laško Union, ki svojo odgovornost vidi v podpiranju tovrstnih prizadevanj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje