ortne opreme Nike, pri čemer v oči bode ravno odločitev zadnjega.
Nike namreč do nekaterih (domačih? moških?) grešnikov kaže precej manj načelnosti kot do 28-letne ruske teniške zvezdnice, ki je o januarskem padcu na testu javnost obvestila v ponedeljek na tiskovni konferenci v Los Angelesu in se javno pokesala.
Šarapova, ki že od teniških začetkov živi na Floridi, je bila pozitivna na meldonium, latvijsko zdravilo, ki se predpisuje za zdravljenje ishemije, Svetovna protidopinška agencija (WADA) pa ga je na seznam prepovedanih substanc uvrstila šele 1. januarja letos. Meldonium poleg bolnikov z ishemijo uporabljajo tudi sladkorni bolniki in tisti, ki jim primanjkuje magnezija, petkratna zmagovalka turnirjev za grand slam, ki se sicer že vso kariero spopada z vrsto zdravstvenih težav, pa je dejala, da ji ga je družinski zdravnik pod imenom Mildronat predpisoval iz zdravstvenih razlogov (nenormalni EKG in prvi znaki diabetesa, op. a.).
"Nisem vedela, da gre za isto zdravilo," se je branila Šarapova, ki pravi, da se zaveda, da bi morala biti previdnejša glede tega, kakšno zdravniško pomoč sprejema, da pa res noče kariere končati na tak način.
Primer bo zagotovo deležen natančne preiskave, že zdaj pa sibirska lepotica, največji magnet ženskega tenisa v zadnjih desetih letih, ki je s trženjem svoje (do zdaj brezmadežne) podobe in dobičkonosnimi pogodbami zaslužila več kot s samimi turnirskimi zmagami. Teh je bilo v 15 letih profesionalne kariere 35. In čeprav na trenutni WTA lestvici zaseda šele 7. mesto, še vedno zasluži več od prvouvrščene Serene Williams.
Dejstvo pač je, da je ženski tenis v hudi krizi, zanimanje zanj naglo upada, Šarapova pa je bila daleč največji čar tega športa - tako za gledalce kot za pokrovitelje.
Nike pokrovitelj od njenega 11. leta
Izdelovalec prestižnih ur Tag Heuer je Rusinji, ki je bila eden njihovih bolj znanih obrazov v oglaševalskih kampanjah, dan po priznanju po kar 12 letih sodelovanja nemudoma odpovedal pokroviteljstvo, pri Porscheju so sodelovanje "zamrznili" in odpovedali vse napovedane promocije z Marijo, njihovo ambasadorko od leta 2014, Nike pa je 8-letno in 63 milijonov evrov težko pogodbo, ki jo je s Šarapovo podpisal leta 2010, suspendiral.
"Užaloščeni in presenečeni smo nad novico o Mariji Šarapovi," so sporočili iz Nika, ki z Marijo sodeluje že od njenega 11. leta, dan po priznanju. "Odločili smo se, da za čas preiskave suspendiramo svoje sodelovanje z Marijo." Ta suspenz zajema tudi prodajo oblačil, ki jih je sooblikovala Šarapova.
Poteza Nika je razumljiva, a, kot izpostavlja RT, so njihovi motivi, katere športnike "odrežejo" in katere podprejo, dvomljivi, glede na to, da je ta velikan športne opreme še lani Justinu Gatlinu, ameriškemu sprinterju, dvakrat kaznovanemu zaradi jemanja nedovoljenih poživil, pa se zaradi tega ni nikdar pokesal, ponudil novo pogodbo. Teoretiki zarot ob tem omenjajo tudi nastrojenost proti Rusiji in Rusom ter da Marija prav gotovo ne bi bila obravnavana tako strogo, če bi bila Američanka.
Tudi iz poslovnega vidika poteza Nika nima prav veliko smisla - Gatlin ni tako veliko ime, kot je Šarapova, največja ženska športna zaslužkarica, ki je lani s sponzorskimi pogodbami zaslužila skoraj 21 milijonov evrov, leta 2014 pa še za nekaj tisočakov več (v istem času je z nagradami zaslužila dobrih šest milijonov).
Kot ugiba RT, je edina logika za potezo, da se skuša Nike zdaj predstavljati kot strogo protidopinški, pri tem pa se odločajo selektivno, glede na to, koliko medijske pozornosti je grešnik deležen. Nike je sicer vse vezi prekinil tudi z največjim kolesarskim grešnikom Lanceem Armstrongom, najslavnejšim paraolimpijcem Oscarjem Pistoriusom, obsojenim zaradi umora svojega dekleta, in filipinskim boksarjem Mannyjem Pacquiaojem, ki je homoseksualce nedavno označil za "hujše od živali".
Nova doba?
Kot je za BBC povedal Nigel Currie, neodvisni športni svetovalec, se znamke še pred petimi leti ne bi tako hitro odzvale na priznanja, kot je Marijino, v današnjem modernem, družbenomedijskem okolju, pa mora biti njihov odziv precej hitrejši. "Paranoični so glede lastne podobe, in ko se pokaže že najmanjše tveganje, ki bi lahko škodovalo njihovi podobi, stisnejo rep med noge," razlaga Currie.
Paul Swangaurd iz Varšavskega centra za športno trženje na Univerzi v Oregonu, pravi, da odločitev pokrovitelja Nike odraža "novo dobo", kako se pokrovitelji spopadajo s temi zadevami. "Nike je ubral zelo proaktiven pristop, ki izhaja iz tega, da so se v zadnjih letih že večkrat opekli s športniki in da imajo vse manj potrpljenja s tem, da športnike podpirajo z milijonskimi naložbami, nazadnje pa jih to kaznuje na sodišču javnega mnenja."
Toda kot izpostavlja v komentarju britanski Independent, znamke precej trdneje in dlje stojijo ob moških grešnikih (tudi zgoraj omenjenih), kot so ob Mariji. Armstrongov dolgoletni doping so dolgo branili, češ da je poživilo jemal po nesreči, stali so ob strani Michaelu Wicku, Tigerju Woodsu med seksualnim škandalom in celo ob Pistoriusu so vztrajali kar nekaj časa.
"Je tu v igri seksizem?" se sprašuje Independent. "Nike daje vtis, da tržna vrednost njegovih ženskih športnic temelji zgolj na iluziji poštirkano brezmadežne popolnosti, ki bo zdrgnjena proč kot oglas na steni podzemne postaje, če se umaže. Po drugi strani pa so njegove moške zlate palice zgodovinsko zaščitene v sefu, kjer se kazen odloži, kontroverznost se unovči, zaščito pa podeljuje, dokler ni dokazano kriv."
Šarapova je tudi obraz Avonovega parfuma Luck, American Expressa in francoske znamke vode Evian, ki pa zadeve še niso komentirali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje